زیباترین آبشارهای تایلند را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری تایلند
زیباترین آبشارهای تایلند را بشناسید

تایلند به جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارد معروف است. بعضی از گردشگران به خاطر سواحل جذاب این کشور به آن‌جا سفر می‌کنند و بعضی برای بودن در بانکوک و خرید در فروشگاه‌های لوکس و تفریح در مراکز تفریحی متنوعش، به تور تایلند می‌روند. کشوری که از نظر جاذبه‌های طبیعی آنقدر غنی است که ماه‌ها باید در آن‌جا بمانید تا بتوانید، تنها مهم‌ترین دیدنی‌های طبیعت استثنایی تایلند را مشاهده کنید. یکی از جلوه‌های جذاب طبیعت این کشور آبشارهای دیدنی آن‌جاست که امروز قصد داریم، زیباترین‌هایشان را به شما معرفی نماییم.

 

آبشار تی لو سو (Thi Lo Su)

تی لو سو بلندترین آبشار در کل کشور محسوب می‌شود که از نظر حجم آبی که از آن به پایین می‌ریزد، بزرگ‌ترین نیز محسوب می‌شود. این شگفتی طبیعی در منطقه محافظت شده‌ی اوپانگ در مرکز تایلند واقع شده و بدون شک یکی از زیباترین مراکز طبیعی در این کشور به حساب می‌آید. آبشاری که از رودخانه مائو کلونگ نشات گرفته و ارتفاع آن به ۴۰۰ متر می‌رسد که البته به صورت پلکانی پایین آمده و در بخش‌های مختلف، استخرهای کوچک طبیعی در راه خود می‌سازد.

 

معرفی زیباترین روستاها و شهرهای تایلند

آبشار اراوان (Erawan)

آبشار اراوان نه تنها از شناخته‌ شده‌ترین آبشارهای تایلند بلکه یکی از زیباترین آن‌ها نیز به حساب می‌آید که سالانه هزاران عکس از آن‌جا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. محل محبوب گردشگران در پارک ملی به همین نام در استان کانچابوری که فاصله‌ی چندانی تا تایلند نداشته و خیلی‌ها در سفر به پایتخت، در تورهای بازدید از آبشار اراوان شرکت می‌کنند. این آبشار ابتدا از دل جنگل بیرون زده و به صورت پلکانی به پایین می‌ریزد و در نهایت یک استخر طبیعی با آب سرد، فوق‌العاده تمیز و زمردین را شکل می‌دهد. جایی رویایی در دل جنگل‌های تایلند که خیلی‌ها آن را زیباترین آبشار کشور می‌نامند.

آبشار بائو تونگ (Bua Thong)

بائو تونگ شاید بزرگ‌ترین و بلندترین در تایلند نباشد اما کاملا متمایز با دیگر جاهایی است که در نوشته‌ی امروز به شما معرفی می‌کنیم.  تمام طول مسیر این آبشار از میان درختان می‌گذرد و به خاطر فرم خاص صخره‌های آهکی که آب از روی آن‌ها حرکت می‌کند، به آن "آبشار چسبناک" نیز می‌گویند. بائو تونگ تنها یک ساعت و نیم از شمال چیانگ می فاصله داشته و یک محیط جنگلی بسیار زیبا آن را احاطه کرده است.

 

بازدید از جزایر تایلند با کشتی‌های کروز کوچک

آبشار مائه سورین (Mae Surin)

خیلی‌ها بازدید از این آبشار را برترین اتفاق خود در طول بازدید از پارک ملی مائه سورین می‌دانند. آبشاری بلند به ارتفاع ۱۰۰ متر که آب آن از صخره‌ای سرسبز و زیبا به زمین می‌ریزد و تصویری بی‌نهایت زیبا را شکل می‌دهد. محیط جنگلی و شگفت‌انگیز این پارک ملی و آبشاری که در دل آن قرار گرفته است، باعث شده تا گردشگران زیادی در طول سال و در تور تایلند از آن‌جا بازدید کنند. البته خیلی‌ها به جای رفتن به بالای خود آبشار، به تپه‌های اطراف رفته تا نمایی بهتر از آبشار را تماشا نمایند.

آبشار فا کاروئن (Pha Charoen)

این آبشار فوق‌العاده زیبا که در پارک ملی نامتوک فا واقع شده، از روی ۹۷ پله حرکت کرده و در نهایت به استخر طبیعی کوچکی می‌ریزد. این مکان دیدنی، تلفیقی از صدای آرام آب، صدای بادی که در میان شاخ و برگ درختان می‌پیچد و آواز پرندگان بوده و محیطی رویایی دارد. رفتن به این مکان خیلی ساده بوده و مسیر جاده‌ای تا نزدیکی آن محل می‌رود و تنها چند دقیقه‌ای پیاده ‌روی لازم است تا به آبشار فا کاروئن برسید که خود محلی‌ها آن را "پلکان مرگ" می‌نامند!

 

فواید و ضررهای ماساژ تایلندی

آبشار کو لانگ (Koh Luang)

بعضی از آبشارها بیشتر به خاطر استخر طبیعی که پای خود شکل می‌دهند معروف هستند و آبشار کو لانگ نیز دقیقا به همین ترتیب است. خود آبشار تنها ۲۰ متر ارتفاع داشته و در پارک ملی مائه پینگ واقع شده است. آب از رودخانه‌ای در دل جنگل به روی صخره آهکی کم ارتفاع اما بسیار بزرگ ریخته و در نهایت یک استخر آبی فوق‌العاده زیبا را شکل می‌دهد. وجود این آبگیر بزرگ طبیعی، دالانی بزرگ و فضایی فوق‌العاده جذاب باعث شده تا این محل از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در لامپونگ تایلند باشد.

آبشار مائه یانگ (Mae Ya)

یکی دیگر از آبشارهای زیبای تایلند که در شمال چیانگ می و در پارک ملی دوی اینتانون قرار گرفته و زیبایی منحصر به فرد و چشم نوازی دارد که شما را شیفته خود خواهد کرد. این آبشار نیز به صورت پلکانی از ارتفاع ۲۶۰ متری به زمین می‌ریزد و محیط دورتادور آن را صخره‌هایی سرسبز شکل داده‌اند که به زیبایی محیط کمک شایانی می‌کنند. بالا رفتن از این آبشار به خاطر لغزنده بودن صخره‌ها کار خیلی عاقلانه‌ای نیست اما خیلی از توریست‌های تور تایلند را می‌بینید که به نقاط بالاتر می‌روند تا عکس‌های بهتری گرفته یا نمای جذاب‌تری از محیط را تماشا کنند.

 

معرفی سوغات‌های جالب تایلندی

آبشار واچیراتان (Wachirathan)

در نقطه‌ای دیگر از پارک ملی دوی اینتانون، آبشار زیبای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در بازدید از این محل، هر دو را تماشا کنید. آبشار واچیراتان کاملا با مائه یانگ متفاوت بوده و آبی خروشان دارد که به صورت یک تکه از فاصله‌ی ۸۰ متری به پایین می‌ریزد. البته این آبشار نیز یک محیط جنگلی زیبا داشته و از بالای خود آبشار نیز می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده را تماشا کنید. با توجه به فشار آب، بودن در نزدیکی این آبشار، حتما باعث خیس شدنتان می‌شود، پس بهتر است یک دست لباس اضافه همراه خود داشته باشید.

آبشار کلونگ لان (Khlong Lan)

از دیگر آبشارهای خروشان تایلند که از روی صخره‌ای بزرگ و سرسبز در پارک ملی به همین نام و از ارتفاع ۱۰۰ متری به زمین می‌ریزد. کلونگ لان از آن مناظر دراماتیکی است که تنها در جنگل‌های باستانی همچون این مکان پیدا خواهید کرد. این پارک ملی در مرکز تایلند واقع شده و مسیر رفتن به آن‌جا نیز آسان بوده و بعد از رسیدن به مرکز اداری پارک ملی، تنها چند دقیقه پیاده روی نیاز است تا به محل آبشار کلونگ لان برسید.

 

هفت شهر محبوب گردشگران تور تایلند

آبشار هائو ناروک (Haew Narok)

پارک ملی کائو یای تایلند یکی از مهم‌ترین و البته زیباترین پارک‌های ملی در تایلند است که با توجه به این که نسبتا به پایتخت نزدیک بوده، خیلی‌ها در زمان سفر با تور تایلند به بانکوک، از این مکان نیز بازدید می‌کنند. پارک ملی کائو یای چندین آبشار زیبا در خود دارد که مهم‌ترین آن‌ها آبشار هائو ناروک به حساب می‌آید. آبشاری که آبش از فاصله‌ی ۱۵۰ متری به زمین می‌ریزد و سپس مسیری ۳۰ متری را طی کرده و در نهایت یک استخر آب سرد زیبا را می‌سازد. با توجه به جنگل پر پشت و فوق‌العاده‌ای که دور تا دور این مکان را گرفته، آبشار هائو ناروک به واقع شبیه به یک جواهر پنهان است که در این گوشه از تایلند پنهان شده.

آبشار هائو سووات (Haew Suwat)

اما دیگر آبشار زیبا در پارک ملی کائو یای، آبشار هائو سووات است که جایی کاملا متفاوت از محل قبلی‌ست و به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از کائو یای، هر دوی این آبشارها را ببینید. آبشاری بسیار زیبا که در فیلم معروف The Beach با بازی دیکاپریو نیز به نمایش گذاشته شده و از همین رو خیلی معروف است که البته همین باعث خواهد شد در روزهای اوج سفر به تایلند، شلوغ هم شود. آبشار هائو سووات کم‌تر از ۲۰ متر بلندی دارد اما آبگیری بزرگ و زیبا را در جلوی خود ساخته که می‌توانید در آن‌جا به آبتنی بپردازید.

 

آشنایی با شگفت‌انگیزترین معابد تایلند

آبشار کلونگ فلو (Khlong Phlu)

اگر روزی به جزیره‌ی دیدنی کو چانگ رفتید، حتما از آبشار فوق‌العاده زیبای کلونگ فلو نیز دیدن کنید. آبشاری باریک که طی سه طبقه از صخره‌ای زیبا به استخری طبیعی می‌ریزد و در آن پر ماهی‌ست و فضایی واقعا جذاب را پدید می‌آورد. ترکیب سبزی درختان، رنگ تیره صخره‌ها، آبشار و آب شفاف و تمیز و هوای مطبوع جزیره، همه در کنار هم باعث می‌شوند تا آبشار کلونگ فلو، به واقع یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در تمام کشور باشد. البته همچون خیلی دیگر از جاهای محبوب تایلند، این محل نیز در روزهایی که گردشگران متعددی به این مکان سفر می‌کنند، مملو از جمعیت می‌شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، صبح زود به آن‌جا بروید، گردش کنید و تا خلوت است، عکس‌هایی منحصر به فرد ثبت نمایید.

آبشار بانگ پائه (Bang Pae)

وقتی به تور پوکت می‌روید، جاذبه‌های طبیعی زیادی هستند که در کنار سواحل زیبای این شهر، امکان بازدید از آن‌ها را دارید. اما حتما وقت بگذارید و از این آبشار فوق‌العاده دیدن نمایید. آبشار بانگ پائه در واقع در پارک ملی کائو پرا تائو در جزایر شمال پوکت واقع شده و دور تا دور آن را فضای جنگلی زیبایی احاطه کرده است. در واقع خود آبشار تنها ارتفاع ۱۰ متری دارد و به کمک فضای فوق‌العاده زیبای جنگل گرم سیری است که در نهایت به مکانی بی‌نهایت زیبا بدل می‌شود.

 

گشت و گذاری جادویی در کرابی؛ جزیره رویایی تایلند

آبشار سری دیت (Sri Dit)

جدا از بزرگی آبشار سری دیت، این محل فضایی آرامش بخش را نیز برای بازدیدکنندگانش در تور تایلند به وجود می‌آورد. این آبشار در پارک ملی بسیار زیبای کائو کو در شمال تایلند واقع شده و چندین آبشار کوچک و جذاب دیگر نیز در اطراف این محل قرار دارد. آبشار سری دیت به خاطر این که محلی عالی برای عکاسی‌ست، عموما گردشگران زیادی را نیز به خود می‌بیند.

آبشار سوی ساوان (Soi Sawan)

و آخرین آبشاری که در نوشته‌ امروزمان به شما معرفی خواهیم کرد، در پای رودخانه‌ی مکونگ و در نزدیکی مرز لائوس قرار گرفته است. این مکان نمایی کلاسیک از آبشاری زیبا در محیط جنگلی بارانی را برای شما به نمایش می‌گذارد و از زیباترین محل‌ها در شرق تایلند است. اگر به دیدن آبشار سوی ساوان بروید، احتمالا کم‌تر گردشگری را در این محل ببینید. زیرا این آبشار از مناطق گردشگرپذیر دور است و توریست‌های زیادی به آن‌جا نمی‌آیند. همین باعث می‌شود، فضایی آرام و لذت بخش داشته و خیلی راحت‌تر بتوانید به عکاسی در آن‌جا بپردازید.

 

۱۰ عکس برتر از زیباترین حیوانات تایلند

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران