لوکس‌ترین هتل‌های جیپور: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری جیپور
لوکس‌ترین هتل‌های جیپور: قسمت دوم

جیپور، رنگ صورتی را به ایالت رنگارنگ راجستان اضافه می‌کند. این مقصد عجیب و غریب، سفری لوکس و ایده آل را برای مسافران تور هند رقم زده و سرشار از مهمان نوازی، تجملات و جاذبه‌های سنتی و مدرن است.

و شما آیا عاشق بازدید از ساختمان‌های مجلل و کاخ‌ها هستید و می‌خواهید بینشی در مورد سبک زندگی حاکمان دوران گذشته داشته باشید؟ اگر چنین است، جیپور شهری برای شماست. بسیاری از این کاخ‌ها، امروز به اقامتگاه‌ها و هتل‌های میراثی باشکوهی تبدیل شده‌اند که مسافران تور جیپور را به تحسین وامی دارند. در این شهر، می‌توانید شاهد قلعه‌های قدرتمند و معماری شگفت انگیزی باشید که تخصص صنعتگران قدیمی را به رخ می‌کشند. بیایید در ادامه مقاله قبل، با برخی دیگر از لوکس‌ترین هتل‌های جیپور آشنا شویم.

 

Umaid Bhawan

این هتل بسیار شیک، به سبک سنتی ساخته شده و دارای بالکن‌های زیبا، حیاط‌های جذاب، تراس‌های باز، باغ دوست داشتنی و اتاق‌های راحت با مبلمان آنتیک است. تعداد ۴۱ اتاق،‌ همگی مجهز به تهویه مطبوع بوده و با مبلمان راجستانی پر شده‌اند. بعلاوه دارای قسمت نشیمن، تلویزیون با کانال‌های کابلی و امکانات دوش آب گرم در حمام اختصاصی هستند.

همچنین می‌توانید برای خورد و خوراک، از روف رستوران این اقامتگاه بهره مند شوید که در عین حال، نمایی عالی به مناظر زیبای اطراف دارد. در این رستوران، نمایش عروسکی زنده برگزار می‌شود و در ضمن می‌توانید طعم لذیذ انواع غذاهای محلی را تجربه کنید. بعلاوه، گزینه‌های نشستن در فضای باز نیز در این غذاخوری موجودند.

استخر که با نقاشی‌های مینیاتوری فرسکو تزئین شده نیز، به زیبایی این مکان افزوده است. در اینجا وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی، خدمات تبدیل ارز و تهیه بلیط، میز تور برای سفرهای روزانه، خدمات کرایه دوچرخه و ماشین، فروشگاه سوغاتی و یک مرکز تجاری ارائه می‌شوند. بعلاوه، مهمانان از  خدمات حمل و نقل رایگان از ایستگاه راه آهن جیپور و ایستگاه مرکزی اتوبوس برخوردار خواهند شد.

 

۱۰ قلعه باشکوه و تاریخی در جیپور

آدرس: D1-2A Behari Marg Via Bank Road Bani Park, Bani Park, 302016 Jaipur, India

 

The Raj Palace

اینجا نیز یک هتل بوتیک تاریخی و جذاب است که در ملکی شکل گرفته که قدمت آن به سال ۱۷۲۷ باز می‌گردد. جالب است بدانید این اقامتگاه، یکی از اولین کاخ‌های شهر به شمار می‌آید و انعکاسی از معماری و طراحی سبک مغولی را نیز می‌توانید در اینجا شاهد باشید. گفتنی است این هتل مجلل در مرکز جیپور، با فضای داخلی جذاب و با دکوراسیون سنتی هندی و اثاثیه عتیقه همراه با  لوسترهای کریستالی و سقف‌های دوبل، استخر آرامش‌بخش، کلوب سلامتی، خدمات ماساژ و مرکز اسپا، پذیرای مهمانان تور جیپور است.

در اینجا ۵۰ اتاق با کلیه امکانات مدرن از جمله تلویزیون کابلی، حمام اختصاصی عالی، وای فای رایگان و تهویه مطبوع ارائه می‌شوند. بسیاری از اتاق‌ها دارای بالکن و چشم اندازی به منظره باغ و حیاط و استخر هستند. بعلاوه، امکانات سرگرمی از جمله تاتر و نمایش عروسکی نیز برای مهمانان مهیاست.

این کاخ همچنین دارای تعدادی اتاق جلسه مجهز است که هر کدام یک نام سلطنتی دارند. و اما به لحاظ شکم گردی باید بگوییم غذاخوری‌های جالب توجهی را در این ملک خواهید یافت. از جمله Swapna Maha که انواع غذاهای بین المللی را سرو می‌کند و Kebab Shop، انواع غذاهای مغولی و کباب را ارائه می‌دهد.  نوشیدنی‌ها و شیرینی‌های تازه را می‌توانید در The Royal Lounge پیدا کنید. مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های الکلی و غیر الکلی را نیز می‌توانید در بار Shikarbadi میل کنید. همچنین به لحاظ دسترسی به جاذبه‌های مهم شهر، باید بگوییم این اقامتگاه ۱۰ دقیقه رانندگی از قلعه امبر و ۵ دقیقه رانندگی تا دریاچه جال محل فاصله دارد.

آدرس: Zorawer Singh Gate, Amer Road, 302002 Jaipur, India

 

WelcomHeritage

این فضای سنتی با استخر روباز، مرکز اسپا و سلامتی و همراه با ۲۴ اتاق راحت و مجلل در  پارک بانی در مرکز جیپور واقع شده است. اتاق‌ها از تخت‌هایی عالی، تهویه مطبوع، کتری برقی، حمام اختصاصی، مینی‌بار و تلویزیون ماهواره‌ای صفحه تخت برخوردارند.

بعلاوه وای فای رایگان، پارکینگ رایگان، رزرواسیون ۲۴ ساعته، میز تور و خدمات خشک‌شویی نیز برای مهمانان فراهم هستند. گفتنی است این هتل تا ایستگاه راه آهن جیپور و تا ایستگاه اتوبوس کمپ سندی، ۱ کیلومتر فاصله دارد. جاذبه‌های نزدیک به این اقامتگاه عبارتند از رصد خانه جانتار مانتار (۴ کیلومتر)، کاخ شهر جیپور (۷ کیلومتر) و قلعه ناهارگار (۱۰ کیلومتر). در ضمن فرودگاه بین المللی جیپور، ۱۳ کیلومتر با این ملک فاصله دارد.

 

قلعه پورانا کیلا، قدیمی‌ترین قلعه‌ی دهلی

آدرس: AC 4C Gayatri Marg, Sawai Jaisingh Highway Bani Park, Bani Park, 302201 Jaipur, India

 

Alsisar Haveli

این هتل میراثی در قلب شهر صورتی جیپور و در ۱۰ کیلومتری قلعه امبر، یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های شهر خصوصا در بین بانوان به شمار می‌آید. این هتل با معماری سنتی راجپوت - یان، یک استخر روباز، یک رستوران، یک فروشگاه، یک مرکز اسپا و سلامتی و ۴۵ اتاق زیبا، به استقبال مهمانان می‌آید. اتاق‌های جادار این ملک همگی دارای مبلمان چوبی و تخت خواب‌های راحت، رنگ‌های روشن و امکانات مدرن نظیر میز کار، تلویزیون با کانال‌های ماهواره‌ای، حمام اختصاصی دارای دوش آب گرم و وان هستند.

بعلاوه مهمانان می‌توانند برای گذراندن اوقات فراغت، از کتابخانه و یا قدم زدن در باغ این بهره مند شوند. تراس پشت بام نیز، منظره‌ای باشکوه از قلعه ناهارگار ارائه می‌دهد. این هتل، از رزرواسیون ۲۴ ساعته برخوردار بوده و در عین حال پرسنل رزرواسیون در ترتیب تور گردش در شهر، ترانسفر فرودگاهی و خدمات کرایه ماشین به علاقمندان کمک می‌کنند. برای خورد و خوراک نیز می‌توانید به  سالن Durbar بروید که مجموعه‌ای از غذاهای محلی و بین المللی را سرو می‌کند. بعلاوه، مهمانان می‌توانند از میان وعده‌ها و نوشیدنی‌ها در کنار استخر یا در حیاط‌های مختلف هتل لذت ببرند. گفتنی است این اقامتگاه ۲.۵ کیلومتر از کاخ شهر، ۲.۸ کیلومتر تا هوامحل، ۲.۸ کیلومتر از موزه آلبرت هال و ۱۳ کیلومتر تا فرودگاه جیپور فاصله دارد.

آدرس: Alsisar Haveli, Sansar Chandra Road, 302001 Jaipur, India

 

Hotel LIV INN

این هتل تازه تاسیس، در ژانویه ۲۰۲۱ و در ۲.۹ کیلومتری معبد Govind Dev Ji و ۸ کیلومتری کمپ سندی افتتاح شد. در اینجا می توانید از سالن استراحت مشترک، باغ و چشم‌انداز شهر جیپور بهره مند شوید. بعلاوه رزرواسیون ۲۴ ساعته، سرویس اتاق، وای فای رایگان، رستوران، صبحانه قاره‌ای و یک تراس بی نظیر در این اقامتگاه مهیا هستند.

گفتنی است تعداد ۱۴ اتاق این هتل خانوادگی دارای تهویه مطبوع، مایکروویو، یخچال، صندوق امانات، تلویزیون صفحه تخت، پاسیو و حمام اختصاصی می‌باشند. جالب است بدانید این منطقه برای دوچرخه سواری بسیار محبوبیت دارد و هتل، خدمات کرایه دوچرخه و اتومبیل را هم ارائه می‌دهد. در ضمن نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی جیپور است که ۳ کیلومتر با محل اقامت فاصله دارد.

 

راهنمای گردش در قلعه آگرا، در سفر تور مثلث طلایی هند

آدرس: 57,Adinath Nagar Sanyam Path Jaipur, 302018 Jaipur, India

 

ITC Rajputana

این هتل لوکس که در ۵۰۰ متری مرکز شهر جیپور قرار دارد، ۲۱۸ اتاق‌ و سوئیت مدرن همراه با تهویه مطبوع، کف‌پوش مرمری یا چوبی، مینی‌بار، قهوه‌ساز/چای‌ساز و تلویزیون صفحه‌تخت را ارائه می‌دهد. بعلاوه سوئیت‌های بزرگ، چشم‌اندازی زیبا به مناظر اطراف دارند. همچنین در اینجا پارکینگ اختصاصی رایگان، یک استخر روباز، مرکز اسپا، اتاق بخار، سونا و مرکز تناسب اندام موجودند. از دیگر امکانات هتل می‌توان به  رزرواسیون ۲۴ ساعته، مرکز تجاری و آرایشگاه اشاره کرد.

جالب است بدانید که این اقامتگاه، انواع گزینه‌های غذاخوری را در خود جای داده و در این میان،  Peshawri غذاهای شمال غربی مرزی سرو می‌کند. در حالی که بوفه Jal Mahal، غذاهای هندی و بین المللی را ارائه می‌دهد. کافی شاپ ۲۴ ساعته The Jaipur Pavilion نیز دارای منویی از غذاهای هندی، چینی و قاره‌ای است. یک بار در لابی و سالن استراحت کنار استخر نیز وجود دارد. در نهایت به لحاظ گردشگری، می‌توانید جاذبه‌هایی مانند موزه آلبرت، رصد خانه جانتار مانتار و کاخ شهر را در ۶ کیلومتری این هتل بیابید. قلعه جاگار و قلعه امبر نیز، در ۱۶ کیلومتری این هتل قرار دارند.

آدرس: Palace Road, Gopalbari, 302006 Jaipur, India

 

Nirbana Palace

این هتل زیبا نیز، در دسامبر ۲۰۱۸ و در ۸۰۰ متری کمپ سندی افتتاح شد. امکانات اقامتی کامل از جمله مرکز اسپا، رستوران، رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس، وای فای رایگان، صبحانه قاره‌ای و شاتل فرودگاهی در این ملک برای مهمانان فراهم هستند. بعلاوه، در اینجا ۱۵ اتاق وجود دارند که برخی از آنها دارای بالکن بوده و به مناظر زیبای اطراف دید کامل دارند. گفتنی است هوا محل، ۳.۷ کیلومتر و کاخ قلعه ناهارگار ۵ کیلومتر و کاخ شهر ۳.۴ کیلومتر با این استراحتگاه فاصله دارند. در ضمن  نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی جیپور است که در ۱۴ کیلومتری از این اقامتگاه باشکوه واقع شده است.

 

چرا به جیپور سفر کنیم؟

آدرس: Near Khasa Kothi Circle M I Road, Bani Park, 302001 Jaipur, India

 

Mahal Khandela

این هتل و اسپای لوکس که در نوامبر ۲۰۱۹ و در ۲.۳ کیلومتری کمپ سندی به روی علاقمندان تور جیپور گشوده شد، اقامتگاهی خاطره انگیز را همراه با  استخر فصلی در فضای باز و باغی زیبا ارائه می‌کند. در اینجا می‌توانید از پارکینگ اختصاصی رایگان، رزرواسیون ۲۴ ساعته، وای فای رایگان در سراسر ملک و روم سرویس برخوردار شوید و در عین حال در یکی از ۳۰ اتاق این هتل خانوادگی اقامت کنید.

گفتنی است تمامی اتاقها دارای قسمت نشیمن، میز کار، تلویزیون صفحه تخت و حمام اختصاصی هستند. بعلاوه مهمانان می‌توانند از بوفه صبحانه نیز لذت ببرند. گفته می‌شود که کاخ شهر، ۴.۱ کیلومتر و رصد خانه جانتار مانتار ۵ کیلومتر از این ملک فاصله دارند.

آدرس: D-219B, Bhaskar Marg, Bani Park,, Bani Park, 302016 Jaipur, India

 

Rambagh Palace

و در نهایت، به این اقامتگاه رمانتیک با مناظری عالی می‌رسیم که یکی از بهترین هتل‌های مجلل در شهر به شمار می‌آید و بسیار محبوب مسافران تور هند خصوصا زوج‌هاست. این کاخ مجلل که سابقا محل اقامت مهاراجه بود، با ارائه باغ‌های آراسته و معماری زیبای هندی به استقبال مهمانان می‌آید و با وجود استخر سرپوشیده و روباز و همچنین خدمات کامل اسپا و ماساژ، لحظاتی به یادماندنی و آرامش بخش را فراهم می‌کند.

تعداد ۷۸ اتاق‌ بزرگ و جادار این ملک با تهویه مطبوع، بافت‌های غنی، فرش‌های زیبا، نقوش دیواری کشیده شده با دست، تخت خواب‌های راحت، تلویزیون صفحه تخت، صندوق امانات شخصی، مینی بار و حمام‌های مدرن، اقامتی خاطره انگیز و به یادماندنی را رقم می‌زنند. بعلاوه، مهمانان می‌توانند یوگا را با استادان مجرب تمرین کنند یا از تجهیزات باشگاه ورزشی استفاده نمایند.

جالب است بدانید پیشخدمت‌های این کاخ، کالسکه سواری سنتی را ترتیب می‌دهند. پارکینگ رایگان نیز در این ملک ارائه می‌شود. در مورد خورد و خوراک، باید گفت صبحانه و وعده‌های غذایی سبک در اتاق سرو می‌شوند. از طرفی کافه Verandah، چای سنتی بعد از ظهر و سایر نوشیدنی‌ها را قبل از شام در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. دیگر گزینه‌های غذاخوری عبارتند از Suvarna Mahal که غذاهای هندی سرو می‌کند. غذاخوری‌های خودمانی Steam در فضای باز و Polo Bar برای صرف نوشیدنی‌های باکیفیت. جالب است بدانید این کاخ، با عنوان "جواهر جیپور" شهرت دارد و در حدود ۳.۵ کیلومتری از کاخ شهر، هوا محل و جانتار مانتار واقع شده است.

 

بهترین فعالیت‌ها در سفر به آگرا

آدرس: Bhawani Singh Road, 302005 Jaipur, India  

۰۲ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران