۱۰ دلیل مهم برای سفر به فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۰ دلیل مهم برای سفر به فیلیپین

آیا آرزوی سفر به فیلیپین را دارید اما مطمئن نیستید که مقصد مناسبی برای تعطیلات شما است یا نه؟ برای پاسخ به این سوال به جای درستی مراجعه کرده‌اید. زیرا در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های تور فیلیپین و هر آنچه که در این سفر در انتظار شما می‌باشد، آشنا کنیم. سفر به فیلیپین ویژگی‌های خاص خود را داشته و در هر فصل از سال گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف به سمت خود می‌کشاند. پس برای آشنایی بیشتر با این مقصد گردشگری و اطمینان از اینکه فیلیپین باید مقصد بعدی سفر شما باشد ما را در خواندن این مقاله همراهی کنید.

 

اوج هیجان و ماجراجویی در فیلیپین

فیلیپین در بین اغلب توریست‌ها به عنوان بهشتی زیبا شناخته می‌شود و شما می‌توانید با رفتن به آن اوج هیجان و ماجراجویی را تجربه کنید. در فیلیپین کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. به این معنا که شما می‌توانید هر روز به تفریحی متفاوت پرداخته و ماجراجویی جدیدی را تجربه کنید. از جمله این موارد می‌توان به غواصی، پیاده‌روی، زیپ‌لاین، دوچرخه‌سواری، شنا با کوسه‌ها، پریدن از آبشارها و ... اشاره کرد.

 

بهترین زمان برای سفر به فیلیپین

 

تفریحات شبانه در فیلیپین

از دیگر دلایلی که سبب شده تا تور فیلیپین به یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری در بین توریست‌ها تبدیل شود، تفریحات شبانه پرشور و هیجان آن است. فیلیپینی‌ها که به عنوان سومین کشور شاد دنیا شناخته می‌شوند بنابراین شما می‌توانید از تفریحات متنوع و شاد آن‌ها در این سفر نهایت لذت را ببرید. رفتن به کلاب‌های شبانه یا یک کارائوکه بار به همراه موسیقی و رقصیدن گزینه‌های خوبی برای خوش گذرانی‌های شبانه در فیلیپین هستند. مردم محلی فیلیپین علاقه بسیار زیادی به رقص و موسیقی دارند. به طوری که علاوه بر کلاب‌های شبانه می‌توانید در این سفر شاهد جشنواره‌های شاد و جذاب گوناگونی بود. از جمله جذاب‌ترین کلاب‌های شبانه فیلیپین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مانیل هاوس (Manil House)
  • والکیری (Valkyrie)
  • رول (Revel)

 

سواحل زیبای فیلیپین

فیلیپین با ۷۱۰۷ جزیره یکی از بزرگترین مجمع‌الجزایر در جهان است. بنابراین سواحل زیبا و خارق‌العاده متعدد بسیاری را در خود جای داده است. به طوری که سالانه سیل عظیمی از گردشگران از جاهای مختلف صرفا برای بازدید از این سواحل زیبا راهی فیلیپین می‌شوند. چند مورد از زیباترین جزایر فیلیپین می‌توان بوراکای، پالاوان و سیارگائو را نام برد. بوراکای با داشتن ساحل سفید و شنی خود یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات آبی، رستوران گردی، بارهای ساحلی و ... است. تماشای خیره کننده غروب خورشید یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می توان در سواحل فیلیپین انجام داد. علاوه بر آن جزیره پالاوان با دارا بودن صخره‌های سنگی مرتفع و با شکوه همواره مورد توجه توریست‌ها بوده است. مورد سوم نیز جزیره سیارگائو است که در سال‌های اخیر به یک مرکز تفریحی برای موج سواران و عاشقان ساحل تبدیل شده است. فیلیپین جزایر دست نخورده زیبای متنوعی دارد که فرصت کشف آن‌ها را در این مقصد گردشگری خواهید داشت.

 

مردم بسیار خونگرم و صمیمی

مهمان نوازی فیلیپینی‌ها با سایر نقاط جهان قابل مقایسه نیست. از لحظه‌ای که هواپیمای شما در فیلیپین فرود می‌آید، با لبخندهای واقعی مردم فیلیپین روبرو خواهید شد. صمیمیت و مهمان نوازی فیلیپینی‌ها خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به این کشور باشد. فیلیپینی‌ها به زیبایی کشور و فرهنگ خود بسیار افتخار می‌کنند و هنگامی که با مسافرانی که از این کشور بازدید می‌کنند روبرو می‌شوند، تمام تلاش خود را برای کمک به آن‌ها انجام می‌دهند. به احتمال زیاد در طول سفر خود به این کشور زیبا دوستان جدید بسیاری را پیدا خواهید کرد. و این خود می‌تواند دلیلی بر سفر دوباره به این سرزمین زیبا باشد. فیلیپینی‌ها پیوندهای خانوادگی قوی دارند. اگر دوستان فیلیپینی دارید که شما را به خانه خود دعوت کردند، طوری با شما رفتار خواهد شد که انگار بخشی از خانواده آنها هستید.

 

لوازم ضروری برای سفر به فیلیپین

 

هزینه‌های کم در سفر به فیلیپین

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به فیلیپین هزینه‌های کم سفر به آن است. به طوری که شما می‌توانید از قیمت‌های پایین در حین گردش و تفریح نهایت لذت را ببرید. غذا، نوشیدنی، حمل ‌ ونقل و تفریحات در فیلیپین بسیار ارزان هستند. به خصوص اگر به مکان‌هایی بروید که اغلب محلی‌ها آن‌ها را برای تفریح و شکم‌گردی ترجیح می‌دهند هزینه سفر شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. به عنوان مثال تقریبا با ۱۰۰ الی ۱۵۰ پی اچ اس (واحد پول فیلیپین) می‌توانید صبحانه بسیار مفصلی را میل کنید.

 

آب و هوای همیشه تابستانی فیلیپین

اغلب توریست‌ها به دنبال مکانی گرم و تابستانی برای لذت بردن از تفریحات آبی و رسیدن به اوج آرامش در کنار ساحل و زیر نور آفتاب هستند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید تور فیلیپین می‌تواند بهترین انتخاب باشد. چرا که فیلیپین به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد از آب و هوای گرم و معتدلی برخوردار می‌باشد. به طوری که اغلب روزهای سال را در فصل تابستان قرار دارد. پس تور فیلیپین را برای یک سفر گرم و تابستانی انتخاب کنید و به همراه داشتن کرم ضد آفتاب، لوازم شنا، عینک افتابی و دیگر تجهیزات مورد نیاز از این قبیل را فراموش نکنید.

 

وسیله‌های حمل و نقل جذاب در فیلیپین

در فیلیپین می‌توانید وسیله‌های حمل و نقل متفاوت و جذابی را مشاهده کنید. یکی از این وسیله‌ها جیپنی نام دارد. بومیان فیلیپین برای جابجایی در سطح شهر از تاکسی‌های مخصوصی به نام جیپنی (JEEPNEYS) استفاده می‌کنند. سوار شدن بر جیپنی توسط گردشگران به یکی از تفریحات جذاب تور فیلیپین تبدیل شده است. به طوری که اغلب توریست‌ها دوست دارند تا یک بار هم که شده سوار بر این اتوبوس‌‌های کوچک شده و گشتی در شهر بزنند. آنچه این اتومبیل‌ها را در بین توریست‌ها محبوب کرده مربوط بودن آن‌ها به دوران جنگ جهانی دوم است. این خودروها به ارتش آمریکا در سال‌های جنگ جهانی دوم تعلق دارد. امروزه این اتومبیل‌ها را به یادگار نگه‌داری کرده و با رنگ‌ها و شعارهای جذابی تزئین کرده‌اند. در جاده‌های مانیل و دیگر مراکز شلوغ این کشور می‌توانید شاهد تردد جیپنی یا جیپ باشید. علاوه بر جذابیت ظاهری و حس و حال متفاوت جیپنی‌ها کرایه پایین آن‌ها نیز سبب شده تا بین توریست‌ها طرفداران زیادی داشته باشند.  

از دیگر وسیله‌های حمل و نقل در فیلیپین سه چرخه‌های مخصوص آن اسن که ریکشا نام دارند. مشابه این موتورهای سه چرخ را می‌توانید در هندوستان نیز مشاهده کنید. هنگام سوار شدن به این وسایل حمل و نقل منحصر به فرد، حتماً از خود عکس بگیرید زیرا سفر شما به فیلیپین بدون سوار شدن به یکی از این وسیله‌های محلی خاص ناتمام خواهد بود.

 

چرا باید با تور فیلیپین به این کشور سفر کنید؟

 

تسلط فیلیپینی‌ها به زبان انگلیسی

بیش از ۹۰ درصد فیلیپینی‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند. بنابراین شما در سفر به این کشور مشکل برقراری ارتباط را نخواهید داشت و این خود دلیل کافی برای انتخاب تور فیلیپین برای سفر است. ناگفته نماند که زبان رسمی مردم فیلیپین، تاگالوگ است. اما مردم آن به انگلیسی نیز تسلط کامل دارند. دولت فیلیپین زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی در مدارس و ادارات می‌شناسد.

 

برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های باشکوه در فیلیپین

اگر به دنبال خوشگذرانی و تجربه شرکت در فستیوال‌های جذاب هستید، تور فیلیپین را حتما در الویت‌های خود قرار دهید. چرا که به طور سالانه فیلیپین میزبان برگزاری جشنواره‌های متعددی است. از جمله پرطرفدارترین فستیوال‌های فیلیپین عبارتند از:

جشنواره سینولوگ در سبو، فیلیپین

فیلیپینی‌ها می‌دانند که چگونه یک جشن خیابانی باشکوهی را برگزار کنند. در این فستیوال مردم فیلیپین لباس‌های رنگی بر تن کرده و شادترین، مفرح‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین جشنواره آل را در آسیا اجرا می‌کنند. اگر در این فستیوال شرکت کردید به همراه داشتن دوربین فیلمبرداری را فراموش نکنید.

جشنواره مذهبی

سالانه در فیلیپین جشنواره‌های مذهبی متعددی انجام می‌شود. معمولا این مراسم‌ها به حترام شخصیت‌های کاتولیک رومی، رویدادهای مهم تاریخی و ... برگزار می‌شوند.  فستاها و آتی آتیهان از جذاب‌ترین این موارد هستند.

 

آب و هوای فیلیپین برای سفر در بهار

رژه سالانه گرند استریت

در این فستیوال شاهد اجراکنندگان خیابانی با لباس‌های رنگارنگ و رقص خواهید بود. در طول این جشن آتش بازی باشکوهی به نمایش گذاشته می‌شود. تماشای این آتش بازی یکی از لذت‌های به یادماندنی سفر شما خواهد بود.

جشنواره پاناگ بنگا

اگر عاشق گل یا باغبانی هستید شرکت در فستیوال پاناگ بنگا (Panagbenga) در فیلیپین را از دست ندهید. این مراسم، یک جشنواره سالانه گل است که هر سال در ماه فوریه برگزار می‌گردد.

 

غذاهای خوشمزه فیلیپینی

اگر چیزی برای توصیف فیلیپین وجود داشته باشد که آن را از کشورهای همسایه آسیایی متمایز کند، این است که فیلیپین تاریخ پرفراز و نشیبی را در نتیجه استعمار اسپانیا، ایالات متحده و حتی ژاپن تجربه کرده است. بنابراین امروزه شاهد به وجود آمدن فرهنگ متنوع و خاصی در آن هستیم که نشانه‌های آن را می‌توان در فرهنگ غذایی مردم فیلیپین نیز مشاهده کرد. به طوری که شما می‌توانید با رستوران گردی و خوردن غذاهای محلی و فوق‌العاده خوشمزه فیلیپینی در سفر نهایت لذت را از شکم‌گردی تجربه کنید. برخی از مهم‌ترین غذاهای فیلیپینی عبارتند از: ادوبو، گوشت مرغ یا گوشت خوک پخته شده در سس سویا و سرکه، لشون یا خوک بو داده، بالوت (یک غذای خیابانی فیلیپینی مناسب برای کسانی که دوست دارند غذاهای عجیب و غریب امتحان کنند)، هالو هالو (دسر یخی)، انواع غذاهای دریایی و ... .

با خوردن غذاهای فیلیپینی ترکیبی عجیب و غریب و خوش طعم از تلفیق آشپزی آسیایی، اسپانیایی و آمریکایی با طیف گسترده ای از غذاهای دریایی تازه، مرغ، گوشت خوک و میوه ها را تجربه خواهید کرد.

 

خرید در شهرهای مختلف فیلیپین

۱۸ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران