جذاب‌ترین فعالیت‌ها در تور بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
جذاب‌ترین فعالیت‌ها در تور بدروم

شهر پر زرق و برق بدروم به دلیل مخفیگاه‌های شیک افراد مشهور و آب‌های آبی رنگ یاقوت کبود، «سنت تروپز ترکیه» نامیده می‌شود، در حالی که تور بدروم چیزهایی فراتر از سوحل برای ارائه در چنته دارد. این شهر ساحلی به خوبی مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های زیبای طبیعی را با امکانات توریستی مدرن ترکیب کرده و مقصدی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان ترتیب داده است به طوری که حتی مجله نیویورک تایمز از آن به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دنیا در سال ۲۰۲۱ یاد کرده است. ما در این مقاله بهترین کارهایی که می‌توانید در این سفر انجام دهید را فهرست کرده‌ایم.

 

در تفرجگاه ساحلی و مارینا قدم بزنید

یکی از اولین کارهایی که باید در بدروم انجام دهید، رفتن به مارینا است. در امتداد تفرجگاه ساحلی آن قدم بزنید و موقعیت استراتژیک شهر را به عنوان یک بندر مهم برای تجارت درک کنید که چه تاثیری بر زندگی مردم آن دارد. منطقه عابر پیاده مملو از فروشندگان، رستوران‌های فضای باز و قایق‌های ماهیگیری، کشتی‌های کروز و قایق‌های تفریحی است. همچنین در شب، تفرجگاه مناظری تماشایی از غروب آفتاب، دیوارهای سنگی نورانی قلعه بدروم و آسمان پر نور ستاره را ارائه می‌دهد.

 

تفریحاتی که در تور بدروم می‌توان تجربه کرد

از قلعه بدروم دیدن کنید

این سایت میراث جهانی یونسکو که اخیرا پس از بازسازی‌های گسترده بازگشایی شده نه تنها زیبا است، بلکه دارای ارزش تاریخی بسیار قوی است. این قلعه که به عنوان قلعه سنت پیتر نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۴۰۲ توسط شوالیه هاسپیتاللر که به شوالیه‌های سنت جان نیز معروف هستند ساخته شد. آنها پایگاهی در رودز و سایر قلعه ها در مکان‌های استراتژیک نزدیک داشتند. از آنجایی که Order of the Knights of St. John یک سازمان چند ملیتی بود، هر Order برج خود را با سبک خاص خود داشت. در نتیجه، بازدیدکنندگان در تور بدروم می‌توانند تأثیرات فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و ایتالیایی را در زیبایی ساختاری کلی قلعه ببینند.

در موزه باستان شناسی زیر آب بدروم جستجو کنید

در داخل قلعه، موزه باستان شناسی زیر آب بدروم را خواهید دید که دارای مجموعه‌ای جذاب از لاگان است. لاگان یک اصطلاح دریایی است که برای توصیف محموله کشتی غرق شده در کف دریا استفاده می‌شود. خود موزه در سال ۱۹۶۴ در قلعه بدروم تأسیس شد و هدف آن همانطور که از نامش پیداست، به نمایش گذاشتن مصنوعات زیر آب و همچنین تاریخ شهر باستانی هالیکارناسوس است. خود موزه دارای ۱۴ سالن نمایشگاهی است که شامل کالاهای مختلف ریخته‌شده در دریا یا محموله‌های گمشده است که بعدا در حفاری‌های زیر آب یافت شدند. کاوش در داستان‌های اسرارآمیز گذشته در این موزه برای خانواده‌ها در بدروم کاری سرگرم کننده است. یکی از این نمایشگاه‌ها تالار شیشه‌ای است که در آن اشیایی ساخته شده از شیشه به نمایش گذاشته شده که قدمت آن‌ها به ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد می رسد و از کشتی‌های غرق شده در منطقه پیدا شده‌اند.

 

معرفی بهترین تورهای روزانه بدروم

در موزه هنر Zeki Müren با موسیقی ترکی آشنا شوید

یکی از غیرمعمول‌ترین کارهای بدروم غوطه‌ور شدن در فرهنگ عامه در موزه دو طبقه است که به ستاره افسانه‌ای ترک زکی مورن (۱۰۳۱-۱۹۹۶) اختصاص یافته است. او که اغلب به عنوان تلاقی بین لیبراس و التون جان در نظر گرفته می‌شود، به عنوان خواننده، آهنگساز، ترانه سرا، بازیگر و شاعر مشهور است. در حالی که ماشین او هنوز در گاراژ پارک شده و موسیقی پخش می‌شود، موزه بیشتر شبیه خانه او است که او فقط برای لحظه‌ای تا جایی رفته و قرار است به زودی برگردد.

در کلاس آشپزی ترکی شرکت کنید

اگر اهل غذا خوردن هستید و به دنبال تجربه‌ای اصیل و فرهنگی در ترکیه هستید، مطمئنا باید مدتی را با سرآشپز Asli Mutluat در کلاس‌های آشپزی بدروم بگذرانید. کلاس‌های متنوعی که این مدرسه معتبر ارائه می‌دهد شامل یک کلاس آشپزی یک روزه به اضافه بازدید از بازار، یک روز غذاخوری در Karaova است که شامل بازدید از تاکستان و حتی کلاسی برای آموزش درست کردن باقلوا به شما می‌شود. این شرکت در غذاهای ترکی اژه‌ای تخصص دارد، بنابراین اساس غذاهای آن بر روغن زیتون، سبزیجات و گیاهان دارویی مخصوصا بادمجان است.

 

ورزش‌ و طبیعت‌گردی در سفر به بدروم

از کارخانه روغن زیتون دیدن کنید

برای خرید روغن زیتون ترکیه می‌توانید مستقیما از منبع آن به شبه جزیره بدروم بروید. در آنجا منظره‌ای بی انتها را خواهید دید که پر از درختان زیتون و آب انبارهای گنبدی سفید منحصر به فردی است که برای جمع آوری آب باران استفاده می‌شود. پس از رسیدن به آنجا، مطمئن شوید که مقداری روغن زیتون فوق بکر را در کارخانه روغن زیتون Bekiroğlu که تجارتی خانوادگی است امتحان می‌کنید. آن‌ها چهار نسل است که روغن زیتون تولید می‌کنند و تورها و مزه‌هایی را ارائه می‌دهند که هم تاریخ و هم فرهنگ سفر آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

با ورزش های آبی آدرنالین خونتان را بالا ببرید

بدروم در محل تلاقی دریای اژه و دریای مدیترانه قرار دارد و ۶۷ ساحل مختلف را در خود جای داده است. بی‌شک برای هر سبک و سلیقه‌ای در اینجا ساحلی پیدا می‌شود با این همه بسیاری از آن‌ها برای ورزش‌های آبی ایده‌آل هستند. اگر به دنبال کایت سواری یا موج سواری هستید، ساحل فنر بهترین مکان است. گزینه دیگر ساحل گومبت است که برای افرادی که به دنبال غواصی، موج سواری، اسکی روی آب، جت اسکی و حتی پاراسل هستند، محبوب است. یکی از بهترین مکان‌های غواصی در بدروم درست روبروی ساحل گومبت واقع شده است. همچنین ساحل شتر با ماسه‌های طلایی و آب‌های آرام خود محبوبیت خاصی در بین خانواده‌ها دارد. اگر به دنبال آب‌های شفاف، شن‌های نرم و تخت‌های آفتاب‌گیر درست در لبه آب هستید، ساحل بیتز یکی دیگر از ساحل‌های زیبای بدروم است که باید به آن توجه کنید.

 

معرفی ۸ کافه‌ی عالی در بدروم

رد پای اسکندر مقدونی را در دروازه میندوس دنبال کنید

بدروم که زمانی به عنوان شهر یونانی هالیکارناسوس شناخته می‌شد، قبل از تبدیل شدن به بخشی از ترکیه مدرن، خانه کاریان‌ها، یونانی‌ها و عثمانی‌ها بوده و دقیقا به همین دلیل شهر دارای ویرانه‌های باستانی بسیاری است که ارزش دیدن را دارند. یک مکان خوب برای شروع کاوش در این خرابه‌ها، غرب مرکز شهر بدروم در دروازه چشمگیر Myndos است. این بنای تاریخی در قرن چهارم قبل از میلاد توسط شاه ماوسولوس ساخته شده است. در اینجا از دروازه عظیمی عبور کنید که زمانی بخشی از دیوار شهر باستانی را تشکیل می‌داد و اسکندر مقدونی در آن قدم زده بود.

در یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان را کشف کنید

یکی از جاذبه‌های مهم بدروم مقبره هالیکارناسوس است که به عناون یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان به حساب می‌آید. مقبره Mausolus بین سال‌های ۳۵۳ تا ۳۵۰ قبل از میلاد توسط Artemisia به افتخار همسرش ساخته شد. در حالی که مجسمه‌های تزئینی اصلی در موزه بریتانیا نگهداری می‌شوند، قطعات سکو و ستون‌های باقی مانده در محوطه باستان‌شناسی حسی از مقیاس و اندازه چشمگیر آن را ارائه می‌دهد.

 

تجربه ماه عسلی رویایی در شهر ساحلی بدروم

به کنسرتی در آمفی تئاتر بروید

یکی دیگر از مکان‌های توریستی که باید از آن دیدن کنید، آمفی‌تئاتر بدروم است. کولیسئومی که زمانی میزبان مبارزات گلادیاتورها و نمایش‌های تئاتری بود مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد و دوره سلطنت پادشاه ماوسولوس است. امروزه، این مکان محبوب برای کنسرت‌های تابستانی، تئاتر و اجراهای هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آسیاب‌های بادی سنگی بدروم عکس بگیرید

این یکی از دیدنی‌های مهم بدروم است که در بالای تپه‌ای مشرف به خلیج‌های بدروم و گامبت قرار دارد. در اینجا مجموعه‌ای از آسیاب‌های بادی سنگی قرن هجدهم را می‌بینید که تا دهه ۱۹۷۰ مورد استفاده قرار می‌گرفتند و میزانی برای رصد بادهای ساحلی رو به شمال غرب بودند. اگرچه آسیاب‌های بادی فقط ظاهر باشکوه سابق خود را حفظ کرده‌اند، اما فضای منحصر به فردی را به مناظر به ویژه در هنگام طلوع و غروب خورشید ارائه می‌کنند.

 

معرفی سه هتل چهار ستاره‌ی عالی در بدروم

در خیابان‌ها و بازارهای پرپیچ و خم بدروم سوغاتی بخرید

اگر عاشق خرید محلی هستید، یکی از بهترین کارهایی که در بدروم باید انجام دهید این است که در خیابان‌های پر پیچ و خم پرسه بزنید و سر خود را به ویترین هر مغازه‌ای نزدیک کنید. بازارهای محلی، بازارهای سرپوشیده و بیرونی و مغازه‌های کوچک مملو از گنجینه‌های دست‌ساز ترکی و یونانی مانند شیشه‌های تزئینی، حوله‌های حمام نخی، بالش‌های دست‌بافت و صابون روغن زیتون است. اگر به دنبال چیزی واقعا منحصر به فرد هستید، چرا یک جفت صندل چرمی دست ساز بدروم نخرید.

با کشتی لوکس (قایق چوبی) در ساحل فیروزه‌ای بگردید

یکی دیگر از تجربه‌های به یاد ماندنی شامل قایقرانی (قایق چوبی) لوکس از طریق دریای اژه و جنوب در امتداد خط ساحلی زیگ زاگ تا مدیترانه است. این ساحل که به عنوان ساحل فیروزه‌ای شناخته می شود، دارای سواحل بکر، خلیج‌های پنهان و آب‌های شفاف است. شما می‌توانید در کروزهای چند روزه تا یک هفته‌ای شرکت کرده و یکی از بی‌تکرارترین تجارب عمرتان را در تور بدروم کسب نمایید.

 

۸ مرکز ماساژ بدروم که آرامش را به شما هدیه می‌دهند

از مقبره‌های صخره‌ای پادشاهان کاونوس دیدن کنید

گزینه‌های کوتاه‌تر کروز شامل گشت‌های یک روزه قایقرانی است که شامل توقف‌هایی در دالیان برای تماشای نماهای فرسوده مقبره‌های صخره‌ای کاونوس باستانی در حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد می‌شود. کاونوس که زمانی بندر مهم دریایی برای کشتی‌های تجاری بود که بین مدیترانه شرقی و دریای اژه سفر می‌کردند، به خاطر ویرانه‌های تاریخی و پیشینه فرهنگی‌اش به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

غذاهای منطقه را در رستوران لوکانتاشی امتحان کنید

یکی از بهترین کارهایی که دوستداران غذا در بدروم انجام می‌دهند، چشیدن غذاهای سنتی ترکی است. در حالی که رستوران‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، Ana Oğul Lokantasi مکانی فوق العاده برای امتحان غذاهای اصیل محلی با قیمت‌های بسیار مناسب است. منوی غذایی روزانه متفاوت است، اما اغلب شامل غذاهای تخصصی مانند kabak çiçeği dolması  (کدو شکم پر)، دلمه برگ مو و همچنین خورش‌ها و سبزیجات فصلی می‌شود.

 

موزه‌های بدروم برای آشنایی با تاریخ این منطقه از ترکیه

۲۴ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران