تجربه بالن سواری در بهترین شهرهای هند

جاذبه‌های گردشگری هند
تجربه بالن سواری در بهترین شهرهای هند

رفتن به ارتفاع آن هم با بالن‌های هوای گرم، یک تجربه شگفت‌انگیز برای هر مسافری در تور هند خواهد بود. بعضی از شهرها همچون کاپادوکیا در ترکیه، به پرواز این بالن‌ها معروف هستند و چند شهری نیز در هند وجود دارند که شما می‌توانید در تورهای بالن سواری آن‌ها شرکت کرده و این شبه قاره را از فراز ابرها به تماشا بنشینید. مقاصدی که امروز از آن‌ها اسم می‌بریم، بهترین شهرهای هند برای تجربه‌ی بالن سواری بوده و پروازها در فصول مختلف در آن‌جاها برگزار می‌شود.

 

مانالی، هیماچال پرادش

پرواز بر فراز هیمالیا با بالن برای بسیاری یک سفر رویایی خواهد بود. سفری که در آن مناظری بی‌بدیل را مشاهده کرده و می‌توانید هیمالیا را از زاویه‌ای متفاوت تماشا کنید. بالن‌هایی که در این مسیر حرکت می‌کنند، گنجایش تا ۵ نفر را داشته و کل پرواز به خاطر شرایط آن محل، تنها ۷ دقیقه است. در این پرواز که شروع قیمت آن از ۱۲۰۰ روپیه برای هر نفر است، شما تا ارتفاع ۳۰۰ پا پرواز خواهید کرد.

 

بازدید از دروازه هند، نماد شهر بمبئی

چاندور، شمال گوا

اگر به تور گوا رفته‌اید، این امکان را دارید تا بر فراز این منطقه‌ی ساحلی نیز پرواز با بالن‌های هوای گرم را تجربه نمایید. این پرواز در منطقه چاندور انجام می‌شود و بعد از این که به پرواز درآمدید، می‌توانید از زاویه‌ای دیگر، سواحل زیبایی را ببینید که تا همان روز قبلش در حال شنا در آن‌ها بودید. برنامه‌ریزی کنید تا حتما در سفرهایی باشید که یا طلوع خورشید را مشاهده کنید یا غروب خورشید را تا بهترین تجربه‌ی ممکن را داشته باشید. هزینه‌ی این پروازها از نفری ۱۴ هزار روپیه آغاز می‌شود.

پوشکار و جیپور، راجستان

پوشکار به دو چیز بیش از بقیه معروف است، فستیوال رنگارنگی که هر ساله در آن‌جا برگزار می‌شود و بالن‌هایی که بر فراز آن‌جا به پرواز درمی‌آیند و مسافران تور هند را به دیدن مناظر دیدنی راجستان می‌برند. در جیپور که همان نزدیکی‌هاست نیز چنین سفرهایی برگزار می‌شود و شما از آن بالا می‌توانید، دیدنی‌های تاریخی این خطه از هندوستان را مشاهده کرده و مناظری بی‌بدیل را ببینید. پروازها در این منطقه حداقل یک ساعت به طول می‌انجامد و تا ارتفاع ۴ هزارپایی پیش می‌رود. هزینه‌ی آن نیز از ۱۲ هزار روپیه برای هر نفر است.

 

در سفر به هند چه لباسی بپوشیم؟

کامشت، ماهاراشترا

بالن سواری در کامشت، بر بالای یک منظره‌ی سرسبز، آبشارهای متعدد، دریاچه‌ها و قلعه‌های تاریخی خواهد بود. این محل که حدودا ۱۰۰ کیلومتر از بمبئی فاصله دارد، یکی از زیباترین جاها در هند است که از جمله مقاصد محبوب نزد ماجراجویانی است که می‌خواهند، طبیعت گردی در هند را تجربه کنند. این پرواز حدودا ۶۰ دقیقه به طول خواهد انجامید و ۹ نفر همزمان می‌توانند سوار شوند. هزینه‌ی این پرواز که تا ارتفاع ۴۰۰۰ پایی پیش می‌رود، ۸۴۰۰ روپیه به ازای هر نفر خواهد بود.

تاج محل، اوتار پرادش

بدون شک، دیدن تاج محل در هند از زاویه‌ای متفاوت نسبت به مسافران دیگر، تجربه‌ای کم‌نظیر در این سفر خواهد بود. این پرواز که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد، در ارتفاعی نسبتا پایین به حرکت در آمده و شما را به بالای تاج محل می‌رساند. این پرواز کوتاه مدت از جمله پروازهای ارزان در هند نیز محسوب می‌شود که ۵۰۰ تا ۷۵۰ روپیه به ازای هر نفر قیمت دارد و تنها بین ماه‌های اکتبر تا مارس می‌توانید آن را تجربه کنید.

 

۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

هامپی، کارانتاکا

هامپی نیز از آن جمله پروازهایی است که شما را به بالای جاذبه‌های تاریخی هند می‌برد. جایی که شما می‌توانید معابد قدیمی هندو را از یک زاویه جذاب تماشا کنید و شهرهای باستانی را ببینید که حالا به ویرانه‌ای تبدیل شده‌اند. پرواز شما از ساحل غربی هند آغاز می‌شود و حدودا ۵۰۰ متر به آسمان می‌روید. پروازی که ۸ هزار تا ۱۲ هزار روپیه برای شما هزینه در پی خواهد داشت و از جمله پروازهای گران اما بسیار جذابی است که می‌توانید در تور هند تجربه نمایید.

دهلی

و در نهایت بازدید از دهلی از فراز آسمان نیز چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را از دست داد. تصویری از دهلی شلوغ که اصلا آن چیزی نیست که از نزدیک مشاهده می‌کنید. تورهای مختلفی برای بالن سواری بر فراز دهلی برگزار می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها خاص خود را داشته و قیمت‌های متفاوتی دارند. اما عموما قیمت بلیط‌ها به ازای هر نفر ۹۰۰۰ روپیه است.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

۰۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران