بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

جاذبه‌های گردشگری داخلی
بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای دوستداران سفر است. زمانی که همه جا با رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز تزیین شده‌اند و هوا نه سرد است و نه گرم. این هوای مطبوع در تمام ایران دلپسند است. مخصوصا افرادی که می‌خواهند با تور قشم به جنوب کشور سفر کنند. بسیاری از گردشگرانی که بیشتر و حرفه‌ای‌تر سفر می‌کنند، پاییز را برای گشت و گذارهایشان مناسب می‌دانند. چرا که علاوه بر هوای مطلوب، در این فصل به دلیل کاهش گردشگر، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز خرید تخفیف‌های ویژه‌ای برای مسافران در نظر می‌گیرند.


سفر پاییزی به مشهد

مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی ایران، شهری است که در تمام طول سال گردشگران زیادی به خود می‌بیند. اما سفر در پاییز می‌توانید جذابیت‌های مخصوص به خود را داشته باشد. در این فصل، روستاهای اطراف همچون طرقبه پر از برگ‌های رنگی خزان می‌شوند. برای بازدید از آرامگاه شعرا و شاه‌های مقتدر، به بیست کیلومتری شهر بروید. در میان باغی زیبا مقبره‌ حکیم و شاعر حماسه‌سرای مشهور ایرانی، ابوالقاسم فردوسی را خواهید یافت که بنای آن برگرفته از معماری هخامنشیان و فضای داخلی آن الهام گرفته از معماری دوران اشکانیان است. در کنار آن، مقبره‌ نادرشاه افشار قرار دارد که به یادبود ایشان ساخته شده و پس از حرم امام رضا (ع) پر بازدیدکننده‌ترین مکان گردشگری مشهد محسوب می‌شود. آرامگاه دیگری نیز از قرن دهم هجری در روستایی به نام کارده وجود دارد که به بقعه‌ پیر پالاندوز شهرت دارد که در آن شیخ محمد عارف کارندهی، خطاط ثلث نویس دفن شده است. علاوه بر این می‌توانید در مراکز خرید مختلفی که برای گذراندن اوقات فراغت و گرفتن یک سوغاتی ماندگار بگردید. یکی دیگر از جاذبه‌های پاییزی شهر که معمولا محل دیدار جوانان در عصرگاه است، بام مشهد می‌باشد که می بایست به پارک خورشید بروید تا بتوانید شهر را از بالا ببینید. برای سفر با تور مشهد می‌توانید از راه‌های مختلفی از جمله هواپیما، قطار یا اتوبوس استفاده کنید که بهترین و راحت‌ترین آنها، پرواز و مسافرت با قطار است.

سفر پاییزی به قشم

قشم شاید بهترین و محبوب‌ترین مقصد گردشگری کشورمان باشد. این جزیره در پاییز آب و هوای خوبی دارد. از طرفی به دلیل باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها در ماه مهر، خانواده‌ها و افراد بسیاری مشغول کار و درس می‌شوند و تعداد مسافران به قشم کمتر می‌شود. همچنین فروشگاه‌ها تخفیف‌های خوبی برای کسانی که برای خرید از آنها به این شهر می‌روند، در نظر می‌گیرند که باعث می‌شود انگیزه خوبی برای کسانی آنهایی باشد که خرید کردن را دوست دارند و اول از همه، مراکز خرید یک شهر جذبشان می‌کند. اما اگر بخواهید به مکان‌های دیدنی این جزیره بروید، با هماهنگی یک راهنمای محلی می‌توانید از همه جاذبه‌های طبیعی آنجا دیدن کرده خاطرات بی‌نظیری را برای خود کسب کنید. جزایر ناز، غار خربس، غار نمکدان، تنگه چاهکوه و جنگل‌های حرا از ناب‌ترین جاهایی هستند که می‌توانید در سفر خود از آنها بازدید کنید. همچنین جزیره هنگام و جزیره هرمز هم جزایر مشهوری هستند که می‌توانید با اجاره قایق یا خرید بلیط شناور در سفر خود گردشی یک روزه از آنها داشته باشید.

 

آشنایی با معروف‌ترین غارهای مشهد

سفر پاییزی به کیش

پاییز ممکن است بهترین فصل سفر به کیش نباشد اما یکی از بهترین زمان‌ها برای برنامه‌ریزی برای سفری لوکس و خاطره‌انگیز با تور کیش است. چرا که در این ماه‌ها، فروشگاه‌ها انواع تخفیف‌ها و جشنواره‌های جذاب را برای گردشگران در نظر می‌گیرند. قیمت هتل‌ها پایین می‌آید و شما می‌توانید علاوه بر اقامت در یک هتل خوب، از بیشتر تفریحات جزیره نیز بهره ببرید. در ساحلی خلوت، تمیز و زیبا قدم بزنید و آرامش و قوای خود را به دور از شلوغی شهر بازگردانید. در پاییز آب و هوای کیش کمی گیج کننده می‌شود. رطوبت بالا می‌رود و هوا زودتر تاریک می‌شود. اما هیچ کدام آنها نمی‌توانند مانعی برای گردش و خوشگذرانی شما باشند. لباس مناسب به همراه ببرید و از فرصت‌های پیش آمده نهایت استفاده را بکنید. روی شن‌ها دراز بکشید و به صدای امواج گوش کنید. یک ماشین خوب اجاره کنید و در شهر دوری بزنید. غذاهای دریایی خوشمزه‌ای را در هتل یا رستوران‌های نزدیک به دریا سفارش دهید و از طعم لذیذ آنها لذت ببرید.

 

زیباترین دره‌های ایران را بشناسید

۱۰ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران