معرفی تفریحات غیر آبی جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
معرفی تفریحات غیر آبی جزیره کیش

جزیره آزاد کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران است که علاوه بر علاقه هم‌وطنان عزیزمان از نقاط مختلف کشور، گردشگران دیگری از کشورهای خارجی پس از ورود به ایران، چند روز از سفر خود را با تور کیش برای دیدن این جزیره می‌روند. در کیش تفریحات بسیاری وجود دارد که می‌توان آنها را به دو نوع تفریحات آبی و غیر آبی تفکیک کرد. در واقع به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر که در جوار خلیج فارس و دریای آبی‌رنگ جنوب قرار گرفته، بیشتر افراد در سفرشان تفریحات آبی هیجان انگیز در کیش را تجربه می‌کنند و بسیاری از آنها از موقعیت‌ تفریحات دیگر بی‌خبرند. در این متن انواع فعالیت‌های غیرآبی که می‌توانید در این جزیره انجام دهید را به شما معرفی می‌کنیم.

 

پروازهای تفریحی کیش

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در جنوب کشور و در فراز آب‌های خلیج فارس انجام دهید، پرواز بر روی این مناظر زیباست. در این جزیره، پروازهای تفریحی به عنوان فرصتی برای گردشگران تور کیش فراهم شده تا از زاویه‌ای متفاوت دریا و جزیره را در پیش چشمان خود ثبت کنند. برای تجربه پرواز بر روی آسمان کیش، لازم است به باند گلایدر فرودگاه بین‌المللی کیش مراجعه کنید و از هواپیماهای بدون موتور، جایروکوپتر و کایت‌های موتوردار استفاده کنید. باند این مجموعه به طول ۱۵۰۰ متر و عرض آن در حدود ۳۰ متر است.

 

ماه عسلی رویایی در بهترین هتل‌های کیش

کارتینگ در جزیره کیش

کارتینگ یکی از تفریحات هیجان‌آوری است که پیست‌های مخصوصی در شهرهای بزرگ دارد. افراد زیادی علاقه‌مند به سرعت هستند که ترجیح می‌دهند این تجربه را در محیطی امن داشته باشند. به همین دلیل معمولا به این ورزش روی می‌آورند. پیست کارتینگ در کیش طولی در حدود ۸۰۰ متر دارد که اولین پیست کارتینگ در ایران است و یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های کارتینگ خاورمیانه محسوب می‌شود. برای استفاده از کارتینگ کیش حداقل سن مورد قبول، ۱۰ سال است و افراد می‌بایست قدی بیشتر از ۱۴۰ سانتی‌متر داشته باشند. برای استفاده نوجوانان کمتر از ۱۶ سال نیز حضور والدین در پیست الزامی است.

والیبال ساحلی

یکی از مفرح‌ترین ورزش‌های پرطرفدار، والیبال است که به انواع مختلف داخل سالن و یا در فضای باز قابل انجام است. حال یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع آن به صورت والیبال ساحلی مشهور است و در برخی از سواحل شمالی و جنوبی کشور اجرا می‌شود. در جزیره کیش، یک مجموعه ورزشی ساحلی، یکی از زیباترین زمین‌های والیبال آسیا را در کنار ساحل خلیج فارس فراهم کرده است. در این مجموعه، سه زمین والیبال اختصاصی، نورپردازی شده است و امکانات آن در سه شیفت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. ورزشکاران و ورزش‌دوستان در سفر خود به این جزیره می‌توانند با مراجعه به این منطقه، تجربه هیجان یک مسابقه تفریحی را با گردشگران دیگر تور کیش تجربه کنند.

 

راهنمای تجربه‌ی غواصی در کیش

پیست باگی

باگی به عنوان موتورسواری در محیط‌های طبیعی، تفریحی متفاوت و هیجان‌انگیز است. از آنجایی که کیش در میان دریا قرار گرفته، موتورسواری در کنار ساحل می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران باشد. برای انجام این تفریح در پیست باگی کیش با طول ۴۰۰ متر، این امکان برای شما فراهم شده است که آن را به صورت دسته‌جمعی یا فردی انجام دهید و از ماجراجویی خود، خاطره‌ای جالب بیافرینید. در مسیر ساحلی این پیست می‌توانید با راهنمایی از افراد آشنا به منطقه، از جاذبه‌های گردشگری مختلفی همچون کلبه هور، درخت سبز و کشتی یونانی در کیش نیز بازدید کنید.

بانجی جامپینگ

علاقه‌مندان به هیجان معمولا در هر جا که امکانات مربوط به بانجی جامپینگ مهیا باشد، برای هیجان و تولید آدرنالین در بدنشان، یک بار پرش را در آن منطقه تجربه می‌کنند. در جزیره کیش نیز دو سکو برای بانجی جامپینگ وجود دارد که به ارتفاع ۴۰ و ۶۰ متری است. در این تفریح، افراد با طناب فنردار از این ارتفاع رها می‌شوند. پس از آن، فرد تا نزدیکی زمین رسیده و لحظاتی قبل از برخورد به زمین، توسط طنابی که به او وصل شده، به بالا کشیده می‌شود.

 

معرفی مرکز خرید مروارید کیش

علاوه بر این‌ها، تفریحات دیگری همچون سافاری کیش در یک مسیر سخت و قلعه وحشت به عنوان یک مکان جذاب برای کسانی است که هیجان را دوست دارند، مهیا شده است. شهربازی هایلند در کیش و مجموعه ورزشی کیش نیز از دیگر گزینه‌های تفریحی این جزیره است.

۰۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران