انواع تفریحات آبی در kemer آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
انواع تفریحات آبی در kemer آنتالیا

کمر، منطقه‌ای تاریخی و باستانی در دل آنتالیا و در کنار سواحل و جنگل‌های کاج است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده و بسیار محبوب گردشگران سراسر دنیاست که با تور آنتالیا سفر می‌کنند. اما یکی از مهمترین جاذبه‌های این منطقه، امکانات و تفریحات آبی است که از تنوع بالایی برخوردار بوده و لحظاتی هیجان انگیز و رویایی را برای علاقمندان رقم می‌زنند. بیایید با هم، برخی از مهمترین تفریحات آبی در kemer آنتالیا را مرور کنیم.

 

پاراسیلینگ

پاراسلینگ در kemer، در امتداد خط ساحلی زیبای این محدوده طرفداران بسیاری داشته و همیشه در این حوالی مسافران بسیاری را خواهید دید که سوار بر چترهایی که با طناب به قایق بسته شده‌اند، میان دریا و آسمان شناورند و علاوه بر هیجان پرواز در ارتفاع ۴۰۰ متری، می‌توانند از دیدن سواحل و مناظر زیبای اطراف لذت ببرند.

غواصی

غواصی در کمر، یکی از محبوب‌ترین ورزش‌‌ای آبی است و غالبا در امتداد فضاهای بزرگ خلیج کمر و اطراف آن صورت می گیرد. خط ساحلی زیبای کمر، این استراحتگاه را به یک مکان غواصی عالی برای دوستداران این تفریح آبی بدل کرده است. در طی این ماجراجویی مهیج، می‌توانید در آبهای با طراوت مدیترانه غوطه ور شوید و زندگی دریایی رنگارنگ و همچنین غارهای زیر آب را از نزدیک مشاهده کنید.

گفتنی است که هم مبتدیان و هم افراد حرفه‌ای می‌توانند از لذت غواصی در این آبها برخوردار شوند و مربیان و تجهیزات غواصی در دسترس علاقمندان هستند. جالب است بدانید لاشه کشتی پاریس که قدمت آن به جنگ جهانی اول باز می‌گردد، یکی از محبوب‌ترین نقاط غواصی است که در امتداد دریای کمر قرار دارد.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در کمر آنتالیا

رفتینگ

تجربه رفتینگ در آنتالیا در رودخانه دره کپرولو، یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین فعالیت‌های ورزشی در فضای باز در کمر و در تمام منطقه آنتالیا به شمار می‌آید. دره کپرولو در منطقه ماناوگات آنتالیا، در پارک ملی واقع شده و رودخانه آن برای رفتینگ بسیار ایده آل است. در ضمن طی حرکت در مسیر رودخانه، می‌توانید از مناظر زیبای اطراف نیز دیدن کنید. رفتینگ در تنگه کپرولو، معمولا با کایاک‌های ۲ نفره و یا قایق‌های رودخانه‌ای ۶-۱۰ نفره انجام می‌شود.  

دره کپرولو همچنین زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری را به بازدیدکنندگانش هدیه می‌دهد و علاقمندان می‌توانند از پیاده روی، طبیعت گردی، گشت و گذار حوالی پل ۲۰۰۰ ساله، آفرود سافاری، کمپینگ، غذاخوردن در رستوران حوالی رودخانه و یا اقامت در هتل‌های این منطقه که چشم اندازی بی‌نظیر به مناظر طبیعی دارند لذت ببرند. بهترین راه برای داشتن یک روز عالی در دره کپرولو، شرکت در تورهای روزانه است که استراحتگاه‌های kemer ترتیب می‌دهند.

تنگه نوردی

تنگه گوینوک، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی و شگفتی‌های طبیعی منطقه کمر به شمار می‌آید و تنگه نوردی در این محدوده به شدت به علاقمندان طبیعت گردی توصیه می‌شود. گردشگران می‌توانند زیبایی‌های طبیعی بسیار جالب توجهی را در این منطقه مشاهده کنند از جمله آبشارهای باشکوه و جنگل ‌ای کاج و همچنین در دل این طبیعت بی نظیر می‌توانند اقدام به پیاده روی، تنگه نوردی و کمپینگ و استفاده از زیپ لاین نمایند. برای آشنایی با سایر جاذبه‌های طبیعی این منطقه پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله کاوش در زیباترین نقاط طبیعی منطقه کمر در آنتالیا را مطالعه کنید.

در کنار مسیر تنگه، استخرهای طبیعی برای خنک شدن مسافران وجود دارند. در انتهای تنگه، به دره اصلی می‌رسید که می‌توانید در آن با شنا در آبهای سرد خنک شوید و از صخره‌ها به سمت بالای دره بروید و آبشارها را ببینید. گفتنی است در ورودی تنگه نیز چندین بوفه، رستوران و امکانات رفاهی مختلف را پیدا خواهید کرد.

قایق سواری

سفرهای روزانه با قایق در مسیر خط چشمگیر ساحلی مدیترانه در امتداد کمر و آنتالیا، یکی از جذاب‌ترین تفریحات برای کسانی محسوب می شود که می‌خواهند یک روز مفرح را در دریا بگذرانند، آفتاب بگیرند، از دیدن انواع ماهی‌ها و موجودات دریایی لذت ببرند و با خیال راحت برای شنا و غواصی، از داخل قایق در آبهای شفاف پرش کنند.

 

۵ دلیل برای رفتن به ساحل کونیالتی

همچنین می‌توانید ناهارتان را در قایق صرف کنید و از این فضای زیبا و هوای دلپذیر در حین خورد و خوراک نهایت لذت را ببرید. این قایق‌ها بسیار راحت بوده و دارای تختخواب‌های آفتابگیر، سرویس بهداشتی، تجهیزات غواصی و یک بار با تنقلات و نوشیدنی‌های متنوع هستند.

در نهایت باید گفت این قایق‌های رنگارنگ، صبح‌ها مسافران خود را سوار می‌کنند و تورهایی را به خلیج‌های فرعی و سواحل تاریخی کمر ترتیب می‌دهند. گفتنی است این سفرهای روزانه با قایق، معمولا از اول صبح از اسکله مرکز کمر آغاز می‌شوند و بعد از ظهر به پایان می‌رسند. 

 

۷ فعالیت‌ خانوادگی جذاب در آنتالیا

۳۱ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران