کافه ها و رستوران های معروف ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
کافه ها و رستوران های معروف ازمیر

فرهنگ غذاخوری در ازمیر بسیار غنی بوده و می توانید در جای جای این شهر باشکوه، از شکم گردی در بهترین رستوران های ازمیر لذت ببرید. این غذاکده‌ها اغلب به دلیل نزدیکی به دریا، غذاهای تازه دریایی سرو می‌کنند و طعم‌های مدیترانه‌ای را همراه با چشم اندازهای بی نظیر از مناظر اطراف برای مخاطبانشان به ارمغان می‌آورند. در عین حال کافه های ازمیر نیز که به لحاظ فرهنگ غذایی و سرو خوراکی‌ها بسیار به استانبول شبیه‌اند، فضاهایی عالی برای دورهمی با خانواده و دوستان، برگزاری جشن‌های خصوصی، لوکیشن‌های اینستاگرامی و خوراکی‌هایی با تزئینات زیبا را ارائه می‌دهند.

 

بهترین کافه ها و رستوران های ازمیر

در سفر با تور ازمیر، به انبوهی از غذاکده‌هایی دسترسی خواهید داشت که گزینه‌های بومی و بین المللی را سرو می‌کنند. این فضاهای پرطرفدار در حین بازدید از جاذبه‌های گردشگری ازمیر، بهترین مکان‌ها برای استراحت مسافران در هر فصلی بوده و ساعاتی مفرح را رقم می‌زنند.

 

رستوران آکینین یری

رستوران Akinin Yeri با انواع غذاهای مدیترانه‌ای و دریایی از مهمانانش پذیرایی می‌کند و در عین حال، آنها را به تماشای مناظر زیبای اطراف دعوت می‌نماید. همچنین خدمات عالی پرسنل صمیمی و قیمت‌های مناسب در کنار خدمات دلیوری، وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی و تلویزیون این رستوران پرطرفدار، ساعاتی خوش و باکیفیت را به مشتریان خصوصا مسافران تور ترکیه هدیه می‌دهند.

 

۷ مکان در ازمیر برای قدم زدن و دویدن

آدرس: Özbek, Egemenlik, 6077. Sk. No:16, 35430 Urla/İzmir, Turkey

 

رستوران دنیز

رستوران Deniz، یکی دیگر از بهترین رستوران های ازمیر بوده و به دلیل سرو غذاهای دریایی بسیار لذیذ و ارائه چشم اندازهای بی بدیل از دریای اژه، شهرت و محبوبیت بالایی دارد. در اینجا می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، برای بهره مندی از هوای تازه در حین خورد و خوراک و تماشای غروب زیبای خورشید استفاده کنید. و در عین حال از صرف نان و زیتون سنتی، بادمجان کبابی، کدو حلوایی پر شده و سالاد اختاپوس در کنار غذاهای اصلی همچون ماهی کبابی یا سرخ شده لذت ببرید.

آدرس: Kültür, İzmir Palas Oteli, Atatürk Cd. No: 188/B D:ZEMİN, 35220 Konak/İzmir, Turkey

 

کافه رستوران لاسیگال

La Cigale، از برترین رستوران های ازمیر بوده و با غذاهای فرانسوی و ایتالیایی پرطرفدار همچون بشقاب کلاسیک پنیر فرانسوی، سالاد Niçois ، نودل، زیما، ریزوتو، پیتزا، چیزکیک‌های خوشمزه و قهوه عالی به استقبال مهمانانش می‌آید. در عین حال صدای گوشنواز موسیقی زنده و رقص نور شب هنگام، ساعاتی مفرح را در یک دورهمی خاطره انگیز رقم می‌زند. قیمت‌ها بسیار مناسب بوده و دکوراسیون زیبا و فضای دنج در کنار وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری و تلویزیون،  از دیگر مزایای شکم گردی در این مکان به شمار می‌آیند که جزو محبوب‌ترین کافه های ازمیر نیز محسوب می‌شود.

 

چرا ازمیر به مروارید اژه معروف است؟

آدرس: Kültür Mahallesi Alsancak Mahallesi Fransız Kültür Merkezi Cumhuriyet Bulvarı, D:No:152, 35220 Konak, Turkey

 

کافه ماورا

کافه رستوران Mavra، یکی از بهترین کافه های ازمیر بوده و هرچند دسترسی به آن کمی مشکل است، اما ارزشش را دارد تا در سفر به ازمیر یکبار هم که شده سری به اینجا بزنید و از طعم بی نظیر غذاهای دریایی و گوشتی سنتی و بین المللی همچون هشت پای گریل، زیما و پکا نهایت بهره را ببرید. همچنین فضای خانگی و صمیمی، میز و صندلی‌های چیده شده در محیط بیرونی و تلویزیون نیز به لذت این شکم گردی می‌افزایند.

آدرس: Cemal Gürsel Caddesi, İnci Apt No:506, 35590 Karşıyaka, Turkey

 

ریحان پاستانسی

این کافه که از محبوب‌ترین کافه های ازمیر به شمار می‌آید، از موقعیت مکانی عالی برخوردار بوده و قیمت‌ها نیز نسبت به خدمات و کیفیت بالای غذاها بسیار مناسبند. مشتریان در فضای دنج و آرامش بخش Reyhan Pastanesi می‌توانند از طعم لذیذ نان‌ها و شیرینی‌های تازه و خوش پخت، پروفیترول‌ها، کیک‌ها و کلوچه‌ها لذت ببرند و جشن‌های کوچک خصوصی همچون تولد و سالگردها را برگزار کنند.

فضای داخلی جذاب، وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌های فضای باز از مهمترین مشخصه‌های این محیط به یادماندنی و مفرح محسوب می‌شوند. هرچند توصیه می‌کنیم از طعم بی نظیر قهوه و چای این کافه نیز غافل نشوید.

 

معرفی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

آدرس: Bostanlı, Şht. Cengiz Topel Cd. 16/A, 35590 Karşıyaka/İzmir, Turkey

 

رستوران پیزریا وندیک

در ادامه سفر به بهترین کافه ها و رستوران های ازمیر، سری می‌‌زنیم به Pizzeria Venedik که در حوالی موزه آتاتورک واقع شده و با انواع غذاهای لذیذ ایتالیایی، از مخاطبانش پذیرایی می‌کند. منو طیف گسترده‌ای از خوراکی‌های پرطرفدار را شامل می‌شود. هر چند زیما، بوقلمون، پیتزای مارگریتا، پیتزای ترکی با سوسیس، بیکن و تخم مرغ و دسرها و نوشیدنی‌هایی نظیر هالو هالو، براونی، تیرامیسو، قهوه و لیموناد بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند.

از طرفی، فضای گرم و صمیمی این مکان باعث می‌شود مهمانان احساس آرامش کرده و اوقات خوشی را در کنار عزیزانشان سپری کنند. پرسنل آموزش دیده و خدمات عالی در کنار قیمت‌های مناسب، دکوراسیون زیبا، وای فای رایگان و خدمات دلیوری، از دیگر مزایای مهم این رستوران به شمار می‌آیند. در صورت تمایل می‌توانید برای تماشای مناظر اطراف و استنشاق هوای تازه در حین خورد و خوراک، از میز و صندلی‌های چیده شده در محیط بیرونی رستوران نیز استفاده کنید.

آدرس: Kültür, Alsancak - İzmir, 1382 Sokak, Gül Sk. No:10/A-B, 35220 Konak, Turkey

 

کافه روملی پاستانسی

کافه Rumeli Pastanesi یکی دیگر از برترین کافه های ازمیر بوده و با خوشمزه‌ترین بستنی‌ها، شیرینی‌ها و قهوه‌های ترک به استقبال مردمان محلی و گردشگران می‌آید. چالب است بدانید بستنی‌ها در طیف گسترده‌ای از طعم‌ها موجودند و می‌توانید از خوردن آنها با مزه‌هایی همچون پسته، گلاب، لیمو یا پرتقالی در روزهای گرم تابستان نهایت لذت را ببرید. همچنین اگر گرسنه هستید، پیشنهاد می‌کنیم از میان وعده‌های بی نظیر این کافه نیز غافل نشوید. در ضمن این فضای دنج و آرام، وای فای رایگان نیز ارائه می‌دهد و یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام امور کاری و مطالعه محسوب می‌شود.

 

ازمیر از دیرباز تا امروز

آدرس: İmbatlı, 1825. Sk. No:21 D:N, 35575 Karşıyaka/İzmir, Turkey

 

کافه سوینس پاستانسی

در حین گشت و گذار در میان جاذبه‌های پرطرفدار شهر و کافه های ازمیر، سری هم به کافه رستوران Sevinc Pastanesi بزنید که در میان مردمان محلی، محبوبیت بالایی دارد. اینجا بیش از ۷۰ سال است که با خوراکی‌های لذیذ همچون پاولوا با توت، کیک شکلاتی با پسته خرد شده در کنار قهوه و چای سیب از مهمانانش پذیرایی می‌کند.

گفتنی است این محیط دنج و آرام، بهترین امکان را برای ملاقات با مردمان بومی این خطه و آشنایی با فرهنگ آنها فراهم می‌کند. در عین حال با وای فای رایگان، پارکینگ و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، ساعاتی خاطره انگیز را در کنار خورد و خوراکی لذت بخش رقم می‌زند.

Sevinc Pastanesi

آدرس: Alsancak, Ali Çetinkaya Blv No: 27 D:C, 35220 Konak/İzmir, Turkey

 

رستوران تاواجی ریجاپ اوستا

در لیست بهترین کافه ها و رستوران های ازمیر، به استیک هاوس Tavaci Recap Usta برمی‌خوریم که غذاهای گوشتی عالی ترکی را ارائه می‌دهد. به اینجا بیایید و از طعم بی نظیر تاو کوسی خوشمزه، بیتی و خوراک گوشت بره لذت ببرید. همچنین دسرهایی نظیر  باقلوا، دوندورما، لوکوم و نوشیدنی‌هایی همچون یخ چای و قهوه گوارا نیز کامل کننده‌هایی عالی در کنار وعده‌های غذایی به شمار می‌آیند.

فضای خانگی و راحت در کنار پرسنل صبور و خدمات دیدنی، قیمت‌های متوسط، وای فای رایگان، پارکینگ، تلویزیون و میز و صندلی‌های چیده شده در پاسیوی بزرگ، لذت شکم گردی در این مکان را دوچندان می‌کنند.

Tavaci Recap Usta

آدرس: Alsancak, Atatürk Cd. No:364, 35220 Konak/İzmir, Turkey

 

رستوران ینگک

از دیگر رستوران های ازمیر که محبوبیت بالایی در شهر دارد، می‌توان به Yengec اشاره کرد. بسیاری از مشتریان، اظهار می‌کنند که غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی این رستوران را بسیار دوست دارند. در واقع علاقمندان زیادی برای چشیدن طعم گووک، باس دریایی و اختاپوس از این مکان دیدن می‌کنند. جالب است بدانید ۲۲ نوع غذای دریایی تازه در منوی رستوران به چشم می‌خورند و همچنین دسرهایی نظیر هالو هالو، سیمیت و سوفله‌های خوشمزه در کنار یک لیوان لیموناد عالی پیشنهاد می‌شوند.

از طرفی این رستوران به دلیل خدمات عالی و پرسنل خوش برخوردش نیز شهرت دارد که همیشه آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند. قیمت‌ها بسیار مناسب بوده و فضای زیبا و دکوراسیون خانگی این ساختمان ۱۵۰ ساله، وای فای رایگان، پارکینگ، تلویزیون، میز و صندلی‌های فضای باز و چشم اندازی به منظره دریا،  از دیگر امکانات و جذابیت‌های این مکان به شمار می‌آیند.

Yengec

آدرس: Alsancak, Atatürk Cd. 314/A, 35220 Konak/İzmir, Turkey

 

کافه رستوران کیرجیجیگی

 طعم‌های جدید را همراه با غذاهای ترکی، به راحتی در رستوران Kircicegi کشف کنید. اینجا تجربه خوشایندی از مزه زیمای خوش پخت، لاماهجون، کباب‌ها،  گزینه‌های گیاهخواری نظیر اسفناج و پنیر و همچنین دسر کونفه را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

همچنین فضای آرام این رستوران ۲۴ ساعته که از برترین رستوران های ازمیر محسوب می‌شود، همراه با خدمات دیدنی پرسنل خوش برخورد و حرفه‌ای، نویدبخش یک شکم گردی مفرح و خاطره انگیز است. از دیگر مزایای این کافه رستوران می‌توان به وای فای رایگان، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌های فضای باز اشاره کرد. در عین حال جالب است بدانید این برند، شعبات بسیاری در ازمیر دارد و معروف‌ترین آنها رستورانی است که در Alsancak  واقع شده است.

Kircicegi

آدرس: Alsancak Mahallesi Kıbrıs Şehitleri Caddesi No: 83 Alsancak, 35220 Konak, Turkey

 

رستوران کوفتجی رمزی

منوی ترکی رستوران  Kofteci Remzi که از برترین رستوران های ازمیر است، افرادی را جذب می‌کند که به دنبال یک تجربه جدید از شکم گردی در سفر با تور ازمیر هستند. بسیاری از بازدیدکنندگان از این رستوران دیدن می‌کنند تا زیما، پکا و دونر خوشمزه‌اش را امتحان کنند.

بعلاوه، ممکن است از قیمت‌های پایین در این رستوران شگفت زده شوید. همچنین محیط داخلی دوست داشتنی این رستوران ۲۴ ساعته که در قلب خیابان بوستانلی واقع شده، در کنار فضای باز رستوران و خدمات دلیوری، یک دورهمی خاطره انگیز را در حین صرف انواع کباب‌ها و کوفته، در کنار نان‌های تازه و نوشیدنی‌ها و یک کاسه سوپ عدس بخارپز رقم می‌زند.

Kofteci remzi

آدرس: Bostanlı, Cemal Gürsel Cd. No:486, 35590 Karşıyaka/İzmir, Turkey

 

فرندز اند برگرز

اگر در حولی مرکز خرید آگورا مشغول گشت و گذار بودید، پیشنهاد می‌کنیم برای صرف بهترین کباب‌های شهر سری هم به کافه رستوران Friends & Burgers بزنید که در شمار بهترین رستوران های ازمیر است. در اینجا با همبرگرهایی روبرو می‌شوید که از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه تهیه شده‌اند و با سس‌های ابتکاری سرو می‌شوند. در این میان، از همبرگر قارچ و سیر همراه با یک ظرف سیب زمینی و سس کچاپ نیز غافل نشوید. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید برای بهره مندی از هوای تازه و تماشای مناظر اطراف، از میز و صندلی‌های فضای بیرونی استفاده کنید.

Friends

آدرس: Bahçelerarası, Mithatpaşa Cd. No:1446 D:B101, 35330 Balçova/İzmir, Turkey

 

رستوران لمان کولتور

در انتهای گشت و گذار در میان بهترین کافه ها و رستوران های ازمیر، سری می‌زنیم به رستوران چهارفصل Leman Kültür که با منویی غنی از غذاهای ترکی، مکزیکی، ایتالیایی و آمریکایی، رضایت تمام مشتریانش را جلب می‌کند. با اینحال بهتر است بدون لذت بردن از طعم همبرگرهای خوش پخت، زیمای لذیذ و سوفله های خوشمزه اینجا را ترک نکنید.

بعلاوه یک فنجان قهوه گوارا و باکیفیت نیز، کامل کننده‌ای عالی در کنار این خورد و خوراک به شمار می‌آید. این برند که شعبات متعددی از جمله در Asancak  و Bostanli دارد، در عین حال با پرسنلی حرفه‌ای و خدماتی استاندارد، فضای زیبا و خلاقانه، وای فای رایگان و خدمات دلیوری، به محبوبیتی بالا در این شهر دست یافته است.

Leman Kultur

آدرس: Bahçelerarası Mah, Mithatpaşa Caddesi 44, Egepark AVM, D:Z 33, 35330 Balçova/İzmir, Turkey 

۱۶ تیر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران