۷ مکان عالی برای غواصی در مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
۷ مکان عالی برای غواصی در مالدیو

مالدیو یکی از رویایی‌ترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید. به طوری که زیبایی‌های طبیعی و سواحل بی‌نظیر آن سبب شده تا عنوان بهشت روی زمین را از آن خود کند. کمتر کسی پیدا می‌شود تا سفر با تور مالدیو جز آرزوهای او برای سفر و تفریح نباشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی و سواحل نیلگون این کشور تفریحات دریایی و ساحلی اصلی‌ترین سرگرمی‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند از آن‌ها در کنار دیدن زیباترین سواحل مالدیو، بهره ببرند. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده‌ایم تا چند مورد از بهترین مکان‌های غواصی در مالدیو را برای علاقه‌مندان جمع‌آوری و معرفی کنیم.

 

سایت غواصی فیش هد (Fish Head Mushihasmingli Thaila)

 سایت غواصی فیش هد نه تنها یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در مالدیو محسوب می‌شود بلکه از جمله معروف‌ترین مکان‌ها در کل دنیا است. این مکان در سمت شمالی منطقه آری آتول قرار گرفته و مجموعه‌ای گسترده از زندگی دریایی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. فیش هد در ابتدای تحت عنوان مکانی برای تغذیه کوسه‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. به طوری که به عنوان یکی از مناطق دریایی حفاظت شده شناخته میشد. امروزه بخشی از این منطقه به دلیل داشتن دنیایی بزرگ و رنگارنگ زیر آب به مکانی ایده‌آل برای غواصی علاقه‌مندان اختصاص داده شده است. توریست‌ها می‌توانند در عمق‌های نه چندان زیاد مرجانهای سیاه و بافت‌های خارق‌العاده زیر آب را در کنار گونه‌های متنوع دریایی مشاهده کنند. از همه جالب‌تر فیش هد این فرصت را فراهم می‌کند تا بتوانید از کوسه‌ها نیز دیدن کنید.

 

اقامت در ۵ هتل رمانتیک مالدیو

سایت غواصی اچ‌پی ریف (HP Reef)

از دیگر مکان‌های جذاب برای غواصی در مالدیو صخره‌های اچ پی هستند. این مکان به دلیل مرجان‌های رنگارنگ شهرت جهانی دارند. به طوری که گردشگران نام رنگین کمان را بر روی این مکان گذاشته‌اند. برای دسترسی به این مکان باید به سمت شمالی Girifushi حرکت کنید. برای این منظور می‌توانید سوار قایق‌هایی که برای این مقصد در نظر گرفته شده، بشوید. علاوه بر آن با رفتن به این سایت غواصی فرصت بازدید از یک غار ۲۵ متری را نیز به دست خواهید آورد.

سایت غواصی بنانا ریف (Banana Reef)

سایت غواصی بنانا ریف با داشتن ظاهری به شکل موز و گونه‌های جالب و متنوع دریایی توانسته توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب کند. از طرفی دیگر به دلیل اینکه این سایت جز اولین مکان‌ها برای غواصی در مالدیو بوده در بین بومیان شناخته شده‌تر است. با انتخاب این سایت غواصی می‌توانید از تماشای صخره‌های جذاب، مناطق زیبا، غارها و زندگی دریایی نهایت لذت را ببرید.

 

زیباترین نقاط مالدیو (بخش اول)

سایت غواصی مانتا پوینت (Maanta Point)

اگر به دنبال یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در مالدیو هستید مانتا پوینت می‌تواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد. در این مکان نه تنها فرصت شنا با ماهی‌های گوناگون و رنگارنگ را به دست خواهید آورد بلکه می‌توانید از مارماهی، ماهی‌های باراکودایی، اختاپوس و لاک پشت‌ها نیز دیدن کنید. مطمئن باشید با رفتن به این مکان یک روز فوق‌العاده‌ای را در کنار یک ساحل زیبا تجربه خواهید کرد.

سایت غواصی بانیان تری وَبنفارو (Banyan Tree Vabbinfaru)

سایت غواصی بانیان تری در یک جزیره خصوصی در شمال مالدیو قرار دارد. به طوری که گردشگران تور مالدیو می‌توانند در کنار غواصی فرصت استفاده از دیگر تفریحات دریایی را نیز به دست آورند. از جمله این تفریحات می‌توان به اسپا، ورزش‌های آبی، قایق‌سواری و ... اشاره کرد. اگر به دنبال غواصی در یک مکان لوکس هستید بهتر است رفتن به این مکان را در لیست سایت‌های غواصی خوب مالدیو قرار دهید.

 

زیباترین نقاط مالدیو (بخش دوم)

سایت غواصی جزیره باندوس(Bandos Island Resort)

در سمت شمالی مالدیو جزیره‌ای به نام باندوس وجود دارد که یکی از سایت‌های خوب غواصی محسوب می‌شود. در این جزیره می‌توانید به اعماق اقیانوس رفته و گونه‌های مختلف دریایی را از فاصله نزدیک مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از تفریحاتی مثل اسپا، ماهیگیری، کروز با دلفین‌ها، حمام آفتاب در سواحل ماسه سفید یک روز بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید.

سایت غواصی آنگسانا (Angsana)

آخرین مکانی که می‌توان در لیست ۷ تا از بهترین مکان‌ها برای غواصی در مالدیو قرار داد سایت غواصی آنگستا نام دارد. در این مکان می‌توانید از لاکپشت‌ها، سگ دریایی، مانتاها، صخره‌های مرجانی و ... دیدن کرده و از زندگی اعماق اقیانوس لذت ببرید. از دیگر خدماتی که برای توریست‌ها رد آنگستا برای گردش در مالدیو فراهم شده می‌توان به رستوران‌های ساحلی، اسپا، ماساژ، شنا با دلفین‌ها، قایق‌سواری و ماهیگیری اشاره کرد. همان طور که متوجه شدید در این مکان تفریحات گوناگونی متناسب با هر سلیقه‌ای وجود دارد.

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

هزینه غواصی در مالدیو

غواصی یکی از تفریحات لوکس برای مسافران تور مالدیو به حساب می‌آید. هزینه غواصی در آب‌های زلال جزایر ماله متفاوت بوده و هر سایتی قیمت خاص خود را دارد. هر چه مکان انتخاب شده برای غواصی مجهز‌تر و لوکس‌تر باشد قیمت‌ها افزایشی خواهند بود. اما به طور میانگین می‌توان قیمتی در حدود ۶۰ تا ۷۰ دلار را در نظر گرفت. ناگفته نماند که در روزهای پر توریست سال قیمت‌ها بیشتر خواهند شد.

۰۵ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران