کاوش در دره‌ها و تپه‌های کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
کاوش در دره‌ها و تپه‌های کاپادوکیا

کاپادوکیا منطقه‌ای زیبا در مرکز ترکیه است که به دلیل مناظر افسانه‌ای، خانه‌های غاری، تشکیلات صخره‌ای قابل توجه و البته صدها بالون هوای گرم که هر روز صبح هنگام طلوع آفتاب در آسمان اوج می‌گیرند، مشهور است. همچنین فرصت‌های پیاده روی بسیار جذابی در کاپادوکیا وجود دارد که کاوش در تمام مسیرهای مختلف پیاده روی در منطقه حداقل یک هفته طول می‌کشد. ما سعی کردیم لیستی جذاب از این پیاده‌روی‌ها را در این مقاله جمع‌آوری کنیم تا در سفرتان با تور کاپادوکیا برنامه‌ای بهینه در دست داشته باشید.

 

صعود در دره سرخ و منظره غروب خورشید

وقتی نوبت به پیاده روی و کاوش در کاپادوکیا می‌رسد، سخت است که بخواهیم بی‌توجه از کنار دره سرخ عبور کنیم. تپه‌های ماسه‌ای هنگام غروب نارنجی و طلایی خورشید منظره‌ای به غایت زیبا و دیدنی پدید می‌آورد که به هیچ وجه نمی‌توان روی آن چشم بست. اگر تنها چند شب در کاپادوکیا هستید حتما باید دیدن این دره و منظره غروبش یکی از کارهای فهرست شما باشد. یک مسیر پیاده‌روی عالی شامل Meskindir و Rose Valley وجود دارد و یا می‌توانید مستقیما به سمت منظره غروب آفتاب رانندگی کنید تا در کافه لم بدهید و از محیط لذت ببرید و یا به بالای نقطه تماشا بروید. چه پیاده روی کنید یا نکنید، این یکی از مکان‌هایی است که باید در کاپادوکیا حتما بازدید کنید. درجه سختی این مسیر متوسط و یک ماجراجویی کامل و تمام عیار در تور ترکیه است.

 

بهترین هتل‌های غاری در کاپادوکیا

دره رز و منظره غروب خورشید

دره رز در منطقه‌ای منحصر به فرد واقع شده که در هنگام غروب خورشید تماما به رنگ صورتی در می‌‌آید. مخصوصا در طی هزاران سال لبه‌های صخره‌ای ایجاد شده نمایی بی‌نظیر به منطقه بخشیده‌اند به طوری که هنگام غروب آفتاب سمتی کاملا تاریک و سمتی دیگر روشن دیده می‌شود. با وجود مواد معدنی صورتی در دره رز غالبا در تمام روز می‌توان رنگ صورتی را در این ناحیه مشاهده کرد اما هنگام غروب آفتاب هنگامی که خورشید مستقیما به دره گل رز می‌تابد اوج می‌گیرد و سایه صورتی خوبی را به آن می‌دهد، بنابراین بسیاری از مردم به دیدن آن می‌آیند.

پیاده‌روی دره عشق تا قلعه Uchisar Castle

از طریق این مسیر که بیرون گورمه قرار دارد می‌توانید به قلعه Uchisar برسید. این مسیری نسبتا مسطح و مسالمت آمیز است که طی ۱ تا نهایتا ۲ ساعت تا قلعه طی می‌شود. این واقعا یکی از منحصر به فردترین مکان‌ها برای بازدید در کاپادوکیاست. در قسمت آخر دره با سنگ‌های سفید زیبا پر شده که مطمئنا هرگز شبیه آن را ندیده‌اید.

 

بهترین رستوران‌های کاپادوکیا

دره پاساباغ

دره پاساباغ با دودکش‌های حماسی اجنه و خانه‌های غاری یکی از محبوب‌ترین نقاط گورمه، کاپادوکیاست. گذشته از جمعیت زیاد و اتوبوس‌های مسافرتی، دره پاساباغ ارزش بازدید را دارد زیرا دودکش‌های پری به شدت خیره کننده و منحصر به فردند. دلیلش هم این است که غالبا صخره‌ای در بالای دودکش قرار گرفته به طرز شگفت‌انگیزی خود را در میان طوفان‌ها و بادهای شدید سازگار می‌کند. در میان این دره، خانه‌های غاری زیادی پیدا خواهید کرد که غالبا دو طبقه و سه طبقه هستند.

طلوع آفتاب بر فراز تپه عشاق

این نمای پانوراما غروب خورشید در شهر گورمه نقطه مناسبی برای تماشای طلوع آفتاب است، به همین دلیل صبح‌ها برای طلوع و البته غروب آفتاب بسیار شلوغ می‌شود. با وجود جمعیت زیاد شما می‌توانید بهترین عکس‌های بالن‌های کاپادوکیا را در اینجا بگیرید.

 

اقامت ارزان در بهترین هاستل‌های کاپادوکیا

دره Ihlara

دره Ihlara یک تنگه باورنکردنی با یک رودخانه خیره کننده است که ۱۶ کیلومتر در داخل سنگ آتشفشانی درست در قلب دره هر توریستی را به خود جذب می‌کند و با این که در نزدیکی مرز استان آکسارای واقع شده اما هنوز در محدوده کاپادوکیا قرار دارد. این یک مکان عالی برای یک پیاده روی نسبتا آسان در میان طبیعت آرام و پربرگ و همچنین مکانی برای کلیساهای غاری است که بسیاری از آن‌ها را در طول مسیر پیدا خواهید کرد. اگر در صعود و پیاده‌روی حرفه‌ای نیستید در این دره به شما خوش خواهد گذشت.

مسیر پیاده‌روی دره Pigeon

دره Pigeon (یا دره Guvercinlik) از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده روی در کاپادوکیا است؛ به خصوص به این دلیل که بین گورمه تا Uchisar امتداد یافته است. این مسیر پیاده‌روی به شدت شگفت انگیز و دیدنی است و شما در طول قدم زدن در آن با خانه‌های غاری، نقاشی‌های باستانی، و ستون‌های بلند مواجه خواهید شد. مسیر با فرود شدید در امتداد یک گذرگاه سفید و غبارآلود آغاز می‌شود. در عرض چند دقیقه، شما در قلب دره هستید و به سختی می‌توانید فضای شهری را اطراف خود حس کنید. با چشمان دقیق در مسیر حرکت کنید و تعدادی از نقاشی‌های باستانی را بر روی دیوارهای خانه‌های غاری کشف کنید، جایی که مردم در دوره بیزانس آنجا زندگی می‌کردند.

 

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا (بخش اول)

۰۷ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران