تفریح در میدان سلطان‌احمد استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تفریح در میدان سلطان‌احمد استانبول

اگر به تور استانبول بروید، حتما مسیرتان به این میدان بسیار معروف شهر خواهد افتاد. میدانی که در اطرافش، چندین جاذبه‌ی مهم همنچون مسجد آبی، موزه ایاصوفیه و موزه هنر ترکی و اسلامی قرار گرفته‌اند. در واقع این محل برای صنعت گردشگری استانبول اهمیت بالایی داشته و به همین دلیل انواع رستوران‌ها و کافه‌ها و امکانات مختلف را در این محل خواهید دید.

اما اگر بخواهیم به طور مشخص فعالیت‌ها و جاذبه‌های برتر میدان سلطان احمد را برای برشماریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

 

ابتدا، تاریخچه‌ای کوتاه از میدان سلطان احمد استانبول

این میدان که با نام هیپودروم قسطنطنیه نیز شناخته می‌شود، در قرن چهارم میلادی ساخته شده است. این مکان حتی در دوره بیزانس نیز مکانی پر رونق بود و قرن‌ها بعد نیز هنوز جایی شلوغ و پر جنب و جوش محسوب می‌شود.

 

بهترین فعالیت‌ها و جاذبه‌های میدان سلطان احمد

 

ستون‌های سه گانه

یکی از چیزهایی که بدون شک در این میدان کنجکاوی شما را به خود معطوف خواهد کرد، سه ستون سنگی است که در این میدان نصب شده. اصلی‌ترین ستون ابلیسک مصری نام دارد که قدمت آن به بیش از ۱۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد و در زمان‌های خیلی دور از مصر به این جا آورده شده است و روی یک پایه مرمری نصب گشته. بازدید از این ستون سنگی که هنوز نوشته‌هایش به دست باستان‌شناسان رمزگشایی نشده، یک اتفاق ویژه برای هر کس خواهد بود.

ستون سرپنتین یا ستون مار سه سر دیگر ستون معروفی است که در این مکان نصب شده که از برنز است و آن را از تجهیزات ایرانی‌هایی که در جنگ شکست خورده بودند و سپس آبشان کردند، ساخته شده است. در نهایت این دو ستون و ستون سنگی دیگر، جزو نمادهای مهم هیپودروم بوده که داستان گذشته‌ی این محل پیش از عثمانی را روایت می‌کنند.

 

بهترین هتل‌‌های سلطان احمد در استانبول

مسجد آبی

این مسجد را باید زیباترین بنای مذهبی در استانبول برشمرد. مکانی که در قرن ‍۱۷ میلادی ساخته شده و دستور ساخت آن را نیز سلطان احمد اول داده بود. ورودی آبی رنگ و بسیار جذاب این مسجد، از همان ابتدا شما را عاشق خودش خواهد کرد. معماری مسجد آبی استانبول چه در داخل و چه در بیرون فوق‌العاده است و به خوبی هنر طراحی معماری هنرمندان ترکی را به نمایش می‌گذارد.

موزه ایاصوفیه

وقتی این بنا در قرن چهارم میلادی ساخته شد، یک کلیسای بزرگ و فوق‌العاده زیبا بود، اما بعدها عثمانی‌ها با اضافه کردن چند بنای دیگر به این مجموعه، آن را به یک مسجد بدل کردند و حالا شما می‌توانید هم از معماری این بنا لذت برده و هم از بخش موزه‌ی آن بازدید نمایید. ایاصوفیه یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای استانبول بوده و شهرت آن جهانی‌ست و به همین خاطر خیلی از گردشگران به میدان سلطان احمد می‌آیند تا در نهایت از این بنا دیدن کنند.

 

رستوران‌های تاریخی محله سلطان احمد

موزه هنر ترکی و اسلامی

این موزه در قصر ابراهیم پاشا واقع شده است که مهم‌ترین بنای متعلق به قرن ۱۶ میلادی و معماری خاص عثمانی است که سنگ بنای آن از ساخت چنین قصرهایی آغاز گشت. این موزه بیش از ۴۰ هزار اثر را در خود به نمایش گذاشته که شامل فرش، دست نوشته، آثار چوبی، آثار سرامیک و شیشه و ... می‌شود. بعضی از آثار به نمایش در آمده در این موزه، فوق‌العاده ارزشمند و زیبا هستند و با توجه به هزینه‌ی پایین بازدید از این موزه، پیشنهاد می‌کنیم، حتما در تور استانبول سری به این محل بزنید.

آبنمای آلمانی

این مکان درست در بین مسیر کوتاه میدان سلطان احمد تا مسجد آبی واقع شده است و به همین دلیل، خیلی راحت می‌توانید به تماشایش بروید. این آبنمای زیبا را با اسم "آبنمای قیصر کایسر ویلهلم دوم" نیز می‌شناسند که طراحی فوق‌‌العاده زیبایی دارد و یک گنبد سبز رنگ و جذاب را نیز بالای خود می‌بیند.

 

معرفی آجوا هتل سلطان احمد در استانبول

نکاتی که در بازدید از میدان سلطان احمد باید در نظر بگیرید

  • مراقب کسانی که خود را راهنما خطاب قرار می‌دهند باشید و به جز تورهای پیاده روی شهرداری، به کس دیگری برای راهنمایی انگلیسی زبان پول ندهید
  • هیچ هزینه‌ای در هیچ بخشی از میدان نباید پرداخت کنید، مگر این که به یکی از موزه‌ها و یا مراکز وارد شوید
  • تورهای پیاده‌روی قیمت بسیار پایینی دارند و اگر می‌خواهید یک راهنمای انگلیسی زبان بخش‌های مختلف میدان را به شما توضیح دهد، می‌‌توانید در آن‌ها شرکت نمایید

۱۴ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران