معرفی برج‌های معروف مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی برج‌های معروف مالزی

مالزی یکی از کشورهای محبوب آسیای شرقی در بین مردم جهان است. کشوری که از نظر تکنولوژی و مدرنیته دیدنی‌های فراوانی دارد. امروز به دلیل شیوع ویروس در سراسر جهان، مالزی یکی از کشورهایی است که مرزهای خود را به سوی گردشگران بسته است اما اگر قصد دارید پس از اتمام دوران این بیماری، با تور مالزی به شهرهای مختلف آن سفر کنید، بهتر است با برج‌های مشهورش نیز آشنا شوید و از آنها بازدید کنید.


برج‌های دو قلوی پتروناس

آسمان‌خراش‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور، از بلندترین برج‌های جهان است که سالانه هزاران گردشگر را به مالزی می‌کشاند.. ساخت این برج‌‌ها در سال ۱۹۹۴ شروع شد و پنج سال طول کشید. ارتفاع آنها حدود ۴۵۲ متر است که تا سال ۲۰۰۴ مرتفع‌ترین سازه‌ جهان شناخته می‌شدند. اما جایگاه امروز آنها در لیست، مرتبه سیزدهم است. برج‌های پتروناس یکی از نمادهای گردشگری کوالالامپور به شمار می‌رود. علاوه بر آن، این برج‌ها به قدری مشهور هستند که برندهای بزرگ و مطرح دردنیا، واحدهای اداری در این ساختمان‌ها خریداری کرده‌اند. شرکت‌هایی از جمله کاری گالی هس بلومبرگ، شرکت ملی نفت، آی بی ام، مک کینسی، شرکت تی سی اس و مایکروسافت چند مورد از این سازمان‌های شناخته شده هستند.
سزار پلی، معمار و طراح مشهور آرژانتینی طرح اولیه برج‌های دو قلوی پتروناس را در مالزی ارایه داد و ساخت یکی از برج‌ها توسط کره و برج دیگر توسط ژاپنی‌ها انجام شد. هر یک از آنها دارای ۸۸ طبقه و ۳۲ هزار پنجره هستند و به ‌گونه‌ای طراحی ‌شده‌اند که در زمان آتش‌سوزی، امکان فرار افراد و رفتن به برج دوم وجود داشته باشد. معماری این برج‌ها، از فرم‌های هندسی اسلامی و مربع و ستاره هشت پر گرفته شده است که به وحدت، هارمونی و پایداری اشاره دارد.
یکی دیگر از دلایل شهرت برج‌های مالزی، سکانس‌هایی از فیلم تله‌گذاری با بازی شون کانری و کاترین زتا جونز در سال ۱۹۹۹ است که در آنجا فیلمبرداری شده است. در روبروی این برج‌ها پارکی وجود دارد که می‌توانید از آنجا عکس‌های خوبی با برج‌های دو قلوی پتروناس بگیرید. پس از آن از مرکز خرید کوالالامپور و فروشگاه‌های مشهورش دیدن کنید.یک ایستگاه مترو با نام KLCC نیز در این منطقه وجود دارد که دسترسی به برج‌ها را برای شما آسان‌تر می‌کند.

 

معرفی برج کی ال Menara Kuala Lumpur

برج مخابراتی کوالالامپور معروف به برج کی ال با ارتفاع ۴۲۱ متر بعد از برج میلاد تهران با ارتفاع ۴۳۵ متر، ششمین برج بلند جهان محسوب می‌شود. این برج بر روی تپه بوکیت ناناس Bukit Nanas ساخته شده و معماری آن برگرفته از معماری اسلامی است که با استفاده از خطوط عربی و کاشی کاری اسلامی برای نشان دادن قدمت اسلام در این بنا تلاش شده است.
برج مخابراتی منارا با هدف توسعه ارتباطی و مخابراتی مالزی احداث شد. همچنین به علت بلندی این برج، علمای مسلمان برای مشاهده شروع ماه رمضان ، روز عید فطر و دیگر مناسبت‌های مذهبی از برج منارا استفاده می‌کنند. اگر به بالای برج کی ال یا همان منارا کی‌ال بروید، منظره پانورامای کوالالامپور را برای شما در معرض نمایش می‌گذارد. پس از تماشای چشم‌انداز زیبای شهر و استفاده از دوربین‌های تلسکوپی، به رستوران گردان Atmosphere 360 برج بروید و غذاهای مالزیایی و بین المللی سفارش داده و نوش جان کنید. علاوه بر این، برج کی ال امکاناتی از جمله سینمای شش بعدی، سالن کنسول بازی، آکواریوم مرجان آبی، باغ وحش کوچک، مناره کوالالامپور، عرشه روباز، فروشگاه و رستوران نیز دارد.

 

زیباترین برج‌های ساعت مالزی

برج‌های ساعت مالزی

انواع برج‌های ساعت زیبا در طرح‌های مختلف در مالزی، برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. شما می‌توانید برای بازدید از هر کدام این برج‌ها با طراحی‌های جالب، در شهرهای مختلف از جمله برج ساعت سلطان عبدالصمد در کوالالامپور، برج ساعت یادبود سالگرد دیاموند ملکه ویکتوریا Jubilee Clock Tower در جورج تاون، پنانگ، برج ساعت یادبود برچ ایپوه Birch Memorial Clock Tower، برج کج تلوک اینتان Teluk Intan Leaning Tower در پراک، برج ساعت تانگ بنگ سوئی Tang Beng Swee در مالاکا، برج ساعت اتکینسون Atkinson در کوتا کینبالو، صباح و منارا جم بسار Menara Jam Besar در الور ستار ایالت کداح برنامه‌ریزی کنید.

 

۱۰ حقیقت درباره برج‌های دوقلو پتروناس

۲۹ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران