هزینه خوردن غذای خیابانی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
هزینه خوردن غذای خیابانی در استانبول

غذاهای خیابانی به عنوان یک غذایی ارزان و اما خوشمزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. توریست‌هایی که علاقه بسیار زیادی به شکم‌گردی دارند می‌توانند با مزه کردن غذاهای خیابانی شکم خود را با هزینه‌ای ناچیز سیر کنند. تور استانبول به عنوان یکی از شهرهای توریستی دنیا و مکانی که به خورد و خوراک اهمیت می‌دهد یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای خوردن غذاهای خیابانی متنوع است. در ادامه این موضوع تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله به معرفی غذاهای خیابانی و قیمت‌ آن‌ها بپردازیم.

 

لیست غذاهای خیابانی استانبول به همراه قیمت آن‌ها

استانبول در کنار جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار متنوعی که دارد با غذاهای لذیذ خود توانسته دل هر گردشگری را به دست آورد. به طوری که هر شخصی با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌تواند غذاهای خوشمزه این شهر را تهیه و مزه کند. نرخ غذاهای خیابانی استانبول از ۱ لیر شروع شده و حداکثر حدود ۲۰ لیر هستند. در زیر به معرفی تک تک آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • سیمیت

سیمیت نوعی نان مخصوص ترکیه است که در خیابان‌های استانبول به فروش می‌رسد. گردشگران در اغلب نقاط استانبول می‌توانند این نان را خریداری کرده و شکم خود را سیر کنند. پیشنهاد می‌کنیم به اطراف تنگه بسفر رفته و در کنار تنگه نشسته و این نان خوشمزه ترکیه را میل کنید. سیمیت به شکل یک حلقه طبخ شده و روی آن را با دانه‌های کنجد می‌پوشانند. این نان را می‌توانید با قیمت ۱ یا ۲ لیر ترکیه خریداری کنید.

  • بورک

بورک نوعی دیگر از غذاهای خیابانی ترکیه است که به دلیل مزه بسیار خوشمزه‌اش در بین بومیان و همچنین توریست‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد. مواد اصلی برای تهیه بورک خمیر است که درون آن‌ را می توان با موادی مثل اسفناج، سیب‌زمینی، پنیر، گوشت و غیره با توجه به سلیقه‌ای که هر کسی دارد پر کرد. بورک در خیابان‌های استانبول به صورت پرسی و یا کیلویی به فروش می‌رسد. قیمت حدودی بورک پنیری ۵ لیر ترکیه است.

 

در بهترین رستوران‌های محله گالاتا در استانبول

  • دونر

دونر نامی آشنا در بین غذاهای استانبول است. چرا که امروزه در رستوران‌های ایران نیز می‌توان نام آن را در منو غذایی مشاهده کرد. دونر یا همان کباب ترکی بدون شک در لیست خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی استانبول قرار گرفته و تنها با پرداخت ۱۰ لیر می‌توان شکم خود را با خوردن آن سیر کرد. با توجه به سلیقه افراد می‌توان دونر را به صورت پرسی و یا ساندویچ سفارش داد. ماده اصلی تشکیل دهنده دونر گوشت قرمز است اما برخی جاها آن را با گوشت مرغ نیز طبخ می‌کنند. شکل پخت آن به این صورت است که تمامی گوشت‌ها را سیخ زده و به صورت عمودی در مقابل آتش قرار می‌دهند. با چرخاندن سیخ گوشت‌ها پخته شده و لایه به لایه گوشت‌های پخته شده از آن بریده شده و در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

  • کستانه (kestane)

کستانه غذای خیابانی لذیذ و اما متفاوتی است که توریست‌های استانبول می‌توانند آن را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرند. کستانه در اصل شاه بلوط‌هایی هستند که به صورت کبابی شده در دکه‌ها به فروش می‌رسد. برای خرید این غذای خیابانی کافی است حدود ۱۰ لیر به ازای هر ۲۰۰ گرم پرداخت کنید. هر ۲۰۰ گرم تقریبا شامل ۱۲ دانه شاه بلوط می‌باشد. حتی اگر گشنه هم نبودید می‌توانید کستانه را تهیه کرده و در حین قدم زدن در خیابان‌‌های استانبول میل کنید. اغلب دکه‌هایی که کستانه می‌فروشند بلال کبابی و یا بلال آبپز نیز دارند که می‌توانند گزینه‌های خوبی برای سیر کردن شکم به عنوان عصرانه باشند. قیمت هر یک عدد بلال تقریبا ۲ لیر است.

 

انواع غذاهای لذیذ دریایی در استانبول

  • پیلاو

مردم ترکیه سبک خاصی در طبخ برنج دارند. پیلاو یا همان برنج مخصوص ترک‌ها از دیگر غذاهای خیابانی است که در استانبول می‌توان آن را میل کرد. در طبخ این برنج از نخود و تکه‌های مرغ نیز استفاده می‌کنند. ویلاو غذایی بسیار لذیذ و چرب است. هر یک پرس پیلاو هزینه‌ای در حدود ۵ لیر دارد.

  • کوکورچ

بدون شک کوکورچ یکی از ارزان‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی است که در استانبول می‌توان تجربه خوردن آن را به دست آورد. شاید برایتان عجیب باشد اما این غذا از روده گوسفند تهیه می‌شود. به این شکل که روده گوسفند را به حالت افقی برش داده و با ادویه‌های لذیذ و مخصوص ترکیه مزه‌دار می‌کنند. پس از پختن کامل آن را درون لقمه‌هایی با نان لواش گذاشته و سرو می کنند. قیمت هر یک ساندویچ کوکورچی تقریبا ۱۰ لیر است.

 

۱۰ رستوران در استانبول با غذاهای اروپایی

۰۹ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران