معروف‌ترین جاذبه‌های کناکلی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
معروف‌ترین جاذبه‌های کناکلی آنتالیا

کناکلی، شهری ساحلی در منطقه آلانیا در استان آنتالیا است و فاصله آن تا مرکز شهر آلانیا ۱۲ کیلومتر و تا فرودگاه بین المللی آنتالیا ۱۱۵ کیلومتر است. این شهر در میان دریای مدیترانه با آب‌های شفاف و رشته کوه‌ها و درختان کاج خوشبو احاطه شده است. بنابراین جاذبه‌های طبیعی فراوانی را در سفر با تور آنتالیا به گردشگران هدیه می‌دهد و به دلیل اینکه بخش بزرگی از این شهر در کنار ساحل واقع شده، بهترین مکان برای ساحل گردی و بهره‌مندی از تفریحات آبی است. اما نمی‌توان از بناهای باستانی و تاریخ این منطقه نیز غافل شد. در ادامه، به معرفی بهترین جاذبه‌های کناکلی آنتالیا خواهیم پرداخت.

 

آمفی تاتر یونانی

نشستن در این مکان و تصور کردن همه اتفاقاتی که قبلا در اینجا افتاده، فوق العاده است. با وجود این بنا، قسمت زیبایی از تاریخ این منطقه در دسترس ماست. حتی اگر علاقه اندکی به تاریخ دارید نیز، بازدید از این مکان باستانی خالی از لطف نیست. بعلاوه اینجا یکی از بهترین مکان برای ثبت عکس‌های یادگاری از سفر با تور آنتالیا است. همچنین باید گفت در این حوالی، مغازه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند که خستگی و گرسنگی این گشت و گذار دلپذیر را از وجودتان می‌زدایند.

برج قرمز 

از پله‌های بسیار این بنای هشت ضلعی بالا بروید و از چشم اندازهای باشکوه آن به مناظر اطراف لذت ببرید. اینجا نیز، بخش بزرگی از تاریخچه بندر آلانیا را شامل می‌شود. برج سرخ، یکی از نمونه‌های منحصر به فرد ساختار دفاعی قرون وسطی است که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی بازمی‌گردد.

این برج به دستور علاء الدین کیقباد اول، حاکم سلجوقی ساخته شد تا از بندر، کشتی سازی و قلعه آلانیا در برابر حملات دریایی دشمنان محافظت کند. باید گفت آجرهای قرمز، ارتفاع ۳۳ متری، عرض ۵.۱۲ متری، از مشخصه‌های ظاهری این برج هستند. این بنا از سال ۱۹۷۹ پذیرای بازدیدکنندگان بوده است.

 

جذاب‌ترین ریزورت‌های ساحلی لوکس آنتالیا

دلفین پارک سیلانیا

در این محدوده تفریحات و امکانات متنوعی وجود دارند که اغلب گران هستند، اما ارزشش را دارند. صخره‌های گرمسیری، مخزن کوسه، استخر کودکان، استخر و رودخانه بدون نمک گرمسیری، از بخش‌های متنوع سیلانیا به شمار می‌آیند. گفتنی است برای غواصی و شنا با دلفین‌ها و شیرهای دریایی و بازی و نوازش آنها علاوه بر هزینه ورودی، لازم است که هزینه‌ای اضافی پرداخت نمایید.

این پارک در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شرق آنالیا در کنار ساحل دریای مدیترانه ترکیه واقع شده و بسیار مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است. همچنین باید گفت هزینه بازدید برای کودکان خردسال زیر ۳ سال رایگان است.

 

ساحل لیکیان در Hillside Beach Club آنتالیا

معبد آپولو

ویرانه‌های باستانی و عظیم معبد آپولو، به خدای نور و خورشید یونانی اختصاص دارند که در حدود قرن ۲ میلادی ساخته شد. از اینجا، به بندرگاه نیز دید جالبی خواهید داشت. از این بنا که در سال ۳۷۳ قبل از میلاد در اثر زلزله ویران شد، تنها یک معبر ورودی، حیاطی مرمرین، مجسمه‌ها و ستون‌هایی که بیش از ۱۴ متر ارتفاع دارند به جا مانده است. اگر بخواهید می‌توانید با اتوبوس خود را به اینجا برسانید، اما اگر توان پیاده‌روی را دارید به شما توصیه می‌کنیم از مسافت دو مایلی با منظره‌های ساحلی بی‌نظیر و مراکز خرید جالب توجه این مسیر لذت بیشتری ببرید و عکس‌های یادگاری به یادماندنی را ثبت کنید.

رودخانه Dimcay

Dimcay یک رودخانه کوچک با آبشارهایی کوچک است که زیبایی طبیعی و بی‌نظیری را به این منطقه هدیه داده است. آب بسیار سرد است و رستوران‌هایی جالب توجه در اینجا وجود دارند که تخت‌هایی را روی آب بنا کرده‌اند تا در روزهای گرم و چالش برانگیز تابستان، فضایی خنک و دلپذیر ایجاد نمایند. اینجا، انتهای مسیر سافاری جیپ در این ناحیه است.

 

آشنایی با رودخانه ماناوگات آنتالیا

بندر کشتی سازی آلانیا

کشتی سازی آلانیا، در منطقه اسکله تاریخی آلانیای ترکیه واقع شده و قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد باز می‌گردد. اگرچه باید گفت کارخانه کشتی سازی که امروز مشاهده می‌کنید، در سال ۱۲۲۶ ساخته شده است. حقیقت این است که در دهه های گذشته، آلانیا به یک بندر مهم برای تجارت با دیگر کشورهای مدیترانه‌ای نظیر مصر، سوریه و قبرس بدل شد.

بنابراین در اینجا ترکیب بسیار جالبی از قایق‌هایی سبک قدیمی، کشتی‌های قبرسی و کشتی‌های تفریحی فراوانی را خواهید یافت. همچنین کلوپ‌های شبانه، دیسکوها و رستوران‌ها نیز در بندر به استقبال علاقمندان می‌آیند. بعلاوه می‌توانید در آبهای نیلگون شنا کنید و از مناظر طبیعی اطراف نهایت استفاده را ببرید. در صورت تمایل سری هم به برج قرمز بزنید. ماهیگیری و اسنورکلینگ، قایق سواری و قایق پارتی، تماشای غروب آفتاب و پیاده روی، از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کناکلی آنتالیا این حوالی به شمار می‌آیند.

باغ‌های آلانیا

باغ‌های آلانیا که از پل‌های کوچک و استخرهای زینتی پر شده‌اند، به عنوان جاذبه اصلی در ساحل پر جنب و جوش شهر شهرت دارند. این باغ‌های کاملا آراسته، خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک و همچنین زوج‌هایی را که هنگام غروب عاشقانه آفتاب به گردش می‌روند، جذب می‌کنند.

در اینجا، زمین‌های بازی نیز برای کودکان درنظر گرفته شده‌اند. بعلاوه می‌توانید از سواحل این حوالی دیدن کنید و در آبهای زلال به شنا بپردازید. حقیقت این است که این باغ‌های آرام و دنج، بهترین مکان برای فرار از ازدحام شهر هستند. بنابراین با خیال راحت در سایه درختان استراحت کنید و از تماشای آبشار و مناظر بی‌بدیل در تابستان لذت ببرید.

ساحل کلئوپاترا

بر طبق افسانه‌ها ملکه مصر کلئوپاترا در هنگام سفر به دریای مدیترانه و توقف در آلانیا، در این ساحل به گردش پرداخته و در آبهای این محدوده شنا کرده است. این ساحل شنی و طولانی، در فصل‌های پربازدید بسیار شلوغ می‌شود و به دلیل استانداردهای بالای کیفیت آب زلال، ایمنی و خدمات زیست محیطی، یک ساحل پرچم آبی به شمار می‌آید. بازدید کنندگان می‌توانند از آفتاب گرفتن، شنا کردن، غواصی و سایر فعالیت‌های آبی در اینجا لذت ببرند. این ساحل، در ضلع غربی شبه جزیره آلانیا و در نزدیکی غارهای Damlataş واقع شده است.

 

راهنمای سفر به کالیسی، شهر قدیمی آنتالیا

بعلاوه کافه‌ها و رستوران‌های مجاور زیادی در این حوالی وجود دارند که غذاهای معروف ترکیه و بین‌المللی سرو می‌کنند. از دیگر فعالیت‌های این محدوده می‌توان به گشت و گذار در غارهای Damlataş، گشت و گذار در شهر قدیمی و بررسی تاریخ غنی منطقه اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سایر سواحل بی‌نظیر آنتالیا، مقاله ۸ ساحل زیبای آنتالیا؛ نگین توریستی دریای مدیترانه را مطالعه کنید.

۱۸ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران