راهنمای گردش در منطقه دیره دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای گردش در منطقه دیره دبی

دبی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا در امارات است که طی تنها سه دهه آنچنان پیشرفتی کرد که از منطقه‌ای بیابانی و بی آب و علف به چنین مقصدی جهانی تبدیل شده است. این شهر پیشرو همانند تمامی نقاط دنیا دارای محله‌های مختلفی است، برخی امروزی و مدرن، برخی سنتی، برخی در حاشه و جاهایی در مرکز و به شدت شلوغ. دیره منطقه‌ای تقریبا بومی و سنتی است در تور دبی است که روند رشد را کمی دیرتر اما با سرعت زیادی شروع کرد. دیرا امروزه تلفیقی از زندگی مدرن و نقاط سنتی و بومی را با هم ارائه می‌دهد. در اینجا شما را برای گشت و گذاری در این منطقه همراهی می‌کنیم.

 

بازار سنتی طلا

این بازار سنتی عربی که به (Gold Souk) شاخته می‌شود، بازاری مارپیچ با صدها غرفه و فروشگاه طلافروشی است که عاشقان طلا و یا سرمایه گذاران را به خود جذب می‌کند. قطعات طلا در بازار سنتی طلای دبی از تنوع بالایی برخوردار هستند به طوری که شما می‌توانید از قطعات ظریف تا جلیقه‌های طلا که عموما برای عروس‌های عربی استفاده می‌شوند هر چیزی که فکر می‌کنید را پیدا کنید. به همین دلیل هم هست که دختران جوان و تازه عروس‌ها عاشق این بازار هستند و آن را برای خرید ایده‌آل می‌دانند. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید خرید کنید و یا تماشا کنید به هر حال این بازار ارزش بازدید را دارد.

 

هتل‌های ۵ ستاره در منطقه دیره، دبی

آدرس: The Creek, Dubai, United Arab Emirates

 

بازار سنتی ادویه

اگر از افراد مشکل‌ پسند در غذا باشید و یا در پخت و پز مهارت داشته باشید، حتما می‌دانید بازار ادویه با تنوع بالایی از عطر و طعم‌ها می‌تواند چه بهشتی باشد! بنابراین برای یافتن انواع عطر طعم‌ها و پیدا کردن موارد نادر و منحصر به فرد رفتن به این بازار را پشت گوش نیاندازید. تنها در فاصله چند قدمی از ایستگاه Deira Old Souq Abr، شما دستفروشانی را پیدا خواهید کرد که از لیموی آرد شده تا انواع گیاهان معطر و منحصر به فرد و همچنین گیاهان دارویی چیزهای زیادی را به فروش می‌رسانند. محصولات محلی و ادویه‌جات در ردیف‌های منظمی سازماندهی شده و دنیایی از عطر و رنگ را مقابل چشمان شما می‌گستراند. شما در اینجا می‌توانید طیفی از غذاهای عربی تند را هم امتحان کنید.

آدرس: The Creek, Dubai, United Arab Emirates

 

موزه زنان بیت البنات

این یک موزه ابتکاری برای توجه بیشتر به زنان و شناخت آن‌ها است و به نقشی که در تاریخ و تحولات کشورهای عربی داشته‌اند می‌پردازد. طبقه اول این موزه به نمایش و معرفی زنان هنرمند اماراتی معاصر می‌پردازد که این شامل نمایش آثار، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و دوره‌ای شده و گاها نمایشگاه‌هایی برای حمایت از هنرمندان نوظهور برپا می‌کند. شما می‌توانید بینشی از سبک فکری و زندگی زنان عرب با توجه به آثار انتزاعی و روایتی به دست بیاورید. طبقه دوم دارای یک بایگانی گسترده از اسناد و کتاب‌های تحقیقاتی است که هر متفکر و عاشق کتابی آن را تحسین و ستایش می‌کند. در جایی که سرکوب زنان و سلب ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی امری رایج است وجود چنین موزه‌ای گامی بزرگ و پیشرو محسوب می‌شود. اینجا یکی از بهترین موزه‌های دبی برای گردشی خاص و متفاوت است.

 

معرفی مرکزخرید الغریر دیره دبی

آدرس: Al Sabkha | Gold Souq, Deira, Dubai, United Arab Emirates

 

هرتاژ هاوس

این خانه حیاط‌دار ویلایی که در سال ۱۸۹۰ ساخته شده فرصتی نادر برای شما فراهم می‌کند تا نگاهی اجمالی به زندگی تاجر ثروتمند مروارید که سابقا در آن زندگی می‌کرد، داشته باشید. ایوان‌های زیبای گچی و مرجانی که دور تا دور ساختمان را گرفته‌اند در اصل از تابش آفتاب داغ دبی به داخل اتاق‌ها جلوگیری می‌کنند. این خانه تاریخی و فرهنگی دارای بخش‌های مختلفی مثل اتاق‌ها، آشپزخانه و انبار است که می‌توانید بازدید کنید. همچنین طبقه آخر برخی از بازی‌های کودکانه جمعی را به نمایش گذاشته که سابقا اعضای خانواده در کنار هم انجام می‌دادند.

 

برترین رستوران‌های محله‌ی دیره دبی

آدرس: Deira Al-Ras District, Dubai, United Arab Emirates

 

مرکز خرید Deira City Center

این مرکز خرید در دبی یکی از مراکز خرید لوکس دبی است که ادعا می‌کند اجناس باکیفیت و برندهای برتر دنیا را با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌کند. در اینجا همه چیز با توجه به سلیقه‌های مختلف در دسترس قرار دارد. به طوری که علاقه‌مندان به فیلم می‌توانند راحت بنشینند و از تماشای یک فیلم خوب در تئاتر واقع در مرکز خرید لذت ببرند و دوستداران غذا نیز می‌توانند خودشان را در منوهای چشمگیر رستوران‌ها و کافه‌های مدرن غرق کنند و از انواع غذاها، دسرها و نوشیدنی‌ها لذت ببرند.

آدرس: 8th St - Port Saeed - Dubai - United Arab Emirates

۲۲ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 تیر 1400)

نظرات کاربران