نکاتی که قبل از سفر به کوش‌آداسی باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
نکاتی که قبل از سفر به کوش‌آداسی باید بدانید

شهر ساحلی کوش‌آداسی، با داشتن جاذبه‌های توریستی متعدد همچون سواحل فوق‌العاده زیبا، ابنیه تاریخی و مراکز تفریحی بزرگ و فوق‌العاده، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تور ترکیه به حساب می‌آید. شهری که محبوب مردم کشورمان نیز هست و تور کوش آداسی همیشه جزو پرطرفدارترین سفرها، مخصوصا در ایام تابستان به حساب می‌آید. اما قبل از این که به این شهر ساحلی سفر کنید، نکاتی را باید مد نظر قرار دهید که ما چند مورد از مهم‌ترین‌هایشان را در این نوشته برایتان گردآوری کرده‌ایم.

 

چه زمانی باید به کوش آداسی سفر کنید

با توجه به این که خیلی‌ها کوش آداسی را برای آبتنی در دریا و تفریحات ساحلی انتخاب می‌کنند، بهترین زمان برای سفر به این شهر را بین ماه‌های جون تا آگوست می‌دانند. با این حال وجود هتل‌های بزرگ با تفریحات فراوان و همچنین جاذبه‌های تاریخی، باعث می‌شود هر زمان از سال که بخواهید، بتوانید از این شهر دیدن کنید. برای کسانی که می‌خواهند جمعیت کم‌تر و آب و هوای خوب را تجربه کنند و قصدی برای آبتنی ندارند، اوایل بهار بهترین زمان ممکن است.

 

عکاسی در زیباترین نقاط کوش آداسی

هزینه‌ی تجهیزات ساحلی

بر خلاف بسیاری از نقاط دنیا، در کوش آداسی برای استفاده از تجهیزاتی که در ساحل قرار داده شده باید هزینه‌ی کمی بپردازید. این مسئله در دیگر نقاط گردشی شهر نیز وجود دارد، پس همیشه کمی پول نقد همراه داشته باشید.

پارک‌های آبی

کوش آداسی به پارک‌های آبی‌اش نیز معروف است، اما فراموش نکنید که اگر برنامه‌ی سفر به این شهر را دارید، مد نظر قرار دهید که پارک‌های آبی کوش آداسی از اواخر ماه می شروع به کار می‌کنند و تا پایان سپتامبر به کار خود ادامه خواهند داد. این پارک‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ یا ۶ بعدازظهر فعالیت خواهند کرد و بچه‌ها هزینه‌ای تقریبا نصف افراد بزرگسال را باید پرداخت کنند.

 

معرفی برترین هتل‌های ۴ ستاره کوش آداسی

ورزش‌های آبی

برای آن‌ها که اهل ورزش‌های آبی هستند این نوید را بدهیم که تجهیزات چنین ورزش‌هایی تقریبا در تمامی سواحل اصلی و بزرگ کوش آداسی تهیه دیده شده و خیلی از هتل‌های بزرگ با ساحل اختصاصی نیز امکانات این چنینی دارند. البته خیلی از شرکت‌ها و بسیاری از ورزش‌ها تنها در فصول گرم سال در دسترس هستند.

خرید در کوش آداسی

اگر به دنبال خرید در تور کوش آداسی هستید باید بدانید که بازارها و مراکز خرید در مرکز شهر واقع شده‌اند. کوش آداسی شرایط متفاوتی نسبت به استانبول دارد و این مکان‌ها همگی نهایتا تا ساعت ۸ شب فعالیت می‌کنند، پس خرید خود را به ساعات آخر روز موکول نکنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که در بازارها (تنها بازارها و نه مراکز خرید با بوتیک‌ها) حتما سر قیمت چانه زنی کنید. این یک روند طبیعی در این نوع بازارهاست و فروشنده‌ها نیز همیشه جایی برای ارائه تخفیف در قیمت می‌گذارند.

 

معرفی بازار بزرگ کوش آداسی

انعام

رسم است که شما باید چیزی حدود ۵ تا ۱۰ درصد از مبلغ صورتحساب خود را در کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها به عنوان انعام بدهید. خدمتکاران هتل نیز برای آوردن بار شما یا ارائه خدماتی که زمان بر است، عموما انتظار انعام ۵ تا ۲۰ لیری را دارند. اما برای تاکسی یا به طور کلی رانندگان، چیزی غیر از مبلغ تعیین شده نپردازید. برای پرداخت انعام در کافه‌ها و رستوران‌ها، بهتر است به صورت نقدی و بر روی صورتحساب این کار را انجام دهید.

استفاده از تورهای گردشگری محلی

اگر قصد دارید تا از دیدنی‌های تاریخی بازدید کنید، بهتر است در تورهای پیاده ‌روی استفاده کنید که یا رایگان هستند یا این که قیمت بسیار پایینی دارند. در چنین تورهایی راهنمای انگلیسی زبان به خوبی توضیحاتی از محل‌های مختلف به شما خواهد داد و همچنین در فرصتی کوتاه شما را به بیشترین جاهایی که امکانش هست می‌برد. همچنین شما می‌توانید برای دیدنی‌های خارج از کوش آداسی نیز از تورهای محلی استفاده کنید. مثل بازدید از پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی که در یک تور نیم روزه، روزی بسیار جذاب را در این سفر برایتان می‌سازد.

 

کوش آداسی، سرزمین جادویی سازه‌های باستانی

حتما از لیر استفاده کنید

خیلی‌ها در سفر، پول خود را به دلار تبدیل می‌کنند. بهتر است در ترکیه از لیر استفاده کنید. با توجه به افت محسوس ارزش لیر، خرید از برندهای مهم یا حتی بازارهای محلی به وسیله لیر، خیلی بیشتر به سود شما خواهد بود.

۰۴ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران