طبیعت‌گردی در اطراف مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
طبیعت‌گردی در اطراف مشهد

بیشتر مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند اصلا تصور نمی‌کنند که مشهد تا چه اندازه می‌تواند جاهای دیدنی و سرسبز و زیبا برای گشت و گذار داشته باشد. در حالی که با کمی آشنایی با مشهد و ظرفیت‌های واقعی آن در می‌یابیم تور مشهد تا چه اندازه می‌تواند خارج از چهارچوب کلیشه‌ای آن سپری شود. در واقع زیبایی و شکوه مشهد تنها به حرم مطهر امام هشتم شیعیان خلاصه نمی‌شود، زیبایی‌های طبیعی اطراف مشهد تصورات شما را از این قسمت کوهستانی و خشک ایران کاملا تغییر خواهد داد.

 

منطقه ییلاقی شاندیز

منطقه ییلاقی شاندیز یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مناطق طبیعی اطراف مشهد است که از دیرباز مورد علاقه و توجه طبیعت دوستان و طبیعت‌گردان بوده است. این منطقه ییلاقی متعلق به طوس با داشتن مناظر زیبایی از دره‌ها، رودخانه‌ها و نواحی جنگلی چشم هر بیننده‌ای را سحر خود می‌کند. خوشبختانه به دلیل جریانات رودخانه‌ای خروشان مثل رودخانه مغان، زشک و یا مج زمین منطقه به حد کافی برای تغذیه درختان سرسبز مناسب است که بازدیدکنندگان عاشق بازدید از آن و وقت گذرانی بین درختانش هستند. شاندیز پر از جاهای دیدنی فوق‌العاده و متنوع است که کاملا شما را غرق دنیای خودش می‌کند اما یکی از آن جاهایی که اصلا نباید از دیدن آن غافل شوید پارک جنگلی شاندیز است. اگر گرسنه شدید در رستوران شاندیز چیزی بخورید و سپس در خیابان دیدنی آبشار پیاده‌روی کنید.

 

گشت و گذار در دره ارغوان در مشهد

منطقه ییلاقی طرقبه

این منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی که در مسیر دره‌های دیدنی مایان و دهبار قرار گرفته از نقاط برجسته طبیعی اطراف مشهد است که هرگز نباید بازدید از آن در تور مشهد از دست رود. مشهد از آن دسته از مقاصد ایران است که غالب مسافران آن را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند تا مسافران انفرادی، به همین دلیل ییلاق طرقبه از جاذبه‌های محبوب و بسیار مناسب خانواده‌ها محسوب می‌شود. مخصوصا این که روستای زیبای طرقبه در فاصله بسیار کمی از مشهد واقع شده و اصلا متوجه فاصله بین آن‌ها نخواهید شد. شما می‌توانید با گرفتن تاکسی و یا رزرو ماشین‌های آنلاین مثل اسنپ خودتان را ظرف تنها ۳۰ دقیقه به این نقطه زیبای بهشتی برسانید. از جاذبه‌های دیدنی این ییلاق که توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن کنید می‌توانیم به جاغرق، ابرده، چالیدره، کنگ، عنبران و حصار گلستان، جنگل ارغوان طرقبه، چشمه عسل و همچنین پارک سنگی نصوح آباد اشاره کرد.

آبشار قره سو

این آبشار یکی از زیبایی‌های طبیعی برجسته خراسان رضوی است که متاسفانه آنقدرها شناخته شده و معروف نیست. برای افرادی که طرفدار ماجراجویی و ثبت خاطرات تکرارنشدنی و متفاوت هستید، آبشار قره سو باید هدف بعدی شما باشد. این آبشار که از صخره‌های عظیم و سنگی فرو می‌ریزد هم زیباست و هم فوق‌العاده دیدنی و شنیدنی. اما نکته متفاوت و هیجانی آن کجاست؟ اینکه روی صخره‌های آبشاری و درست کنار جریان آب نردبانی فلزی تعبیه شده که می‌توان از آن بالا رفت و صعودی متفاوت و خاطره‌انگیز را تجربه کرد.اگر از ارتفاع و خیس شدن واهمه ندارید تردید نکنید و این فعالیت ماجراجویانه فوق‌العاده جذاب را انجام دهید.

 

جاذبه‌های تفریحی سد چالیدره مشهد

آبشار بار

این آبشار که در فاصله کمی از مشهد واقع شده یکی از جاذبه‌های دیدنی و چشم نواز این منطقه است که توصیه می‌کنیم برای گردش و پیکنیک حتما به عنوان گزینه‌های اصلی به آن نگاه کنید. این آبشار خروشان محیط اطرافش را طراوتی قابل لمس بخشیده و صدای روح نواز آن نیز تمامی خستگی‌ها و کدورت‌های ذهنی‌تان را می‌شوید و بی‌برد. این آبشار که در میان باغ‌های گردو در دره‌های کوه بینالود پنهان شده نه تنها برای گشت و گذار بلکه برای عکاسی نیز فوق‌العاده است و مناظر جذابی برای خاطره سازی و ثبت به یادگار در دسترس قرار می‌دهد. پس اگر زمانش را دارید کمی بیشتر بمانید، در اطراف قدم بزنید و از زیبایی‌های طبیعی بی‌حد آن لذت ببرید.

 

آرامگاه شجریان در مشهد مقدس

آبشار ارتکند

این آبشار که در فاصله بسیار کمی از یکی از زیباترین تفرجگاه‌های خراسان رضوی یعنی کوه هزار مسجد وقع شده یکی از زیبایی‌های طبیعی و بسیار جذاب اطراف مشهد است که با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و نقاط دیدنی تبدیل به یکی از مهم‌ترین مقاصد ماجراجویی در تور مشهد شده است. این آبشار بلند و خروشان باعث طراوت هوای اطراف خود شده و حتی در طی سالیان دراز و فرسایشات مداوم، غاری درست پشت آن ایجاد شده است. معمولا کوهنوردان و طبیعت گردهای حرفه‌ای خودشان را به این آبشار می‌رسانند تا نزدیک زیبایی‌های این منطقه را کشف کنند.

البته همانطور که احتمالا حدس می‌زنید به خاطر رشته کوه‌های فراوانی که مشهد را احاطه کرده نقاط دیدنی زیادی همچون سد کارده، دره اجنه در مشهد و آبشار اخلمد و موارد دیگر موجود دارند که چون قبلا در مقالات دیگر به معرفی آن‌ها پرداختیم از ذکر مجددشان در اینجا خودداری می‌کنیم.

۰۶ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران