بهترین زمان سفر به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین زمان سفر به دبی

در برنامه‌ریزی برای گشت و گذار و خوشگذرانی، مهمترین سوال شما این خواهد بود که بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟ در واقع مشخص کردن روز مناسب برای مسافرت عملا به هدف شما باز می‌گردد. برای خرید می‌خواهید به دبی بروید و یا برای استراحت کردن؟ شاید هم بخواهید از تفریحات مختلف این شهر بهره ببرید و از تعطیلات خود در دبی نهایت لذت را ببرید. همراه ما باشید تا در این مقاله درباره آب و هوا و ارزان‌ترین زمان سفر بخوانیم.

 

بهترین زمان سفر به دبی

وقتی به سفر با تور دبی می‌اندیشید، سه چیز ممکن است که نظرتان را جلب کند: بیابان‌های طلایی، آسمان‌خراش‌ها و احتمالا شاورما. بدیهی است که جاذبه‌های گردشگری دبی از متنوع‌ترین جاهای دیدنی در آسیا محسوب می‌شوند. در این صورت باید با توجه به هدفتان، خرید، تفریحات دریایی، بازدید از برج خلیفه، حمام آفتاب در سواحل دبی و تماشای خلیج فارس، تور کویر و سافاری و بهترین و ارزان‌ترین نرخ هتل‌ها می‌بایست زمان هوشمندانه‌ای را برای سفر انتخاب کنید.

عکس: www.arabianbusiness.com

 

 

بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا

بسیاری از گردشگران برنامه سفر خود را بر اساس آب و هوای یک منطقه می‌چینند. چرا که آب و هوا نقشی مهم در سفر ایفا می‌کند. آب و هوای دبی به طور کلی گرمسیری است و در کشوری قرار دارد که پایین خط استوا است و سالانه بارندگی بسیار کمی به خود می‌بیند. پربارش‌ترین ماه سال، آذرماه است. تابستان‌های این شهر بسیار گرم در حدود ۴۰ تا ۵۰ درجه و شب‌ها دمای آن بین ۳۰ تا ۳۵ درجه می‌شود. همچنین زمستان‌های آن بهاری است که میانگین دمای هوا در روز ۲۳ درجه سانتی‌گراد است. از لحاظ آب و هوا، زمستان بهترین زمان سفر به دبی به شمار می‌رود.

 

 

ارزان ترین فصل در دبی

ارزان سفر کردن شما بستگی به این دارد که بخواهید چه کارهایی در دبی انجام دهید. اگر می‌خواهید بلیط و هتل ارزان بگیرید و بیشتر وقت خود را در مراکز خرید بگذرانید، تابستان بهشت خواهد بود و نهایت خوشگذرانی در انتظار شماست. در این فصل گرمای شهر به اوج خود می‌رسد و به دلیل درخواست کم گردشگران برای سفر با تور دبی نرخ همه چیز بسیار پایین می‌آید. برخی از افراد که مشکل چندانی با گرما ندارند، فصل تابستان را مقرون به صرفه ترین وقت و بهترین زمان سفر به دبی می‌دانند. در این صورت می‌توانید در استخرهای سرپوشیده شنا کنید و یا به کافه و رستوران‌های داخل هتل بروید و از طعم لذیذ غذاهای بین‌المللی لذت ببرید. در طول شب که هوا کمی مساعدتر شد، به گشت و گذار در شهر بپردازید و به کنسرت بروید. در نتیجه بهترین زمان برای یک سفر ارزان به دبی را از اواسط اردیبهشت تا پایان شهریور دانست.

 

معرفی ۸ اسپای برتر لاکچری در دبی

بهترین زمان برای ارزان ترین نرخ هتل‌های دبی

در فصل تابستان که دمای هوا زیاد است و نمی‌توان چندان از گشت و گذار در فضای باز لذت برد، گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند و بنابراین نرخ اقامتگاه‌ها در کمترین حد خود است. بسیاری از هتلداران برای جلب بازدیدکنندگان، پیشنهادات عالی از جمله کاهش قیمت و حتی گاهی اوقات وعده‌های غذایی رایگان در رستوران‌هایشان را ارائه می‌دهند. برای افرادی که به دنبال هتل‌های عالی با قیمت مناسب هستند تابستان بهترین زمان سفر به دبی محسوب می‌شود. همچنین گران‌ترین زمان برای رزرو هتل در دبی، بین ماه‌های دسامبر و فوریه است که قیمت‌ها به اوج خود می‌رسند و بهترین هتل‌ها از ماه‌ها قبل رزرو می‌شوند.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغات در دبی

بهترین زمان سفر به دبی برای گردش

اگر به دنبال ترکیبی ایده‌آل از جمعیت کم و هوای مطبوع هستید، بهترین زمان سفر به دبی اواسط نوامبر و اوایل دسامبر و یا در نیمه اول ماه مارس است. چون که وقتی هوا رو به سردی می‌رود و زمستان فرا می‌رسد، از آب و هوا لذت خواهید برد. بهترین وقت برای گردش در هوای آزاد دبی است. از طرفی بدترین زمان بازدید از دبی ماه‌های تابستان، مخصوصا جولای و آگوست است. به دلیل گرمای بالا بیش از چند دقیقه نمی‌توانید خارج از اقامتگاه خود سر کنید و دایما باید در فضاهای بسته و کولردار باشید. اما اگر برای خرید اقدام کرده‌اید، مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید

دبی، بهشت دوستداران خرید است. مخصوصا در ژانویه که جشنواره خرید دبی برگزار می‌شود، می‌توانید از تخفیف‌های بالا تا ۷۵ درصد در هر زمینه‌ای از جمله لوازم الکترونیکی، جواهرات، مد و سایر موارد استفاده کنید. حتی در مرکز خرید اوتلت (Outlet) که همیشه خرده فروشی‌ها اقلام تخفیف‌دار را در طول سال عرضه می‌کنند، باز هم با تخفیف‌های بیشتری روبه‌رو خواهید شد. اواسط ژوئیه نیز، طیف وسیعی از خرده‌فروشان به مدت ۴۵ روز تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند. برای افراد علاقه‌مند بهترین زمان سفر به دبی وقتی است که مراکز خرید اجناس خود را حراج می‌کنند.

بهترین زمان برای بازدید از برج خلیفه

برج خلیفه از محبوب‌ترین جاذبه گردشگری دبی به شمار می‌رود و معمولا در ماه‌های زمستان صفی طولانی از بازدیدکنندگان را در نزدیکی این بنا خواهید دید. درست قبل از غروب آفتاب، مردم منتظرند تا این منظره زیبا را از ارتفاع تماشا کنند. اگر از ازدحام و ایستادن در صف به مدت طولانی خوشتان نمی‌آید، بهتر است در ماه‌های تابستان از برج خلیفه دیدن کنید. همچنین بهتر است که بلیط خود را به صورت آنلاین دو تا چهار هفته قبل از بازدید خریداری نمایید. به یاد داشته باشید که در فصل اوج گردشگر، حتی با داشتن بلیط نیز باید مدتی در صف منتظر بمانید.

 

بهترین مکان‌های تفریحی دبی برای کودکان

بهترین زمان برای حمام آفتاب در سواحل دبی

بهترین زمان سفر به دبی برای لذت بردن در سواحل زیبای خلیج فارس ماه‌های آوریل و مه است که دمای آب دریا بسیار مناسب و به حدود ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد. اگرچه امکان رفتن به ساحل در طول سال وجود دارد، اما معمولا مردم از شنا در ماه‌های سرد زمستان اجتناب می‌کنند. به علاوه به دلیل گرمای بالای تابستان به خصوص در جولای و آگوست و تابش شدید آفتاب و شن و ماسه سوزان، در این فصل هم ساحل خلوت است و کمتر کسی شنا می‌کند. چون احتمالا به جای برنزه شدن، پوستتان بسوزد.

 

 

جاذبه های کمتر دیده شده در دبی

بهترین زمان سافاری کویر در دبی

ماجراجویان همواره به دنبال طبیعت‌گردی و هیجان هستند. در این صورت بهترین زمان سفر به دبی برای تجربه هیجان و بودن  در طبیعت و کویر، از ماه آبان تا آخر فروردین است. شب‌مانی و کمپ در کویر با تورهای سافاری متعدد از سوی هتل یا شرکت‌ها برگزار می‌شود و به راحتی می‌توانید یکی از پکیج‌ها را برای خود انتخاب کنید و بخرید. تورهای کویرگردی، برنامه شما را طوری تنظیم می‌کنند که زمان طلوع و غروب آفتاب را در کویر بگذرانید.

www.khaleejtimes.com

 

زمان فستیوال های دبی

تعداد زیادی از افراد برای تفریح و شرکت در جشنواره‌های متفاوت یا کنسرت‌ها به دبی می‌روند. برای آنها  بهترین زمان سفر به دبی وقتی است که فستیوال مورد علاقه‌شان در حال برگزاری باشد. از بهترین فستیوال‌های دبی می‌توان به جشنواره میراث فرهنگی المرموم، جشنواره بازی‌های امگا دبی دیزرت کلاسیک (Omega Dubai Desert Classic)، جشنواره فیلم و کمیک خاورمیانه، نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل اشاره کرد. پس از این فرصت استفاده کنید تا گشتی هم در جاذبه‌های دیدنی دبی بزنید. دانستن زمان این جشنواره‌ها در دبی مهم است تا بتوانید برای سفر خود با تور دبی برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال جشنواره میراث فرهنگی المرموم در نیمه دوم ماه مارچ (فروردین ماه) برگزار می‌شود و جشنواره بازی امگا دبی دیزرت کلاسیک در ماه فوریه برپا می‌شود که یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن مسابقات و بازی گلف در دنیا به حساب می‌آید. فستیوال فیلم و کمیک خاورمیانه نیز در ماه مارس (اسفند) برگزار می‌شود.

عکس:‌www.finds.ir

 

دبی سالانه میزبان فستیوال‌های بین‌المللی و جشنواره‌های مفرح زیادی است که شرکت در آن‌ها لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند. برخی دیگر از این جشنواره‌ها را می‌توانید در لیست زیر ببینید.

  • فستیوال موسیقی سنسیشن دبی (Festival Sensation Dubai): نوامبر
  • فستیوال رنگ دبی (Dubai Colour Run)
  • جشن روز ملی امارات (National Day): ۲ دسامبر
  • فستیوال تومارولند دبی(Tomorrowland): جولای
  • فستیوال سامر سورپرایز و فستیوال خرید دبی (Dubai Summer Surprises): ۱ جولای تا ۴ سپتامبر
  • فستیوال اسب دوانی دبی (Horse racing festival Horse racing festival): مارس
  • جشنواره مودش و دانا دبی: ۱۱ جولای تا ۲۸ آگوست
  • فستیوال موسیقی دبی: ژوئن
  • فستیوال غذا دبی: ۲ تا ۱۵ می
  • فستیوال ماراتن دبی: ژانویه
  • چالش فیتنس دبی: ۲۹ اکتبر تا ۲۷ نوامبر

 

عکس: aradmobile.com

 

در مجموع، بهترین زمان سفر به دبی را ماه‌های نوامبر تا آوریل که از اواخر پاییز تا اوایل بهار در نظر می‌گیرند که فصل داغ گردشگری در دبی به شمار می‌آید. نرخ اقامتگاه‌ها و جمعیت بسیار بالاست و در عین حال می‌توانید از آب و هوایی عالی و انواع سرگرمی‌ها مانند استراحت در ساحل، تور سافاری در صحرای دبی و گشت و گذار در فضای باز شهر نهایت لذت را ببرید. روزها آفتابی و  شب‌ها کمی خنک هستند. گهگاهی هم ممکن است باران ببارد. از طرفی در ماه‌های مه، سپتامبر و اکتبر دمای هوا از ۲۳ تا ۳۶ درجه سانتیگراد در نوسان بوده و هوا گرم است، با این حال این گرما در اوج خود قرار ندارد. دمای آب دریا حدود ۲۸ درجه است و زمان مناسبی برای شنا و تفریحات آبی در دبی و گردش است. نرخ اقامتگاه‌ها نسبت به فصل اوج پایین‌تر بوده و شرایط خرید نیز مطلوب است. همچنین ماه‌های ژوئن تا آگوست که تابستانی بسیار گرم را در دبی رقم می‌زنند و دمای هوا به نحوی نامطلوب تا ۴۰ درجه بالا می‌رود، باعث کاهش نرخ‌ها می‌شود و امکان خرید با تخفیف‌های بالا در این زمان فراهم است.

منبع ۱

منبع ۲ 

۲۱ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 مرداد 1402)

نظرات کاربران