زیباترین نقاط ترکیه را بشناسید (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
زیباترین نقاط ترکیه را بشناسید (بخش اول)

ترکیه یکی از مقاصد شماره یک در جهان به حساب می‌آید و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این سرزمین زیبا می‌آیند و از استانبول، آنتالیا و شهرهای دیگر آن بازدید می‌کند. کشوری متنوع که جاذبه‌های زیادی را میزبانی کرده و مقصدی ایده‌آل برای سفر است. اما تا به حال شده که با خود فکر کنید، زیباترین نقاط این کشور کجاست؟ این سوالی است که در نوشته‌ی امروز به دنبال جوابش هستیم.

البته با توجه به این که زیبایی‌های سفر با تور ترکیه بسیار زیاد است، ما تعدادی از آن‌ها را در قالب دو بخش برایتان آماده کرده‌ایم:

 

۱- تالاب آبی، اولودنیز

کم‌ترین منطقه آبی در جهان را یافت خواهید کرد که زیبایی تالاب آبی اولودنیز را داشته باشد. یکی از دیدنی‌ترین و خاص‌ترین نقاط ترکیه که آب آن به رنگ طیف‌های فیروزه‌ای است و منظره‌ای فوق‌العاده را به وجود می‌آورد. این رنگ بندی جذاب را بگذارید کنار انواع جانوران آبی که در آن زندگی می‌کنند و طبیعت جنگلی اطراف و یک ساحل دیدنی تا خاص بودن این مکان را بیشتر درک کنید. البته اگر به این جا رفتید، فعالیت‌های مختلفی از جمله کایاک سواری، گلایدر سواری، گردش‌های آبی و خیلی چیزهای دیگر را نیز می‌توانید تجربه کنید.

 

۶ مکان معروف با تاریخچه‌ای ترسناک در ترکیه

۲- کاپادوکیا

شاید نقاط ساحلی دیگری در دنیا باشد که بر اساس سلیقه‌تان آن‌ها را بیشتر از اولودنیز دوست داشته باشید، اما کاپادوکیا یک مکان شگفت‌انگیز است که تنها دو یا سه نمونه از چنین جایی را در دنیا پیدا می‌کنید. یک مکان صخره‌ای خاص که صدها خانه‌ی زیرزمینی در آن واقع شده و مناظری را برایتان به تصویر می‌کشد که تا همیشه در خاطرتان می‌ماند. یکی از کارهایی که تقریبا تمامی کسانی که به تور کاپادوکیا انجام می‌‌دهند، بالن سواری بر فراز این منطقه‌ی زیباست. در کنار آن، اسب سواری در طبیعت کاپادوکیا نیز می‌تواند یک فعالیت جذاب و لذت‌بخش برای مسافران به این منطقه باشد.

۳- پاموکاله

وقتی برای اولین بار به استخر‌های طبیعی پلکانی پاموکاله با آن رنگ سفید و آب شفافی که دارد نگاه می‌کنید، انگار وارد قصه‌های پریان شده‌اید. اگر با پاموکاله آشنایی نداشته باشید و عکسی از آن‌جا به شما نشان دهند، ممکن است فکر کنید که این آب که از چشمه‌های آب گرم نشات گرفته و ۴۰ درجه دما دارد، در میان برف به پایین می‌آید، اما در واقع این‌ها رسوبات آب هستند که به این شکل به صورت پلکانی در آمده‌‌اند و این منظره‌ی شگرف را به وجود آورده‌اند. شما می‌توانید در تور آنتالیا یا تور کوش آداسی، یک روز را برای دیدن پاموکاله اختصاص دهید.

 

گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

۴- استانبول

نمی‌توان نقطه‌ای خاص از استانبول را جدا کرد و به آن دلیل شما را دعوت به سفر به این شهر کرد. تور استانبول مجموعه‌ای از زیبایی‌هاست که به بهترین شکل در کنار هم گرد آمده‌اند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تمام دنیا رابه وجود آورده‌‌اند. همچنین زیبایی طبیعی تنگه بسفر در استانبول و جاذبه‌های تاریخی آن نیز آنقدر پر تعداد هستند که به سختی بتوان در یک سفر از همه‌ی آن‌ها بازدید نمود.

۵- بودروم

بی‌دلیل نیست که خیلی‌ها، در جمع مقاصد پر تعداد ساحلی ترکیه، تور بدروم را برای تعطیلات تابستانه خود انتخاب می‌کنند. این شهر نه تنها زیبایی طبیعی خود را با سواحل جذاب و مناظر جنگلی به رخ می‌کشد، بلکه نقاط تاریخی و فرهنگی متعددی نیز دارد که باعث شده زیبایی آن دو چندان شود.

 

بهترین سواحل ترکیه در کرانه‌ی دریای سیاه

۶- پاتارا

اگر به دنبال یکی از زیباترین نقاط ترکیه هستید که کم‌تر در رادار گردشگران بوده و می‌تواند مناظری عالی و چشم‌نواز را برایتان همراه داشته باشد، بدون شک باید پاتارا را انتخاب کنید. این شهر در نزدیکی رودخانه Xanthos واقع شده و در نقشه همچون لبخندی می‌ماند که دریا و پارک ملی آن را احاطه کرده‌اند. از بودن در سواحل تا گردش در نزدیکی رودخانه، فعالیت‌های زیادی هستند که در سفر به پاتارا می‌توانید تجربه نمایید.

۷- پارک ملی شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی در ترکیه است که از سال ۱۹۶۶ به صورت یک مکان محافظت شده در آمده و از جمله زیباترین‌ آن‌ها نیز به شمار می‌آید. اگر چه سواحلی دیدنی و فوق‌العاده‌ای در این محل وجود دارند، اما این‌ها تنها بخشی از زیبایی دیلک هستند و اصل جذابیت آن در دل جنگل‌ها نهفته، جایی که شما می‌توانید موجودات زیادی را ببینید که در این طبیعت زیبا زندگی کرده و صدایشان از لابه‌لای درختان به گوش می‌رسد. این پارک ملی هم از لحاظ جانوری و هم از لحاظ گونه‌های گیاهی، جزو متنوع‌ترین بخش‌ها در ترکیه به حساب می‌آید.

 

یک شب در این هتل‌های عجیب و جذاب ترکیه بخوابید

۸- ساحل ایزتوزو

ساحل ایزتوزو نه تنها یکی از زیباترین نقاط ترکیه به حساب می‌آید، بلکه گونه‌ای خاص و کمیاب از لاکپشت‌ها نیز سالانه به این مکان می‌آیند تا تخم‌گذاری کرده و نسل خود را ادامه دهند. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید بین ماه‌های مِی تا سپتامبر از این محل بازدید کرده و نظاره‌گر لاکپشت‌های کوچکی باشید که راه خود را از میان شن‌ها به دریا طی می‌کنند. خوشبختانه این محل به شکلی سفت و سخت محافظت شده است و شما نیز با رعایت قوانین می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید.

۹- آیوالیک

این شهر که در بخش شمالی ساحل دریای اژه در ترکیه واقع شده، با خانه‌های سنگی قدیمی جذاب، سواحل زیبا و چندین مکان فرهنگی و تاریخی، تلفیقی زیبا و چشم نواز را به وجود آورده است که با توجه به معماری یونانی بناها، کاملا متفاوت با آن چیزهایی است که در گزینه‌های قبل به آن پرداخته‌ایم. در سفر به آیوالیک حتما باید از باغ‌های زیتون آن‌جا دیدن کنید و از غذاهای متنوع محلی که بعضی‌هایشان بسیار خوشمزه و محبوب هستند نیز، بچشید.

 

معرفی بهترین مراکز خرید وان در ترکیه

۰۳ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران