۶ فعالیت تفریحی هیجان‌انگیز در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۶ فعالیت تفریحی هیجان‌انگیز در مالزی

وقتی حرف از تور مالزی و بهترین کارهای گردشی در این کشور به میان می‌آید، همه به صورت پیش فرض به غذا، خرید کردن و لوازم مقرون به صرفه و همچنین طبیعت زیبای آن می‌افتند. در حالی که عده کمی می‌دانند در مالزی واقعا می‌توان چه کارهایی کرد و در کدام نقاط دنبال چه تفریحاتی بود. از قایق سواری در رودخانه گرفته تا تا بانجی جامپینگ مالزی پر از فعالیت‌های هیجان‌انگیز پر طرفدار است. پس اگر از مسافران دفعه اولی مالزی هستید که نمی‌دانید قرار است در تور مالزی چه کارهایی انجام دهید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

کوالالامپور، رانندگی ATV

برای یک ماجراجویی پر هیجان خارج از جاده در تورهای ATV شرکت کنید. ATV شبیه به موتورهای چهارچرخ‌ است تا می‌تواند در مسیرهای گل آلود حرکت کند. تورها مسافران را در طول رودخانه و از طریق جنگل‌ها به دو ساعت رانندگی و هیجان می‌برند و مناظر پنهان و رازآلودی را برای‌شان نمایان می‌کنند. تعداد کمی تورهای هیجانی در مالزی هستند که  سوار بر 4 × 4 در جنگل‌ها کاوش می‌کنند بقیه تورها با ATV به کاوش و بازدید در دل طبیعت می‌روند.

 

معرفی ۷ منطقه دیدنی و تفریحی مالزی

سلانگور، بانجی جامپینگ

مالزی مثل نیوزلند به بانجی جامپینگ شهرت ندارد، اما هنوز هم می‌توان در دل طبیعت زیبایش ایش تجربه دلهره‌آور و دیوانه‌وار را امتحان کرد. آن‌هایی که به دنبال پرش از ارتفاع و تماشای منظره‌ای خیره‌کننده هستند، می‌‌توانند از ارتفاع ۲۲ متری در سان‌وی لاگون سلانگور به پایین بپرند و در تصویری گرمسیری و زیبا معلق شوند. اگرچه این بانجی جامپینگ در مقایسه با استانداردهای جهانی حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما یکی از معدود بانجی جامپینگ‌های این کشور است که می‌توانید در گردشی توریستی انجامش دهید. قبل از این که بتوانید از این بانجی جامپینگ بپرید باید مبلغ ۳۵ دلار آمریکا به تم پارک سان‌وی لاگون که یکی از بهترین پارک‌های مالزی است بپردازید. بانجی جامپینگ سلانگور از دیوانه‌وارترین فعالیت‌های مالزی نیست، اما قطعا یکی از خاطره‌انگیزترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

پوتراجایا، فلای‌بوردینگ

فلای‌بردرینگ یکی از غیرمعمول‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در مالزی انجام دهید. این تفریح آبی از یک تخته و شلنگ آب متصل به زیرش تشکیل شده است. در واقع این تخته را که به وسیله فشار آب هوا می‌رود را می‌پوشند و بین زمین و آسمان به صورت مارپیچی به این طرف و آن طرف می‌روند. شما می‌توانید این فعالیت بی‌نظیر و هیجان‌انگیز را در پوتراجایا در نزدیکی کوالالامپور Maritime Putrajaya انجام دهید. از آنجایی که نقاط بسیار محدودی در مالزی فلای‌بردینگ در دسترس دارند، آخرهفته‌ها مورد استقبال مردم زیادی قرار می‌گیرند، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از قبل برای رزرواسیون اقدام کنید. اشاره کنیم که این از فعالیت‌های گران بوده و باید انتظار این را داشته باشید که برای ۲۰ دقیقه سواری حدود ۹۰ دلار آمریکا بپردازید.

صباح و سلانگور، پاراگلایدینگ

پاراگلایدر در مالزی از فعالیت‌های محبوب و رو به رشدی است که می‌توانید آن را امتحان کرده و مزه واقعی آدرنالین را در خون‌تان حس کنید. اگر در کوالالامپور اقامت دارید می‌توانید با سفر به غرب مالزی و رفتن به ایالت سلانگور پاراگلایدر را امتحان کنید. انتظار می‌رود حداقل هزینه برای این سواری هیجانی ۵۶ دلار آمریکا باشد. شرکت‌های مختلف بسته‌های گوناگونی دارند که هزینه‌های متفاوتی را در بر می‌گیرند. در شرق مالزی به Ranau صباح بروید، جایی که پاراگلایدرها به بالای کوه و مزارع چای پرواز می‌کنند.

 

۷ تفریح جذاب در سفر تنهایی به کوالالامپور

پراک، رفتینگ در آب‌های سفید

پراک در قسمت غربی شبه جزیره مالزی در سال ۲۰۱۷ با توسعه صنعت توریستی و گردشگری منابع و سرمایه‌های بسیار زیادی را به خود جذب کرد. رودخانه کامپار دارای ۱۴ مسیر تند و سریع است که بین سه سطح هیجان‌انگیز و دلهره‌وار تقسیم می‌شود. اما هیجان واقعی قایق سواری در داخل جنگل با مناظر فوق‌العاده زیبا و صدای میمون‌های بازیگوش است. هر کسی که به دنبال قایق سواری هیجانی در رودخانه است می‌تواند در پراک این ورزش هیجانی را تجربه کند. به علاوه این منطقه به خاطر غارهای دیدنی و فعالیت‌های مرتبط با غارها مثل تورهای گردشی و پیاده‌روی شهرت زیادی دارد. پکیج‌های تفریحی قایرانی و کوه‌نوردی در این منطقه از ۵۴ دلار آمریکا شروع می‌شود.

ترنگانو، غواصی

ترنگانو جزیره‌ای کوچک در شرق مالزی است که دارای بیش از ۲۰ نقطه عالی برای غواصی در کنار دو کشتی غرق شده است و یکی از بهترین نقاط مالزی برای غواصی است. در اینجا می‌توانید از مرجان‌های بی‌پایان،‌ سواحل گرمسیری و تجربه‌های غواصی مشابه آنچه در سیپادان صباح وجود دارد، لذت ببرید و بی‌تکرارترین تجربه زندگی‌تان را کسب کنید. مبتدی‌ها این فرصت را دارند که یک دوره PADI را با قیمت‌های بسیار مناسب طی کنند و مدرک دریافت نمایند.

 

۷ تفریح عاشقانه‌ای که در لنکاوی باید انجام بدهید

۲۶ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران