معرفی فرودگاه باتومی راهنمای تور گرجستان

جاذبه‌های گردشگری باتومی
معرفی فرودگاه باتومی راهنمای تور گرجستان

فرودگاه بین‌المللی الکساندر کارتولی باتومی در جنوب شهر باتومی، در ساحل سمت راست چروخی، و ۸ کیلومتری مرکز باتومی قرار دارد. فرودگاه باتومی یکی از سه فرودگاه بین‌المللی گرجستان است. فرودگاه باتومی همراه فرودگاه بین‌المللی تفلیس و فرودگاه بین المللی کوتاویسی در رده ۳ فرودگاه برجسته گرجستان قرار گرفته است. پروازهای بین‌المللی از استانبول (فرودگاه بین المللی آتاتورک)، خارکوف، سیمفروپل، تهران (فرودگاه بین‌المللی امام خمینی)، کیف، ایروان و کلیه پروازهای داخلی تفلیس به این فرودگاه انجام می‌شود. بنابراین آشنایی با این فرودگاه بین‌المللی پرتردد برای مسافران تور باتومی ضروری است.

 

چه انتظاری از این فرودگاه باید داشت؟

فرودگاه باتومی دارای ترمینال کوچکی است که پروازهای آن به سراسر اروپا، شرق میانه و آسیای میانه انجام می‌شود. از آنجایی که فرودگاه بزرگ نیست تنها تعدادی فروشگاه و مغازه پیدا خواهید کرد که از بین آنان چند مورد به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌‌کنند. WiFi در سالن فرودگاه موجود است که مسافران کلاس اقتصادی می‌توانند برای ورود به آن هزینه پرداخت کرده و از آن استفاده کنند.

 

راهنمای حمل و نقل در تفلیس

خوابیدن در فرودگاه و اینترنت وای‌فای

راستش را بخواهید در هیچ کجا اطلاعات درست و کاملی درباره امکان خوابیدن در فروئگاه باتومی درج نشده است. اما آن‌طور که نظر می‌رسد چون وسعت فرودگاه زیاد نیست و صندلی‌ها به نسبت کم هستند امکان خوابیدن در فرودگاه وجود ندارد. اگر در بین راه به جای دیگر در فرودگاه باتومی توقف کرده‌اید باید مدتی را راحت بخواهید می‌توانید در اطراف فرودگاه به یکی از هتل‌های نزدیک بروید.

اگر مسافر تور گرجستان هستید، بهتر است بدانید که در داخل فرودگاه اینترنت بی‌سیم وجود دارد، اما استفاده از آن برای همه تعریف نشده است. فقط افرادی که مسافر درجه یک هستند می‌توانند با پرداخت هزینه کمی از اتصال به اینترنت استفاده کنند.

خدمات و امکانات موجود در فرودگاه بین‌المللی باتومی

فرودگاه بین‌المللی باتومی را هرگز نمی‌توانید با فرودگاه‌های دیگر گرجستان و یا بهترین‌های آسیا مقایسه کنید. از لحاظ امکانات و ویژگی‌ فرودگاه باتومی خیلی چشمگیر و خاص نیست اما هنوز هم چیزهایی که هر مسافری به آن‌ها نیاز دارد را ارائه می‌دهد.

دستگاه خودپرداز: هرگز چه در فرودگاه و چه در جاهای دیگر از دستگاه‌های خودپرداز ناشناس استفاده نکنید. در فرودگاه دو بانک فعالیت می‌کنند که به احتمال زیاد دستگاه خودپردازشان را بتوانید پیدا کنید. توجه داشته باشید که به در بیشتر موارد در سفرهای بین‌المللی مالیات بر عملیات‌های بانکی اعمال می‌شود. بنابراین حواس‌تان باشد تا در محاسبه هزینه‌ها برخی هزینه‌های احتمالی را هم در نظر بگیرید.

خدمات بانک: دو بانک فعال در فرودگاه باتومی بانک‌های رپابلیک و بانک گرجستان هستند که خدمات کاملی همانند دیگر شعبات خود در اینجا ارائه می‌دهند. بنابراین هر کاری که داشته باشید را می‌توانید همینجا انجام دهید. اگر نیاز به خدمات بانکی پیدا کردید به دنبال این دو بانک در سالن خروجی بگردید.

 

یک روز در باغ گیاه‌شناسی باتومی

صرافی: در مورد صرافی‌ها اطلاعات دقیقی در جایی درج نشده اما اگر هم نیاز به تبدیل ارز داشتید به جای این که بخواهید دنبال غرفه‌های صرافی بگردید بهتر است به دو بانک معرفی شده مراجعه نمایید.

چرخ دستی: یکی از وسایلی که می‌توانید در این فرودگاه مورد استفاده قرار دهید، چرخ حمل بار هستند. در فرودگاه بین‌المللی باتومی چرخ‌های حمل بار وجود دارد که می‌توانید چمدان‌ها را تا دم سالن با آن‌ها حمل کرده و سپس همان‌ جا بگذارید. این چرخ دستی‌های چمدان به صورت رایگان در منطقه آریوال (ورودی) در دسترس هستند.

خرید و منطقه آزاد: فروشگاه‌های فرودگاه باتومی آنچنان متنوع و گسترده نیستند و فقط شامل چند نمونه محدود می‌شوند که همگی آن‌ها شامل معاف از گمرکی هستند. در سالن خروجی یک فروشگاه هدیه و سوغاتی وجود دارد که هنرهای سنتی و دستی گرجستان را به فروش می‌رسانند. این فروشگاه به صورته ۲۴ ساعته باز است، بنابراین اگر چیزی از قلم افتاده بود که باید می‌خریدید به این فروشگاه بروید.

غذا و نوشیدنی: به طور کلی در فرودگاه بین‌المللی باتومی دو گزینه ۲۴ ساعته وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت هر زمان  که رسیدید و یا خواستید بروید بتوانید چیزی بخورید و انرژی بگیرید؛ یکی کافه باتومی و دیگری استانبول کافه است.

 

معرفی ساعت نجومی باتومی

حمل و نقل در فرودگاه

اتوبوس: اتوبوس شهری Batumi10 مسیر معمولی، فرودگاه تا مرکز باتومی را به صورت رفت و برگشت می‌رود و مسافرن این مسیر را به مقصدشان می‌رساند. ایستگاه اتوبوس در جلوی ترمینال واقع شده و مدت زمان تا مرکز شهر ۲۰ دقیقه است. برای راهنمایی بیشتر پینشهاد می‌کنیم مقاله راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در گرجستان را مطالعه فرمایید.

تاکسی: شما می‌توانید به محض ترک ترمینال از خدمات تاکسی در فرودگاه باتومی استفاده کنید. فاصله تا مرکز شهر با ماشین سواری فقط ۱۰-۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

۲۲ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران