معرفی بهترین بازارهای غذا در دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
معرفی بهترین بازارهای غذا در دهلی

مردم دهلی عشق سیری‌ناپدیری به غذاها و کشف طعم‌های جدید دارند. به همین دلیل مردم این شهر همیشه در تلاش برای تهیه مواد غذایی اولیه تازه و محصولات باکیفیت هستند. این ویژگی مثبت و جذاب در آن‌ها باعث به وجود آمدن بازارهای غذا و مواد غذایی خوبی در سطح شهر شده است. در سفر با تور هند به دهلی می‌توانید در این بازارها کاوش کرده و با غذاهای جدید و خوشمزه آشنا شوید و مواد غذایی روز و باکیفیت تهیه کنید.

 

بازار کشاورزان ارگانیک دهلی

هر یکشنبه به مدت سه ساعت از ساعت ۹ صبح تا ظهر، بازار کشاورزان ارگانیک دهلی (Delhi Organic Farmers’ Market) در The Park Hotel برگزار می‌شود. بازار هفتگی از نظر ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش است اما محصولات ارگانیک موجود در بازار بهترین محصولاتی هستند که در سطح شهر می‌توانید پیدا کنید. بازار دارای پیشخوان‌های کوچکی است که توسط فروشندگان بسیار خبره اداره می‌شود. آن‌ها بسیار خوش‌اخلاق بوده و از این که به سوالات شما درباره محصولات ارگانیک پاسخ دهند بسیار خوشحال می‌شوند. شما می‌توانید در این بازار نهال‌های گیاهان، ترشی‌های خوشمزه و عسل را با قیمت‌های شگفت‌آور و مقرون به صرفه خریداری کنید. اگر خوش شانس باشید، ممکن است بعضی روزها با صنعت‌گرانی روبرو شوید که یکی دو هنر سنتی دهلی را به شما یاد خواهند داد.

 

۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

آدرس: Hanuman Road Area, Connaught Place New Delhi, Delhi, 110001, India

بازار اینا

بازار ملی ارتش هند یا بازار INA معمولا به عنوان محبوب‌ترین بازار غذایی دهلی در نظر گرفته می‌شود. بازار از لحاظ مساحت کوچک و جمع و جور است اما در لاین‌های باریکش هر چیزی که در آشپزخانه به آن نیاز دارید را پیدا خواهید کرد. گوشت تازه و غذاهای دریایی، مواد غذایی وارداتی، میوه و سبزیجات از همه نوع، ادویه‌جات و ترشی‌جات، انواع نوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و غیره را می‌توانید به راحتی در این بازار پیدا کنید. غذاهای دریایی اینجا، از خرچنگ‌ها گرفته تا صدف و میگو، بهترین‌ها در دهلی هستند. بازار اینا معمولا میزبان مهاجران و دیپلمات‌های خارجی برای خریدهای هفتگی‌شان می‌شود. دلیلش هم ساده است چون در این بازار اقلام زیادی مواد خوراکی وارداتی پیدا می‌شود که آ‌ن‌ها می‌توانند بخرند و با خودشان به خانه ببرند. به علاوه می‌توانید قبل و یا بعد از خرید به دیدن غرفه‌های صنایع دستی و صنعتی دهلی بروید.

آدرس: INA Market, Aviation Colony, INA Colony New Delhi, Delhi, 110023, India

Khari Baoli

Khari Baoli در Chandni Chowk بیشتر به عنوان بزرگ‌ترین بازار ادویه فروشی و عمده فروشی آسیا مشهور شده، اما همچنین مکانی مناسب برای خرید مواد غذایی با قیمت عمده فروشی هم هست. قدمت این مکان به دوره مغول‌ها برمی‌گردد و بیش از ۴۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد. البته امروزه ظاهر قدیمی آن از بین رفته و به بازار ادویه‌ای تبدیل شده که اقلام موجود در آن را آجیل از کشورهایی مانند افغانستان، چای، برنج و سایر محصولات غذایی تشکیل می‌دهند. وقتی در Khari Baoli هستید حتما از مسجد Fatehpuri و قلعه سرخ دهلی دیدن کنید.

 

بازدید از مهمترین عبادتگاه‌های دهلی

آدرس: Khari Baoli, Chandni Chowk, Delhi, India

مزرعه فرانسوی

مزرعه فرانسوی توسط راجر لانگبور، یک افسر نیروی هوایی که به سفارت فرانسه در دهلی فرستاده شده بود تاسیس شد. او عاشق دهلی بود اما از کیفیت گوشتی که در سطح شهر توزیع می‌شد به شدت ناراضی بود بنابراین تصمیم گرفت مرزعه ارگانیک خودش را راه اندازی کند. مزرعه این مرد نظامی دارای برخی از حیوانات اهلی نادر است که به راحتی در دهلی یافت نمی‌شوند. این شامل بلدرچین، قرقاول، بوقلمون، اردک موسکووی و اردک‌های پکن می‌شود. مزرعه فرانسوی همچنین سبزیجات و گیاهان ارگانیک را نیز پرورش می‌دهد. شما می‌توانید از مزرعه به صورت حضوری دیدن کنید و یا اقلام مورد نیازتان را تلفنی سفارش دهید.

آدرس: French Farm, Near GITM College, Bilaspur-Tauru Road, NH 8, Gurugram, India,

فودهال

فودهال یکی از بهترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی مواد غذایی در دهلی است. این فروشگاه در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده و در طی این سال‌ها رشد زیادی داشته است. یک کیلوگرم گوجه اروپایی در اینجا احتمالا کمی گران باشد اما فروشندگان معتقدند به خاطر کیفیت آن‌ها قیمت‌ها مناسب هستند. انتخاب متنوع میوه‌ها و پنیرهای وارداتی از ویژگی‌های این فروشگاه محسوب می‌شود. حتما از بخش چای آن‌ها که دارای یک مجموعه عالی با بیش از ۶۵ چای است هم دیدن کنید. به علاوه اگر به دنبال آشپزی الهام‌بخشی هستید، وبسایت Foodhall دستورالعمل‌های بسیار خوبی دارد که می‌توانید امتحان کنید. این فروشگاه دارای دو هایپر مارکت در دهلی و دو فروشگاه کوچک‌تر در Aerocity و Gurugram است.

 

معرفی برترین رستوران‌های حلال در دهلی نو

آدرس: Foodhall, Level 1, DLF Place Mall, Press Enclave Road, Saket, New Delhi, India

آدرس: Foodhall, Level 1, DLF Promenade Mall, Nelson Mandela Road, Vasant Kunj, New Delhi, India

آدرسه شعبه کوچک‌تر: Little Foodhall, Lower Ground Floor, Aerocity, World Mark 3, Indira Gandhi International Airport, New Delhi, India

آدرس شعبه کوچک‌تر: Little Foodhall, Shop no. 2B, Building no. 10, DLF CyberHub, Gurugram, Delhi NCR, India

۱۹ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران