راهنمای استفاده از کارت Museum Pass استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای استفاده از کارت Museum Pass استانبول

در سال‌های اخیر کارت‌های موسوم به Museum Pass در استانبول، به مرور محبوبیت خود را به دست آورد و در سال ۲۰۲۰ باید اذعان داشت که داشتن آن می‌تواند کمک زیادی به شما برای بازدید ازمحل‌های مهم کند. این کارت مزیت‌های زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها نماندنتان در صف‌های طویلی است که پشت بعضی از اماکن و موزه‌ها شکل می‌گیرد. اما این تمام ماجرا در مورد Museum Pass نیست و ما قصد داریم در نوشته‌ی امروز، به جوانب مختلف خرید و استفاده از آن در سفر با تور استانبول بپردازیم.

 

قیمت کارت Museum Pass در سال ۲۰۲۰

این کارت را می‌توانید با قیمت ۲۲۰ لیر در سال ۲۰۲۰ تهیه کنید و کودکان زیر ۸ سال نیز می‌توانند با استفاده از کارت والدین خود بدون پرداخت پول از اماکن بازدید کنند. البته با توجه به این که برای کودکان باید به دفتر صدور بلیط در اماکن مختلف مراجعه کنید و بلیط بچه را (البته به طور رایگان) تحویل بگیرید و در مواقع اوج شلوغی، همیشه صف‌های طولانی برای این کار شکل می‌گیرد، شاید بهتر باشد که برای بچه‌ها نیز کارت تهیه کنید تا به راحتی بتوانید همه جا ورود نمایید.

 

آشنایی با آب و هوای استانبول

 

همچنین در نظر داشته باشید که این کارت بعد از خرید به مدت ۵ روز فعال خواهد بود و شما باید در این مدت از آن استفاده کنید.

 

کارت Museum Pass چیست و با استفاده از آن، از کجاها می‌توان بازدید کرد؟

همانطور که گفتیم این کارت برای ورود رایگان به موزه‌ها و بعضی اماکن تاریخی است. جاهایی که عموما گردشگران از آن‌ها بازدید می‌کنند و قیمت بلیط آن‌ها روی هم، بسیار بیشتر از مبلغ کارت می‌شود. همچنین با داشتن این کارت بدون صف وارد اماکن می‌شوید و زمان مناسبی نیز صرفه جویی می‌کنید. در زیر لیستی از اماکنی که می‌توانید با این کارت، به رایگان از آن‌ها بازدید کنید را می‌آوریم:

کافی است بدانید که هزینه‌ی بلیط ورودی قصر توپکاپی ۷۲ لیر است و شما برای تمامی این مراکز، تنها ۲۲۰ لیر پرداخت می‌کنید.

 

 

تخفیف‌های دیگری که با خرید این کارت دریافت می‌کنید

همچنین در بعضی موارد دیگر، شما می‌توانید با ارائه این کارت از تخفیف‌های ویژه نیز استفاده کنید. لیست اماکنی که با کارت Museum Pass به شما تخفیف می‌دهند به شرح زیر است:

 

دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول

 

بهترین زمان برای بازدید از موزه‌های مختلف شهر

البته نمی‌توان یک زمان بندی ثابت برای تمامی افراد عنوان کرد، اما با توجه به زمان نماز و دعا در بعضی اماکن و همچنین بازارهایی که اطراف آن‌ها شکل می‌گیرد، بهتر است در روز دوشنبه از ایاصوفیه، موزه هنر اسلامی و ترکی و موزه موزاییک قصر بزرگ بازدید کنید، سه شنبه به قصر توپکاپی بروید و چهارشنبه به دیدن کلیسای چورا و موزه‌ی فتحیه بروید.

البته اماکن بسیار بیشتری باقی می‌ماند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، اما بهتر است از میان موزه‌های مختلف چند مورد را در نظر بگیرید و به دیدن آن‌ها بروید، چون بازدید از همه‌ی موزه‌ها زمان زیادی از سفرتان را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

از کجا کارت Museum Pass را خریداری کنید

این کارت در موزه‌هایی که در زیر لیست می‌کنیم به فروش می‌رسد. البته روش خرید آنلاین نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده که با توجه به مشکلاتی که ما در خرید آنلاین از سایت‌های خارجی داریم، خیلی مسیر راحتی نیست.

  • موزه قصر توپکاپی
  • موزه ایاصوفیه
  • موزه چورا
  • موزه موزاییک استانبول
  • موزه هنر اسلامی و ترکی
  • موزه باستان شناسی استانبول

برای خرید هم می‌توانید از پول نقد و هم کارت اعتباری استفاده کنید.

 

انواع غذاهای لذیذ دریایی در استانبول

 

نقشه موزه‌ها و مراکز تاریخی استانبول

در زیر نقشه‌ای برایتان آورده‌ایم که به شکلی کلی، مکان موزه‌ها و اماکن تاریخی مختلف را به شما نشان داده است. به این ترتیب می‌توانید برنامه ریزی کنید و از موزه‌هایی که نزدیک به هم هستند، در یک روز بازدید به عمل آورید.

 

۱۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران