قوانین و مقررات عجیب تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
قوانین و مقررات عجیب تایلند

بی‌شک اگر صحبت از مسافرت و سفر به جایی با مناظر طبیعی بی‌نظیر و شب‌های زنده باشد به جز تور تایلند جای دیگری به ذهن ما نخواهد رسید. در سفر به این کشور می‌توان کلی تجربه جدید و فراموش نشدنی را کسب کرد. اما بهتر است با قوانین و مقررات عجیب تایلند که بهتر است قبل از سفر خود با آن‌ها آشنا شوید را مطالعه کنید. چرا که تایلند جز کشورهایی است که مردمان آن اخلاق‌ و عادات به خصوصی دارند. اگر برخی از این قوانین نادیده گرفته شوند احتمال اینکه در چشم آن‌ها بد جلوه کنید یا به مشکل بر بخورید زیاد است. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا گردشگرانی که قصد سفر به تایلند کرده‌اند را با این قوانین آشنا کنیم.

 

مراقب پای خود باشید

درست است که در کشور ما ایران نیز گذاشتن پا بر روی صندلی یا میز حرکت خوبی محسوب نمی‌شود. اما در تایلند جنبه منفی این حرکت خیلی بیشتر از ایران است. فقط کافی است که یکی از بومیان این منطقه شما را در حالتی که پای خود را روی میز یا صندلی دراز کرده‌اید ببینند. این کار آن‌ها را فوق‌العاده خشمگین می‌کند. مخصوصا در حین بازدید از معبد به عنوان ژست عکاسی پای خود را بر روی مجسمه‌ای نگذارید.

 

 معرفی سوغات‌های جالب تایلندی

 

 

با دست به شخصی اشاره نکنید

اشاره کردن با دست و به خصوص انگشت به کسی باعث می‌شود که تایلندی‌ها از شما بسیار دلخور شوند. اگر مجبور شدید تا کسی را مورد هدف قرار دهید سعی کنید این کار را با سر یا چشم خود انجام دهید. حتی فرض کنید که در رستورانی نشسته‌اید و قصد دارید به گارسون آن محل اشاره کنید. مراقب باشید و این کار را با بلند کردن دست انجام دهید.

 

 تایلند

 

پادشاه تایلند برایشان مقدس است

تایلندی‌ها احترام و ارادت خاصی به پادشاه خود دارند. به همین دلیل اگر کسی کوچکترین بی‌احترامی یا بی‌ادبی به پادشاه تایلند بکند با او به شدت برخورد می‌شود. اگر این بی‌احترامی خیلی زیاد باشد احتمال اینکه کار به زندان کشیده شود نیز وجود دارد. پس حواس خود را جمع کنید و حتی در این مورد شوخی هم نکنید.

 

  بهترین شهرهای تایلند برای سفری خانوادگی 

 تایلند

 

در هنگام پرداخت پول مودب باشید

تایلندی‌ها بر روی دادن و گرفتن پول بسیار حساس هستند. به همین دلیل در مرحله اول سعی کنید تا با احترام پول را به فروشنده تقدیم کنید. حتی اگر عجله داشتید پول را پرت نکنید. در مرحله دوم ترجیحا پول را با دست راست خود پرداخت کنید. این حرکت باعث می‌شود تا با احترام بیشتری با شما برخورد شود.

 

 تایلند

 

با کفش وارد نشوید

شاید این قانون برای ما ایرانی‌ها زیاد عجیب نباشد. چرا که ما نیز حین ورود به خانه کسی یا مساجد کفش‌های خود را در می‌آوریم. ولی این قانون برای تایلندی‌ها خیلی حساس‌تر است. حتی شما در تور تایلند شاهد خواهید بود که برخی‌ از مغازه‌دارها از شما می‌خواهند که قبل از ورود به مغازه کفش‌هایتان را در بیاورید. اگر به قصد گردش و بازدید از معبدها و مغازه‌های زیادی از هتل خود بیرون آمده‌اید کفش راحتی بپوشید تا خیلی برای پوشیدن و درآوردن آن اذیت نشوید.

 

 معرفی انواع غذاهای خیابانی تایلند 

تایلند 

 

آداب سلام دادن را رعایت کنید

مردمان تایلند اهمیت زیادی به سلام دادن می‌دهند. اگر وارد مغازه یا هتلی شدید قبل از اینکه صحبت خود را شروع کنید سلام دهید. البته فراموش نکنید که سلام دادن در تایلند شیوه خاص خودش را دارد. به این روش که کف دست‌های خود را به هم بچسبانید و همراه با سر به جلو خم کنید.

 

 عالی‌ترین هتل‌های مدرن برای مسافران تور تایلند

 تایلند

 

راهبه‌ها در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارند

در تایلند راهبه‌ها در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارند. به همین دلیل احترام به آن‌ها واجب است. سعی کنید با یک صدای بلند و رسا ادای سلام و احترام کنید. حتی می‌توانید با آن‌ها دست دهید. ولی حواستان باشد که راهبه‌ها با مردان دست نمی‌دهند و کشیش‌ها نیز با زنان دست نمی‌دهند. یکی دیگر از نکات احترام به راهبه‌ها این است که اگر در مکانی حضور داشته باشند اول آن‌ها باید شروع به خوردن غذا بکنند.

 

تایلند

 

اخم نکنید

مردمان تایلند با کسانی که اخم بر چهره دارند رابطه خوبی ندارند. اگر دوست دارید تا با شما با مهربانی صحبت کنند و یا در مکانی کار شما را در اولویت قرار دهند حتما لبخند بر لب داشته باشید. با این کار ساده می‌توانید دل مردمانش را به راحتی به دست بیاورید و آن‌ها نیز سفر خوبی را برای شما رقم بزنند.

 

 شگفت‌انگیزترین هتل‌های ساحلی تایلند 

 تایلند

 

برای گرفتن عکس خدایان مجوز بگیرید

تایلند کشوری است که در جاهای مختلف آن می‌توانید مجسمه‌هایی از خدایان را ببینید. ولی هرگز اجازه عکاسی نخواهید داشت. اگر شما را در حین عکاسی از خدایان ببینند برخورد خواهند کرد. این کار فقز با گرفتن مجوز امکان‌پذیر است.

۲۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران