دیدنی‌ترین مکان‌های جزیره قشم (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری قشم
دیدنی‌ترین مکان‌های جزیره قشم (قسمت دوم)

روستای توریاند

روستای توریان از جاهای دیدنی جزیره قشم به حساب می‌آید که بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. این روستا از خود قشم حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. کشاورزی شغل اصلی بومیان این روستا است. آب و هوای خوب و خاک حاصلخیز این روستا باعث شده است تا کشت خرما به عنوان تجارتی در این ناحیه تلقی شود. عکاسی در نخلستان‌های روستای توریالند یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که گردشگران می‌توانند انجام دهند.

 

دیدنی‌ترین نقاط جزیره قشم (قسمت اول)

روستای توریاند

 

روستای گوران

یکی دیگر از روستاهای قشم که تبدیل به جاهای دیدنی جزیره قشم شده است روستای گوران است. بهترین زمان برای دیدن این روستای بی‌نظیر فصل پاییز است. چرا که هم آب و هوای بسیار مناسب و دلچسبی دارد و هم نخلستان‌های آن زیبایی خاصی به خود می‌گیرند. در طول تاریخ روستای گوران محلی برای سکونت زرتشتان بوده است. اکثر بومیان این منطقه به شغل لنج‌سازی مشغول هستند. به طوری که این شغل نسل به نسل در بین مردمش منتقل شده‌اند. روستای گوران در فاصله ۹۰ کیلومتری از جزیره قشم واقع شده است.

 

 روستای گوران

 

قلعه‌ پرتغالی‌های

قلعه پرتغالی‌ها مکانی در جزیره قشم می‌باشد که توسط یک شخص پرتقالی حدود ۷۰۰ سال پیش ساخته شد. هدف از ساخت این قلعه ایجاد رابطه‌ای جهت تجارت بین هند و اروپا بود. آنچه این قلعه را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی جزیره قشم کرده است ساخته شدن آن از سنگ‌های آهکی و گچی است. این قلعه تقریبا بزرگ است و مکان‌هایی برای نگه‌داری اسلحه و مهمات، زندان، کلیسا، سربازخانه و آب انبار دارد.

 

 اطلاعاتی که بهتر است قبل از سفر به جزیره قشم بدانید

 قلعه‌ پرتغالی‌های

 

قلعه نادری

نام دیگر قلعه نادری قلعه لافت می باشد. یکی از دلایلی که باعث شده است این قلعه اهمیت زیادی پیدا کند این است که قلعه نادری تنها قلعه ایرانی در منطقه خلیج فارس است. تاریخ ساخت این مکان به دوران پادشاهی نادرشاه برمی‌گردد. کسانی که علاقه زیادی به مکان‌های تاریخی داشته باشند قطعا از دیدن این قلعه لذت زیادی خواهند برد. پس اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید بازدید از قلعه نادری را در سفر با تور قشم از دست ندهید.

 

 گشت و گذار در روستای لافت یکی از قدیمی‌ترین روستاهای جزیره قشم 

 قلعه نادری

 

مقبره بی‌بی مریم (تم سنیتی)

از دیگر جاهای دیدنی جزیره قشم که باید در لیست جاهای دیدنی در تور قشم قرار بگیرد مقبره بی‌بی مریم است. در میان بومیان این منطقه مقبره بی‌بی مریم را با نام تم سنیتی نیز می‌شناسند. پیشینه این مقبره به حدود ۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد. آنچه گردشگران را در حین بازدید از این منطقه به خود جذب می‌کند جنس مقبره بی‌بی مریم است. تم سنیتی از مرجان‌های دریایی و آهک صدفی تشکیل شده است. گل‌های کاکتوس بر روی مقبره‌ها کاشته شده‌اند. همین کاکتوس‌ها باعث شده‌اند تا منظره زیبایی ایجاد شود.

 

مقبره بی‌بی مریم 

 

دشت بوخو

جزیره قشم جای کوهستانی به شمار نمی‌رود. به همین دلیل طبیعی است که ارتفاعات بلندی در آن پیدا نشود. دشت بوخو بلندترین مکان در جزیره قشم محسوب می‌شود. در فصل‌هایی که بارندگی زیاد است این مکان تبدیل به محلی سرسبز و زیبا می‌شود. اگر در تور قشم دنبال مکانی آرام و زیبا برای کسب آرامش هستید حتما از این دشت دیدن کنید.

 

 ۸ کافه‌ی عالی برای لذت بردن از غروب زیبای قشم 

 دشت بوخو

 

چاه‌های تلا

چاه‌های تل آو یا به اصطلاح بومیان چاه‌های تلا از دیگر جاهای دیدنی جزیره قشم است. در نگاه اول این مکان می‌تواند برای گردشگران بسیار حیرت‌انگیز باشد و توجه آن‌ها را به خود جلب کند. در گذشته بومیان این منطقه ده‌ها چاه را در این مکان در دل سنگ‌ها حفر کرده‌اند. هدف از این کار ایجاد مکانی برای جمع‌آوری و نگه‌داری از آب باران بود. چاه‌های تلا از جزیره قشم حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

 

 چاه‌های تلا

 

بندر تاریخی لافت

بندر تاریخی لافت یکی از جاهای دیدنی جزیره قشم است که در طول تاریخ از لحاظ موقعیتی و استراتژیکی بسیار اهمیت داشته است. گردشگران نباید در تور قشم رفتن به بندر تاریخی لافت را از دست بدهند. مخصوصا شب‌های این بندر بسیار زیبا و دیدنی است که می‌تواند برای گردشگران حیرت‌انگیز باشد. بندر لافت در کنار زیبایی‌هایی که دارد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی نیز دارد که می‌تواند توجه هر کسی را به خود جذب کند.

 

بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه؛ دو جاذبه‌ی هیجان‌انگیز و رازآلود قشم

بندر تاریخی لافت

۰۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران