راهنمای بازدید از غارهای باتو در کوالالامپور (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
راهنمای بازدید از غارهای باتو در کوالالامپور (قسمت دوم)

غارهای باتو از جمله جاذبه‌های توریستی کوالالامپور در حاشیه شهر هستند. همانطور که در قسمت اول این مطلب اشاره کردیم غارهای باتو از ۵ غار مختلف تشکیل شده که تنها مجسمه لرد موروگان بر بالای پله‌ها به شهرت رسیده. درحالی که این منطقه چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. در بخش اول توضیحات شما را با قسمت‌هایی از این مجموعه آشنا کردیم. در ادامه با جاهای دیگر، نحوه رسیدن، و مواردی که باید رعایت کنید آشنا خواهید شد. تور مالزی به شما شانس این را می‌دهد تا بتوانید از این مجموعه شگفت‌انگیز طبیعی و مذهبی دیدن کنید. در ادامه همراه ما باشید.

 

غار معبد

اگر مسیر را به سمت غار معبد ادامه دهید در سمت چپ و منظره مجسمه عظیم لرد موروگان و ۲۷۲ پله چشم شما را به خود خیره می‌کند. اگر با ماشین به اینجا آمده باشید اولین چیزی که به عنوان دروازه اصلی می‌بینید، پارکینگ و غرفه‌های فروشی شیرینی و سوغاتی مقابل لرد مورگان است. در واقع نگاه اولیه به آن بیشتر شبیه تم پارک هندوئیسم است تا مکانی مذهبی.

 

غارهای باتو در کوالالامپور

 

اگر خواستید چیزی بخورید به سمت غرفه‌های مقابل مجسمه نروید و در عوض مسیر سرویس بهداشتی را پیش بگیرید در این مسیر غرفه‌ها و رستوران‌های محلی خوبی با قیمت‌های مناسب پیدا خواهید کرد که از نظر کیفی تفاوتی با مغازه‌های جلوی غار ندارند اما چون کمی دورتر هستند مردم کم‌تر به سمت‌شان می‌روند. مجسمه لرد موروگان از زمان رونمایی در سال ۲۰۰۶ بلندترین مجسمه نوع خود با ۴۳ متر ارتفاع بوده است. بانوان برای بالا رفتن از پله‌ها باید بلوز مناسب با حداقلی از آستین و دامن یا شلوار زیر زانو به تن داشته باشند. اگر لباس مناشب ندارید می‌توانید با ۵ رینگیت شلوار بخرید و یا در مسیر پله شال و لباس کرایه کنید.

 

 سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

غارهای باتو در کوالالامپور

 

با این که تعداد پله‌ها زیاد است اما تراز آن‌ها مناسب و دارای میله نگه دارنده هستند. به علاوه منظره افق زیبای شهر باعث می‌شود تا سختی مسیر کاهش یابد. بر روی پله‌ها همیشه میمون‌های زیادی نشسته‌اند که باهوش و چالاکند. بنابراین کمی برای آن‌ها در کیف‌تان بیسکوئیت و شیرینی بگذارید. غار معبد متشکل از یک ورودی با حرم، یک محفظه بسیار بلند با معبدی در حال ساخت و یک "اتاق آتریوم" (یعنی اتاقی بدون سقف که می‌توانید آسمان را مشاهده کنید) و همچنین معبد اصلی مربوط به سال ۱۸۹۰ می‌شود.

قدمت غارهای باتو به عنوان یک مکان مذهبی به ۱۰۰ سال قبل برمی‌گردد و به همین دلیل چیز باستانی برای کاوش در اینجا وجود ندارد. از سال ۱۸۹۲ جشنواره سالانه Thaipusam در غارهای باتو برگزار می‌شود و هزاران نفر (به نقلی یک میلیون نفر) از مریدان لرد موروگان برای ادای وفاداری و احترام به این نقطه سرازیر می‌شوند. اگر در اواخر ژانویه / اوایل فوریه به کوالالامپور بیایید مراسم‌های رنگارنگ و جشن‌های گهگاه خدای جنگجو از شجاعت، ثروت و خرد، را می‌توانید تماشا کنید. زمان بازدید از غار معبد (خارج از تایپوسام) حداکثر ۱ ساعت است.

 

 ۱۰ حقیقت درباره برج‌های دوقلو پتروناس

 غارهای باتو در کوالالامپور

 

نحوه رسیدن به غارهای باتو از مرکز کوالالامپور

شما به سادگی می‌توانید سوار مترو شوید و در آخر خط و ایستگاه غارهای باتو پیاده شوید. سفر در حدود ۳.۵۰ رینگیت (بسته به جایی که سوار شوید) هزینه دارد و کمتر از ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا به محل برسید. این قطارها در تمام روزهای هفته به فاصله هر نیم ساعت تا یک ساعت حرکت می‌کنند بنابراین اصلا برای رسیدن به مقصد جای نگرانی ندارید. به علاوه امکان استفاده از اوبر، گرب و تاکسی هم هست. استفاده از گرب در جنوب شرقی آسیا گزینه بهتری به نظر می‌رسد. غارهای باتو در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر قرار دارند که هزینه رسیدن به آنجا حدود ۱۶ رینگیت تقریبا ۵ دلار می‌شود. در حالی که تاکسی‌ها مبلغ بیشتری از شما می‌گیرند. به هر ترتیب اگر نتوانستید ماشین آنلاین رزرو کنید قبل از سوار شدن به تاکسی اول سر مبلغ به توافق برسید تا از بروز هرگونه مشکل آتی جلوگیری شود.

 

 معرفی سواحل معروف و زیبای مالزی 

غارهای باتو در کوالالامپور

 

مواردی که باید برای رفتن به غارهای باتو به یاد داشته باشید

  • لباس مناسب برای بازدید از غارها که شانه و پاها را بپوشاند. کفش مناسب برای بازدید از غار تاریک
  • قبل از بالا رفتن از پله‌ها، برای میمون‌ها مواد غذایی و نوشیدنی بخرید و با خود بالا ببرید.
  • قبل از بازدید از معبد غار، بلیط‌های تور Dark Cave خود را خریداری کنید تا از صرف زمان انتظار طولانی خودداری کنید.
  • برای بازدید از غارهای باتو حداقل ۴ ساعت زمان در نظر بگیرید.

آدرس:

  • Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia

 

۱۶ آذر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 03 بهمن 1401)

نظرات کاربران