خرید در بازار سنتی میدانی تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
خرید در بازار سنتی میدانی تفلیس

شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر زیبا به دلیل گذشته پر بار و طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای خوبش مقصد گردشگران زیادی شده است. شهر تفلیس با حفظ معماری دوران قرون وسطی توانسته است خود را به شهری مدرن تبدیل کند. به همین دلیل گردشگران می‌توانند با چرخیدن در مراکز خرید بسیار شیک و مدرن از ساعات سفر خود استفاده کنند. در این میان بازار میدانی تفلیس به دلیل تفاوت‌هایی که دارد خود را متمایز کرده‌ است. پس اگر با تور گرجستان به این شهر سفر کردید خرید در بازار میدانی تفلیس را فراموش نکنید. 

 

بازار میدانی تفلیس

بازار میدانی تفلیس معماری و بنایی قدیمی و تاریخی دارد. همچنین محله‌ای که این بازار در آن واقع شده است نیز بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. در قدیم الایام بازار میدانی تفلیس محل تجارت تاجران بزرگی بود که از جاده ابریشم رفت و آمد می‌کردند. همچنین تاجرهای زیادی از کشورهای مختلف به این بازار می‌آمدند و اجناس خود را می‌فروختند. به همین دلیل بازار میدانی تفلیس قطب بزرگی در تجارت به حساب می‌آمد. در این روزها بازار میدانی تفلیس با حفظ بافت قدیمی خود به یکی از مکان‌های توریستی تبدیل شده است. به طوری که حتی کافه‌ها و رستوران‌هایی در اطراف آن مشغول کار هستند تا جنبه توریستی آن حفظ شود.

 

 مرانی مال تفلیس، مرکز خرید لوکس برای برترین برندهای اروپا 

بازار میدانی تفلیس

 

در طی چند سال گذشته آژانس گردشگری گرجستان پروژه‌ای جهت بازسازی و ترمیم بافت‌های تخریب شده بازار میدانی شروع کرد. این پروژه باعث شد تا دوباره مغازه‌های این بازار شروع به کار کنند. اجناس مختلف و گوناگونی در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به شهر تفلیس گرجستان سفر کردید و اهل خرید نبودید باز هم به این بازار سر بزنید. شما می‌توانید اشیایی که نماد کشور گرجستان هستند را به یادگار از مغازه‌های این بازار خریداری کنید. همچنین سوغاتی‌های زیبای گرجستان را با قیمت‌های مناسب برای دوستان و آشنایان خود بخرید.

 

حال و هوای بازار میدانی تفلیس

تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان ساختاری مدرن و به روز شده‌ای دارد. با این حال گردشگران با ورود به بازار میدانی تفلیس سفری در تونل زمان خواهند داشت. حال و هوای بازار میدانی تفلیس باستانی و تاریخی می‌باشد. شما می‌توانید با دیدن این مکان تاریخی حس و حال ایام گذشته را به راحتی تصور کنید. همچنین ساختار این بنا گردشگران را با سبک معماری قدیمی مردم گرجستان آشنا می‌کند. اگر علاقه زیادی به دیدن بازار میدانی تفلیس دارید می‌توانید با تور گرجستان به این شهر زیبا سفر کنید.

 

 در تفلیس از کجا خرید کنیم؟ 

 بازار میدانی تفلیس

 

در کنار حس و حال سنتی، مغازه‌ها و غرفه‌های متنوع حال و هوای بازار میدانی تفلیس را شاد می‌کنند. شما شاهد فروش ادویه‌جات، ترشی، مربا، چای، کارت پستال و غیره خواهید بود. در حین خرید و بازدید از این مکان تاریخی گردشگران زیادی را در حال عکاسی خواهید دید. پس حتما لزومی ندارد که خود را مشغول خرید کنید. به بازار میدانی تفلیس بروید و از حس و حال جذاب آنجا لذت ببرید.

 

نکاتی که بهتر است از بازار میدانی تفلیس بدانید

وقتی که اقدامات سفر به شهر تفلیس را چیده باشید قطعا قرار است هزینه‌ زیادی بابت تور گرجستان بپردازید. به همین دلیل باید تلاش خود را بکنید تا از تمام محل‌های گردشگری تفلیس دیدن کنید. پس حتما از زمان و هزینه‌ای که قرار است صرف کنید نهایت استفاده را بکنید. برای انجام این کار باید محلی که به دیدن آن می‌روید را به خوبی بشناسید. در زیر چند نکته در مورد بازار میدانی تفلیس را برای شما گردشگران جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

  بهترین هتل‌های ارزان برای اقامت در تفلیس

 

  • در قرن ۱۸ام میلادی اسم شیطان بازار بر روی بازار میدانی تفلیس گذاشته شد.
  • امروزه در مغازه‌های زیادی عتیقه، سوغاتی، خوراکی و زیور آلات تزئینی به فروش می‌رسد. این مغازه‌ها در اصل کاروان‌سراهایی بودند که تاجران در آن‌ها استراحت می‌کردند.
  • این محل زیبا و تاریخی به مدت طولانی متروکه بود. در چند سال اخیر بازسازی شده است. سپس مورد استقبال گردشگران واقع شده است.
  • گردشگران می‌توانند با دیدن این مکان تاریخی با فرهنگ و گذشته مردم گرجستان آشنا شوند.
  • شکل ظاهری بازار میدانی تفلیس به صورت تونل‌های زیرزمینی است. این تونل‌ها به شکل یک مکعب هستند.
  • مهم‌ترین تجارت‌های ایام قدیم دنیا در بازار میدانی تفلیس انجام می‌شد. زیرا این بازار موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی داشت. این بازار در مسیر راه ابریشم واقع بود. این معاملات دارای ارزش مالی بسیار بالایی بودند.
۱۳ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران