معرفی فرودگاه‌های بین المللی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی فرودگاه‌های بین المللی استانبول

استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا می‌باشد. سالانه جمعیت زیادی از جاهای مختلف دنیا استانبول را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. به همین دلیل استانبول شاهد حجم بالایی از ترافیک رفت و آمد مسافران می‌شود. برای اینکه این شهر زیبا و پرتوریست بتواند پاسخ‌گوی این سیل جمعیت باشد فرودگاه‌های خود را توسعه بخشیده است. اگر مایل هستید تا با فرودگاه‌های استانبول آشنا شوید تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا تمامی اطلاعات مربوط به سه فرودگاه‌ استانبول را برای شما جمع‌آوری کنیم.

 

فرودگاه بین المللی آتاتورک (Istanbul Ataturk Airport)

فرودگاه بین المللی آتاتورک یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین فرودگاه‌های استانبول به شمار می‌آید. فرودگاه بین‌المللی آتاتورک از پر ترددترین فرودگاه‌های دنیا به حساب می‌آید. این فرودگاه یکی از قطب‌های اصلی حمل و نقل در بین خطوط هوایی به حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۶ این فرودگاه رتبه سوم را در بین فرودگاه‌های بین‌المللی از لحاظ ترافیک مسافری به خود اختصاص داد.

 

 ۶ اوت لت معروف و ارزان استانبول

Istanbul Ataturk Airport 

 

خدمات فرودگاه بین‌المللی آتاتورک

خدمات فرودگاه بین‌المللی آتاتورک شامل پروازهای خارجی و داخلی است که به طور همزمان ارائه می‌شود. مسافران داخلی از پایانه شماره یک رفت و آمد می‌کنند. مسافران خارجی از پایانه شماره دو برای تردد خود استفاده می‌کنند. البته ناگفته نماند که تا سال ۲۰۰۰ تمامی پروازهای داخلی و خارجی از پایانه شماره ۱ صورت می‌گرفت. از آنجایی که پایانه شماره دو تازه تاسیس است از لحاظ خدمات فرودگاه بین‌المللی آتاتورک مجهزتر است. این خدمات شامل هشت در ورودی، سالن بزرگ، فروشگاه‌های مختلف و رستوران‌های متنوع می‌باشد.

 

 فرودگاه بین‌المللی آتاتورک

 

دسترسی به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک

فرودگاه بین‌المللی آتاتورک در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است. این فرودگاه از مرکز شهر حدود ۲۴ کیلومتر فاصله دارد. با توجه به راحتی و سلیقه مسافر تمامی راه‌های دسترسی به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک فراهم است. مسافران می‌توانند از مترو، اتوبوس و تاکسی‌های درون شهری برای رسیدن به این فرودگاه استفاده کنند. راه‌های دسترسی به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک با استفاده از مترو و اتوبوس به قرار زیر است:

  • مترو: برای دسترسی به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک از طریق مترو باید سوار خط M1A شوید. آخرین ایستگاه این خط ایستگاه فرودگاه آتاتورک است که شما را به راحتی به مقصد خود می‌رساند.
  • اتوبوس: برای دسترسی به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک ایستگاه‌های مختلفی در استانبول وجود دارد. این ایستگاه‌ها عبارتند از باکیرکوی (Bakirkoy)، ینی‌کاپی (Yenikapi)، آکسارای (Aksaray) و میدان تقسیم (Taksim Square) که شما می‌توانید خودتان را به یکی از این ایستگاه‌ها برسانید و به سمت فرودگاه آتاتورک حرکت کنید. این اتوبوس‌ها هر ۹۰ دقیقه یک بار از این ایستگاه‌ها حرکت می‌کنند و در وسط راه توقف نمی‌کنند.

 

راهنمای استفاده از کارت گردشگری استانبول

 فرودگاه بین‌المللی آتاتورک

 

فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن (Sabiha Gökçen International Airport)

از دیگر فرودگاه‌های استانبول که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن است. این فرودگاه نیز بسیار پرتردد است. به طوری که در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۸ میلیون مسافر از فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن برای رسیدن به مقصد خود استفاده کردند. در سال ۲۰۱۰ موفق شد تا جایزه بهترین فرودگاه جهان را از آن خود کند.

 

 فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن

 

خدمات فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن  

فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن در بین فرودگاه‌های استانبول تازه ساخت محسوب می‌شود. به همین دلیل امکانات به روز و گسترده‌ای را برای مسافرانش ارئه می‌دهد. از بارزترین خدمات آن می‌توان به پارکینگ طبقاتی آن با ظرفیت بالا (حدود ۴۷۱۸ ماشین سواری)، هتل لوکس و مجلل دارای ۱۲۸ اتاق، فروشگاه‌های مختلف، باجه‌های پذیرش مسافران خارجی و داخلی با تعداد مناسب ظرفیت و کافه و رستوران‌های متنوع آن اشاره کرد.

 

بازدید از پل جادویی استانبول که قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند

 فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن

 

دسترسی به فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن  

فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن در قسمت آسیایی استانبول قرار گرفته است. این فرودگاه از مرکز شهر حدود ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. اگر مسافری قصد استفاده از این فرودگاه را داشته باشد به راحتی می‌تواند خود را به آن برساند. راه‌های دست‌یابی به فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن بسیار متنوع است و به کمک مترو، سرویس‌های فرودگاه و تاکسی خود را به آن برسانید. استفاده از این وسیله‌های حمل و نقل به صورت زیر هستند:

  • مترو: از نزدیک‌ترین راه‌های رسیدن به فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن خط M۴ مترو است. با سوار شدن به این خط در ایستگاه پایانی پیاده خواهید شد.
  • سرویس‌های فرودگاه: برای دسترسی به فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن سرویس‌های فرودگاهی تعبیه شده است. برای استفاده از این سرویس‌ها مسافران باید خود را به میدان تقسیم و کادیکوی برسانند.

 

فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن

 

فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول

فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول از جدیدترین و بزرگ‌ترین فرودگاه‌های شهر است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی به مناسبت سالگرد ۹۵ سالگی اعلام رسمی جمهوری ترکیه افتتاح شد. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است گفته می‌شود که فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول در سال ۲۰۲۸ از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین فرودگاه‌های شلوغ دنیا خواهد بود. آنچه این فرودگاه را خاص می‌کند معماری و طراحی فوق‌العاده زیبای این فرودگاه است.

 

جاذبه‌های کم‌تر شناخته شده استانبول که باید ببینید

فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول 

 

خدمات فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول

در یک کلام باید گفت فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول یک فرودگاه بی‌نظیر است. این فرودگاه که تبدیل به بزرگترین فرودگاه‌های دنیا خواهد شد که تمامی کشورها را به هم متصل سازد بالاترین سطح امنیت را دارد. برای برقراری امنیت بالا جدیدترین تکنولوژی‌ها به کار رفته است. در فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول از سامانه رادار زمینی برای اولین بار در دنیا استفاده شده است. علاوه بر این می‌توان به هتل لوکس، بیمارستان مجهز، پارکینگ داخلی با ظرفیت بالا، سالن VIP، کافه و رستوران‌های متنوع و فروشگاه‌های برند دنیا اشاره کرد.

 فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول

 

دسترسی به فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول

برای دسترسی به فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول مسیرهای زیادی در دست احداث است. در حال حاضر مسافران می‌توانند خود را با استفاده از شبکه ریلی به این فرودگاه برسانند. همچنان برای استفاده از مترو دو خط گایرت تپه و هالکلی در حال احداث است. فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول عنوان مهم‌ترین فرودگاه جهان را در سال‌های آینده به خود اختصاص خواهد داد. به همین دلیل خط ۳۴ تاکسیرانی استانبول برای دسترسی آسان به فرودگاه به مسافران آنجا اختصاص داده شده است. راه‌های دسترسی بیشتری به این فرودگاه در حال ایجاد شدن هستند که در آینده خیلی نزدیک قابل استفاده خواهند بود.

 

۱۲ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران