رستوران های میدان تکسیم استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رستوران های میدان تکسیم استانبول

تکسیم، مهد تکامل غذای استانبول بوده و بوم آشپزی آن، بازتابی واقعی از تاریخ غنی و میراث چندفرهنگی شهر است. در واقع از غذاهای اصیل ترکی گرفته تا غذاهای بین‌المللی و مدیترانه‌ای، و از غذاهای ارزان گرفته تا استیک، ماهی، صبحانه، برانچ و میان‌وعده‌ها را در برترین رستوران های میدان تکسیم استانبول کشف خواهید کرد.

 

محبوب‌ترین رستوران های میدان تکسیم استانبول

استانبول بعنوان پلی بین آسیا و اروپا، میزبان فرهنگ‌های بسیاری است و این امر، در فرهنگ غذایی این خطه نیز تاثیر گذار بوده است. این جاذبه توریستی را می‌توانید در سفر با تور ترکیه، در انبوهی از غذاکده‌های این شهر شاهد باشید. خصوصا میدان تکسیم بعنوان قلب استانبول، بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها را در خود جای داده که طیف وسیعی از دسرها، نوشیدنی‌ها و غذاهای لذیذ را با تزئیناتی قابل توجه ارائه می‌دهند.

رستوران میکلا استانبول

در ابتدای گشت و گذار در میان بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول، سری می زنیم به روف رستوران Mikla که یک رستوران برنده جایزه مهمت گورس و دارای ستاره میشلن است و در هتل شیک Marmara Pera قرار دارد.

غذا خوردن در این مکان، تجربه‌ای ماندگار را برای شما و همراهانتان در سفر با تور استانبول به ارمغان می‌آورد. میکلا با کنار هم قرار دادن غذاهای آناتولی و فضای داخلی و خدمات مدرن، یکی از بهترین فضاها را برای استراحت و شکم گردی رقم می‌زند.

در اینجا منوی آلاکارت ثابتی ارائه می‌شود و قلب بره با سس و سرکه انار، استیک گوشت گاو و ماهی باس کبابی در این رستوران به شدت پرطرفدارند. هر چند که نمی‌توان از بستنی خوشمزه، سوفله، سالاد لوبیا سبز ترشی، وینگرت سیب، اسپرسو و لیموناد نیز غافل شد.

البته قیمت‌ها در اینجا کمی بالا هستند. اما اگر می‌خواهید ژستی شیک و باکلاس را برای عشق زندگی‌تان بگیرید و یا یک قرار کاری مهم دارید، میکلا گزینه‌ای مناسب است.  بعلاوه این رستوران، چشم اندازی پانوراما و مسحور کننده و ۳۶۰ درجه از استانبول را ارائه می‌دهد و حظ بصری را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. وای فای رایگان، پارکینگ، تلویزیون، میز و صندلی‌های فضای باز و قیمت‌های مناسب، از دیگر جذابیت‌های این رستوران به یادماندنی محسوب می‌شوند.

آدرس: The Marmara Pera, Meşrutiyet Cd. No:15, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: fvw.de

 

رستوران نیکول استانبول

رستوران Nicole، در طبقه بالای آپارتمان عتیقه Soeurs Garde-Malades قرار دارد که در سال ۱۹۰۱ ساخته شد و در اوایل دهه ۲۰۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت. اینجا در شمار شیک‌ترین غذاکده‌های شهر و از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول است.

در این رستوران، غذاهایی سرو می‌شوند که بر اساس دستور پخت‌های سنتی ترکی و ادویه‌های خاورمیانه تهیه شده‌اند. همچنین نوشیدنی‌ها و دسرهایی نظیر پارفه، میل فوی،  لیموناد، قهوه و چای نیز بسیار باکیفیت و پرطرفدارند. در صورت تمایل می‌توانید غذایتان را در تراس شیکی صرف کنید که منظره‌ای باشکوه از شبه جزیره تاریخی استانبول، جزایر پرنس و فراتر از آنرا پیش رویتان قرار می‌دهد.

همچنین خدمات تماشایی، قیمت‌های مناسب، دکوراسیون زیبا، فضای آرامش بخش، وای فای رایگان و تلویزیون، از دیگر امکانات و ویژگی‌های این غذاکده محسوب می‌شوند.

آدرس: Tomtom Kaptan Sk. No:18, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

 ۱۰ رستوران در استانبول با غذاهای اروپایی

عکس: theworldkeys.com

 

رستوران الئوس استانبول

Eleos، یک بار رستوران جذاب یونانی است که ترکیبی از غذاهای یونانی و ترکی را ارائه می‌دهد و از برترین رستوران های میدان تکسیم استانبول به شمار می‌آید. در عین حال این مکان، مهمانانش را با مناظر خیره کننده از خلیج شاخ طلایی غافلگیر می‌کند.  

سفر شکم گردی شما در اینجا با مزه‌های تازه و خوش طعم آغاز می‌شود، و سپس با غذای اصلی ادامه می‌یابد که از تازه‌ترین صیدهای روزانه و مواد اولیه تهیه شده‌اند. ماهی سرخ شده، تاو کوسی، اختاپوس گریل،‌ سوفله، دوندورما، سبزیجات تازه ساحل دریای اژه، انواع توت‌ها، لیموناد گوارا، چای و قهوه باکیفیت و عالی، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند.

بعلاوه مهمانان می‌توانند در اینجا از خدمات حرفه‌ای، قیمت‌های منصفانه، دکوراسیون خانگی، تلویزیون، پارکینگ و وای فای رایگان نیز برخوردار شوند. جالب است بدانید این غذاکده تاکنون، جوایز بسیاری را از مجلات توریستی و آشپزی دریافت کرده است.

آدرس: Yeşilbahçe Sk. No:7, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: guide.michelin.com

 

رستوران آهسته استانبول

رستوران Aheste که در منطقه پرا و در حوالی موزه ادبیات دیوان واقع شده، مانند یک جواهر آشپزی در شهر می‌درخشد. این مکان، با ترکیب منحصر به فردی از مزه‌های مدرن و غذاهای سنتی ترکی، یک تجربه شکم گردی فراموش نشدنی را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. بعلاوه این رستوران، یکی از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول و دارای ستاره میشلن است.

در اینجا می‌توانید گزینه‌های کلاسیکی نظیر قلب بره کبابی اختاپوس، فیله آمریکایی و کوفته را بچشید و در عین حال از انواع غذاهای گیاهی لذت ببرید. طعم ماست، بستنی و لیموناد نیز مثال زدنی است.

از طرفی پرسنل سختکوش، در تمام طول سال به گرمی پذیرای مشتریان بوده و خدماتی حرفه ارائه می‌دهند. در نهایت دکوراسیون فانتزی و فضای آرام داخلی و میز و صندلی‌های فضای بیرونی، قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان، پارکینگ و تلویزیون، از دیگر جذابیت‌های این رستوران مفرح به شمار می‌آیند.

آدرس: Meşrutiyet Cd. No:107 D:F, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

بهترین رستوران‌های حلال در استانبول

عکس: theworldkeys.com

 

رستوران استانبول ۳۶۰ 

Istanbul360 یک رستوران، بار و کلوپ شبانه روی پشت بام است که در آپارتمان قرن نوزدهمی، در خیابان معروف استقلال واقع شده و در شمار بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول است. این غذاکده، چشم اندازی ۳۶۰ درجه از استانبول را ارائه می‌دهد. در عین حال مزه مدرن ترکی را با غذاهای سنتی ترکی و غذاهای بین‌المللی و همچنین مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های منحصر به فرد ترکیب می‌کند.

زیما، پکا، بوقلمون، لاته، لیموناد، کرم بروله و بستنی خوشمزه، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو بوده و در عین حال اجرای زنده موسیقی در شب هنگام، به جذابیت این فضا می‌افزاید. دکوراسیون فوق‌العاده و محیط راحت به مشتریان اجازه می‌دهد در اینجا احساس آرامش داشته باشند. و در عین حال، وای فای رایگان و تلویزیون نیز در دسترسند.

آدرس: Tomtom Mah. İstiklal Cad. No:163 K: 8, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: imageprofessionals.com

 

رستوران کوما در استانبول

پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از موزه معصومیت استانبول، برای استراحت و شکم گردی سری هم به Cuma بزنید که از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول محسوب می‌شود.

این رستوران که در میان عتیقه‌فروشی‌های منطقه پرجنب‌وجوش "چوکورجوما" واقع شده، واحه‌ای جذاب است که غذای تلفیقی را برای صبحانه سنتی ترکی و ناهار و شام سرو می‌کند. هر غذا در اینجا، جشنی از محصولات فصلی است.

از باس دریایی، تخم مرغ‌های نیم پز و ساندویچ تخم مرغ گرفته تا انواع پیتزاها و غذاهای اشتها آور پاستا، گزینه‌های متنوعی را برای هر نوع ذائقه و سلیقه در این مکان خواهید یافت. همچنین دسرها و نوشیدنی‌هایی نظیر پنکیک خوشمزه، پای سیب، اسکون، آب میوه‌های تازه عالی و چای آمریکایی، مکمل‌هایی جالب توجه در کنار وعده‌های غذایی هستند.

تراس بی نظیر این رستوران نیز، چشم اندازی جالب توجه به منظره اطراف دارد. در عین حال، به خدمات عالی پرسنل صمیمی، فضای آرامش بخش، قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان، پارکینگ و تلویزیون نیز دسترسی خواهید داشت.

آدرس: Çukur Cuma Cd. 53/A, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: guide.michelin.com

 

رستوران کوک کوک تای استانبول

Cok Cok Thai، طعم‌های غنی و تند تایلندی را به استانبول معرفی می‌کند. این غذاخوری، یک جایگزین هیجان انگیز برای کسانی است که به دنبال تجربه شکم گردی بین المللی در یکی از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول هستند. غذاهای کلاسیک مانند اسپرینگ رول‌های شیرین و تند یا کاری بادمجان و فلفل آتشین، شما را به بانکوک می‌برند و جوانه‌های چشایی‌تان را غافلگیر می‌کنند.

گفتنی است سرآشپزها، از تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه و محصولات، برای تهیه غذاها و سایر خوراکی‌های این غذاکده استفاده می‌کنند. در عین حال وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی، تلویزیون، خدمات دلیوری و فضای باز رستوران نیز، به لذت حضور در این مکان می‌افزایند.

آدرس: Meşrutiyet Cd. No:51/A, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

۴ سرآشپز زن مشهور در رستوران‌های استانبول

عکس: guide.michelin.com

 

رستوران کوبلی در استانبول

Kubbeli که در هتل پرا پالاس تاریخی واقع شده و مناظری خیره کننده از شاخ طلایی را ارائه می‌دهد، از دیگر رستوران های میدان تکسیم استانبول است. بعلاوه این مکان با سقف‌های سر به فلک کشیده و آثار هنری برجسته، چشمان مخاطبان را نیز مجذوب می‌کند.

از طرفی، مهمانان می‌توانند به مجموعه‌ای وسوسه انگیز از غذاهای ترکی، فرانسوی و ایتالیایی در این فضای مجلل دسترسی داشته باشند. همچنین این مکان، محیطی عالی را برای دورهمی و صرف چای عصرانه سلطنتی رقم می‌زند. پرسنل صبور، سطح بالایی از مهمان نوازی را در این مکان از خود نشان می‌دهند. خدمات عالی، پارکینگ و وای فای نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: Palace Hotel, Meşrutiyet Caddesi No: 52 Lobby, Tepebaşı Cd., Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: lastminute.com.au

 

رستوران صوفیالی ۹ در استانبول

و در پایان سفر مجازی به بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول، سری می‌زنیم به Sofyalı 9 که یک فضای کلاسیک است و روح مجالس سنتی ترک را تجسم می‌بخشد که در آن میزها، مملو از غذاهای لذیذ ترکی و مدیترانه‌ای فراوان هستند. بعلاوه یک سمفونی از موسیقی ترکی و یونانی، این فضا را آکنده می‌کند و طبقه همکف، محیطی برای لذت بردن از آثار کلاسیک آناتولی است.

منو نیز بسیار غنی بوده و در این میان خورش بره شناور در سس گوجه فرنگی تند، جگر سرخ شده ترد، اختاپوس کبابی، ماست و هالو هالوی خوشمزه، بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند. از طرفی موقعیت مکانی عالی این نقطه، دسترسی به آنرا با هر وسیله نقلیه‌ای آسان می‌کند. پرسنل حرفه‌ای وخدمات فوق العاده، قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، از دیگر مشخصه‌های این فضای جذاب به شمار می‌آیند.

آدرس: Asmalimescit Asmalımescit Cad. &, Sofyalı Sk. No:9, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول

عکس: grablocals.com

 

در نهایت، باید گفت بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول به موارد فوق خلاصه نمی‌شوند. در این محدوده، می‌توانید شاهد انبوهی از غذاکده‌های ریز و درشت دیگری نیز باشید که ساعاتی مفرح را برای شما و عزیزانتان در سفر با تور استانبول رقم می‌زنند از جمله:

  • Fıccın
  • Endam
  • Asmalı Cavit
  • Havyore
  • Pano Wine House
  • Cezayir Istanbul
  • Kızılkayalar Taksim
  • Community Kitchen
  • Topaz
  • Pokémate
  • Dürümzade

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران