با مناطق توریستی سردسیر هند آشنا شویم

جاذبه‌های گردشگری هند
با مناطق توریستی سردسیر هند آشنا شویم

هند یکی از زیباترین کشورهای روی زمین با طبیعتی باورنکردنی و وسعتی زیاد و جاذبه‌های فراوان است که در هر فصلی می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند. اگر با تور هند به این بهشت زیبای آسیا سفر می‌کنید، بهتر است جاذبه‌های طبیعی دیگری را بجز شهرهای مشهور توریستی بشناسید تا در فصول مختلف بتوانید در مناطق مختلف آن، از دیدنی‌هایش لذت ببرید.

 

 

شیملا Shimla


شیملا یکی از جاذبه‌های تابستانی هند محسوب می شود که حال و هوای انگلیس را دارد. این منطقه مناظر بسیار زیبا با ترکیبی از تاریخ و طبیعت دارد، می‌توانید به بنای تاریخی هانومان در تپه جاخو در نزدیکی شیملا بروید. تا فرودگاه ۱۱۵ کیلومتر و تا دهلی ۳۶۰ کیلومتر فاصله دارد و می‌توان با قطار نیز تا نزدیکی آنجا بروید.

 

 جاذبه‌های عجیب و طبیعت زیبای هند 

 

 Shimla

 


اویلی Auli


اویلی در تمام فصول سال گردشگران و جهانگردان را به خود می‌بیند و از جاذبه‌های تابستانی هند به حساب می‌آید که هوای خنکی نسبت به مناطق دیگر هندوستان دارد و حتی می‌توان اسکی رفت. حتی به هنگام تابستان در ارتفاعات ممکن است گله‌های گوسفندان را نیز ببینید. تفریحات دیگری هم به جز کوهپیمایی و تماشای ابرها، می توانید پرش با کش از ارتفاع یا همان بانجی جامپینگ را در جوشیمث (Joshimath) انجام دهید.

 

 معرفی ۹ فعالیت هیجان انگیز در هند 

 

Auli

 


از دهلی تا اویلی با ماشین حدود ۵۰۰ کیلومتر فاصله دارید و اگر بخواهید با قطار سفر کنید، نزدیک‌ترین ایستگاه قطار در ۲۸۵ کیلومتری آن واقع شده است. فرودگاه جولی گرنت (Jolly Grant Airport) در شهر دهرادون (Dehradun) نیز نزدیک‌ترین فرودگاه قابل دسترس به اویلی است که حدود ۲۸۰ کیلومتر از آنجا فاصله دارد.

 


مانالی Manali


در مانالی دره‌هایی خنک با رودهایی پر آب جاری است و کوه‌هایی پر از درختان همیشه سبز را خواهید دید که زیباییشان چشمگیر است و آب وهوای خنکی دارد که برای سفر در تابستان مناسب است. اگر اهل تفریحات هیجانی هستید، به دره سولانگ (Solang Valley) بروید و گردشگری ماجراجویانه و ورزش‌های هیجان‌انگیزی مانند پاراگلایدینگ، زوربینگ، دوچرخه سواری کوهستان را تجربه کنید. همچنین می‌توانید در مسیر روتانگ (Rohtang Pass) کمی برف بازی کنید. به باغ پرندگان بروید و در کولو بگردید.
مانالی فقط ۵۰ کیلومتر تا فرودگاه بهونتار فاصله دارد. در ۲۹۱ کیلومتری ایستگاه قطار چندیگار و ۵۴۶ کیلومتری دهلی واقع شده است.

 

 

 Manali

 


لاداخ Ladakh


کوه‌های قهوه‌ای، دریاچه آرام، آسمان آبی و هوای خنک، هر گردشگری که علاقه‌مند طبیعت است را به دیدن این منطقه ترغیب می‌کند. گاهی گردشگران دوچرخه‌ای با خود برده و در بین تپه‌ها و کوه‌های لاداخ به دنبال ماجراجویی می‌روند. شما نیز اگر به این منطقه سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم مسیر دریاچه پانگونگ تسو (Pangong Tso Lake) را پیش گرفته و از منظره‌های شیر (sheer) نیز دیدن کنید. هر چند کمی دور از تصور باشد اما در دره نوبرا (Nubra Valley) می‌توانید حتی شترسواری را نیز امتحان کنید.
می‌توان گفت نزدیک‌ترین شهر به لاداخ، دهلی است که ۱۳۰۰ کیلومتر با جاده‌هایی پیچ در پیچ با آن فاصله دارد.

 

 ۸ فستیوال هیجان‌انگیز زمستانی در هند کشور هزار رنگ 

 

Ladakh

 


رانیخت Ranikhet


رانیخت محل سکونت ملکه پادمینی بوده و هم اکنون بنای یادبودی از او در این روستا ساخته شده که در گذشته یکی از تفریحگاه‌های سربازان انگلیسی بوده است. در این روستا، انواع باغ‌های میوه‌، طبیعتی سرسبز و یک زمین گلف را خواهید دید. اگر اهل بازی گلف هستید حتما سری به این منطقه بزنید و به فعالیت های طبیعت گردی مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری کوهستان و پاراگلایدینگ بپردازید. همچنین بناهای مذهبی زیبایی نیز در این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید و یا از منظره باهلو دام (Bhalu Dam) لذت ببرید.

 

 

Ranikhet

 


در حدود ۱۱۰ کیلومتری رانیخت فرودگاه پانتناگار (Pantnagar Airport) قرار گرفته است. نزدیک‌ترین ایستگاه قطار هم کاثگودام می‌باشد که ۷۵ کیلومتر دورتر است. اما اگر بخواهید از سمت دهلی با ماشین به سمت این روستا رانندگی کنید حدود ۳۵۵ کیلومتر راه را باید طی کنید.

مناطق دیگری نیز برای سفر در تابستان به هندوستان وجود دارد که طبیعتی کوهستانی و سردسیری را به شما نشان می‌دهد. به طور مثال از کشمیر با کوه‌های سفید برفی‌اش و یا قله کو آبو در راجستان به همراه دریاچه‌ای به اسم ناکی می‌توانید در فصل‌های گرم تابستانی دیدن کنید.

۰۷ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران