حقایق شگفت‌انگیز درباره کشور تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
حقایق شگفت‌انگیز درباره کشور تایلند

کشور تایلند در منطقه مرکزی شبه جزیره هندوچین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور دارای اکوسیستم‌های متنوعی است؛ از دامنه جنگلی گرفته تا سواحل ناهموار. این کشور با جمعیت تقریبی ۶۹ میلیون نفر یکی از کشورهای پر جمیعت گردشگری جهان است.

تایلند یک مقصد گردشگری محبوب است و سالانه میزبان بیش از شش میلیون بازدید کننده است. در مورد تایلند حقایق جالب زیادی وجود دارد؛ مانند مناظر مختلف، فرهنگ‌های ناشناخته یا کمتر شناخته شده، منابع طبیعی غنی و تاریخی که گفتن از آن پایانی ندارد. در ادامه برخی از حقایق جالب در مورد تایلند آورده شده است تا اگر قصد دارید برای تعطیلات خود تور تایلند را انتخاب کنید، بتوانید از پیش برنامه‌ریزی کنید: 

 

۱- تایلند، سرزمین گربه‌های سیامی است

از قرن دوازدهم میلادی، از تایلند به عنوان سیام یاد می‌شد چراکه افرادی که این منطقه را اشغال کرده بودند، به سیامی معروف بودند. جالب است بدانید که اکنون هم، این کشور خانه بومی گربه‌های معروف سیامی است.در زمان‌های قدیم تنوع گونه‌های گربه‌های سیامی بسیار بالا بود تا جایی که پیش‌بینی می‌شود۲۳ گونه گربه سیامی در کشور تایلند وجود داشته است. با این حال به خاطر شکارهای بی رحمانه و فراوان، بیشتر گونه‌های گربه‌های سیامی منقرض شدند.

 

تجربه‌ی اولین سفر به جاذبه‌های شهر بانکوک

 

تایلند

 

 

در حال حاضر، تنها شش گونه گربه سیامی در این کشور وجود دارد. گربه‌های سیامی در فرهنگ تایلندی بسیار ارزشمند هستند و به طور معمول در مراسم عروسی، یک گربه سیامی در مراسم به عنوان نمادی برای خوشبختی به عروس هدیه داده می‌شود.

 

 

۲- تایلند صاحب یکی از متنوع‌ترین اکوسیستم‌های جهان است

تایلند یکی از دیدنی‌ترین مناظر منطقه جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده است. جنگل‌های سرسبز و انبوه بخش شمالی کشور را پوشش می‌دهد. البته تا بیش از یک قرن پیش، سراسر تایلند توسط جنگل‌های طبیعی گسترده پوشانده شده بود اما گسترش زندگی شهری و آمد و شد مردم شهری به جنگل‌ها، باعث کاهش چشمگیر پوشش سبز کشور تایلند شد و اکنون تنها یک چهارم از پوشش جنگلی این کشور باقی مانده است.

 

۵ جزیره خالی از سکنه‌ و بکر تایلند برای طبیعت‌گردی

 

تایلند

 

 

اکنون، بخش شمال شرقی کشور تایلند به فلات و منطقه مرکزی آن به دشت‌های  حاصلخیز عظیمی تبدیل شده که برنج مرغوبی در آن‌جا رشد می‌کند. انتهای جنوبی تایلند هم پوشیده از دشت‌های ساحلی و ساحل‌های شنی باشکوهی است که به مرکزی برای استراحتگاه‍های مجلل تبدیل شده است.

 

 

۳- تایلند خانه طیف گسترده‌ای از گیاهان و جانوران است

به دلیل تنوع پوشش گیاهی و طبیعت تایلند، این کشور محل زندگی ایده‌آلی برای گیاهان بیشمار و گونه‌های حیوانی متنوع است تا آن‌جایی که به طور تقریبی می‌توان گفت، ده درصد از تمامی گونه‌های جانوری جهان در تایلند هم یافت می‌شوند.احتمالا شما نیز پیش از انتخاب تور تایلند، برای بازدید از فیل‌ها و میمون‌های منحصر به فرد این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اید. این کشور به خاطر فیل‌های زیادی که بیشتر آنها اهلی شده‌اند، در سراسر جهان شناخته شده است. در مقابل این فیل‌های عظیم الجثه و بزرگترین پستاندار جهان یعنی کوسه نهنگ، کوچکترین پستاندار دنیا یعنی گونه خاصی از خفاش‌ها هم که یکی از گونه‌های در حال خطر هستند در سواحل تایلند زندگی می‌کنند.

 

یک روز از عمرتان را با فیل‌های تایلند زندگی کنید تا برای همیشه عاشق‌شان شوید

 

تایلند

 

 

هنگامی که سخن از گیاهان به میان می‌آید هم خوب است بدانید که فقط هزار و پانصد نوع ارکیده در این کشور رشد می‌کنند. ارکیده به عنوان گل ملی تایلند ثبت شده است و بزرگترین صادر کننده گل ارکیده به جهان است. علاوه بر این، تایلند پناهگاه پرندگان بسیاری است که در هنگام مهاجرت به این‌جا سر می‌زنند و یا ساکنان دائمی این سرزمین هزار جزیره هستند.

 

 

۴- تایلند، سرزمین افسانه‌ای هزار جزیره است

اگر مسافر تور تایلند هستید، خوب است بدانید که ۱۴۳۰ جزیره دارد. این جزایر زیبا سالانه هزاران گردشگر را به کشور جذب می‌کنند. برخی از جزایر مانند جزیره کوه فی‌فی برای ساخت فیلم‌های هالیوودی مورد استفاده قرار می‌گیرند و همین هم سبب می‌شود که روز به روز از پیش معروف‌تر شده و بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کنند.

 

 

 تایلند

 

 

۵- بوداییسم بزرگترین مذهب در کشور تایلند است

عموم مردم تایلند، از آیین بودایی تبعیت می‌کنند و بر اساس آمارهای رسمی، تخمین زده می‌شود که نود و پنج درصد از جمعیت تایلند پیرو مذهب بودیسم هستند. در گذشته رسم بر این بود که همه مردان این کشور پیش از آنکه به سن بیست سالگی برسند، باید برای مدت محدودی به عنوان راهبان بودایی آموزش دیده و خدمت می‌کردند.

 

به «معبد وانسانگ وارارام» بروید و ساعت‌ها سکوت و آرامش را تجربه کنید

 

تایلند

 

 

هرچند که اکنون این موضوع در جامعه مدرن تایلند کنار گذاشته شده است اما هنوز هم تایلند دارای بیش از سی و پنج هزار معبد بودایی است. این معابد غیر از اینکه مکان‌های رسمی عبادت و برگزاری مراسم عبادی هستند، بخشی از جاذبه‌های گردشگری محبوب کشور هستند.

 

 

۶- تایلند، میزبان جشنواره مشهور بوفه میمون‌ها

کشور تایلند میزبان جشنواره مشهور سالانه میمون‌هاست که در روستایی در استان لوپبوری برگزار می‌‌شود. این جشن، نه تنها یک رویداد محبوب برای افراد محلی است بلکه بازدیدکنندگان بین‌المللی فراوانی را هم به این کشور می‌کشاند.در این جشنواره، بیش از ششصد میمون در بوفه‌های غذا، میوه تازه، سالاد و بستنی پذیرایی می‌شوند. بومیان تایلند، این جشنواره را به عنوان یک آیین شکرگذاری از میمون‌ها برای دعوت کردن از گردشگران به این منطقه گرامی می‌دارند.

 

 

 تایلند

 

 

۷- حکومت تایلند، هم‌چنان سلطنتی است

از اوایل قرن دوازدهم میلادی تا اکنون، نظام حکومتی تایلند، یک نظام سلطنتی است. اگرچه این کشور از قرن بیستم میلادی به سایر نظام‌های مدیریتی دنیا و پروتکل‌های جهانی پیوسته است، اما هنوز هم نظام سلطنتی بر آن حاکم است. با این تفاوت که از سلطنت نظامی به حکومت پارلمانی با حضور نظام سلطنتی تغییر یافته است.

 

شرکت در سونگکران یا فستیوال آب تایلند

 

تایلند

 

 

با وجود تحولات سیاسی و نمایشی شدن حضور خانواده سلطنتی، شهروندان تایلند هنوز هم احترام و جایگاه ویژه‌ای برای خانواده سلطنتی قائل هستند و  پادشاه نقش رئیس دولت را ایفا می‌کند.

۲۲ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران