۶ جاذبه گردشگری رایگان سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
۶ جاذبه گردشگری رایگان سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای جهان است که در تمامی فصل‌های سال؛ چه تابستان و چه زمستان، از هزاران هزار مسافر میزبانی می‌کند. شهری که به دلیل آسمان روشنش در برخی از شب‌های سال و عرضی که در جغرافیا بر آن واقع شده به شهر شب‌های سپید معروف است. شهری که پر از جاذبه‌های تاریخی است و یکی از مجلل‌ترین موزه‌های جهان به نام آرمیتاژ را در خود جای داده است. شهری سرد که می‌شود در کافه‌هایش گرمترین نوشیدنی‌ها را نوش جان کرد. در سفرتان با تور روسیه به این شهر اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری رایگان هستید همراه ما باشید تا ۶ جاذبه‌ای که می‌توانید بدون پرداخت هزینه به دیدن آنها بروید را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- موزه marina gisich


اگر به هنر مدرن علاقه‌مند هستید این موزه یکی از بهترین موزه‌های سن پترزبورگ است که می‌توانید به دیدن آثار تجسمی و نقاشی‌های هنرمندان مدرن این شهر بروید. البته در برخی‌ روزهای سال این موزه میزبان هنرمندان از دیگر کشورهاست. موزه‎ای معروف که بازدید از آن رایگان است و یکی از پاتوق‌های اصلی جوانان هنرمند این شهر نیز به حساب می‌آید. موزه‌ای که بازدید از آن پیچیدگی‌های روح سرد هنرمندان روسی را به نمایش می‌گذارد و شما را به عمق هنر امروزین کشور روسیه می‌برد. در سفرتان با تور سن پترزبورگ اگر به دنبال بازدیدهای هنرمندانه و فرهنگی هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما از این موزه دیدن کنید.

 

گشت و گذاری هنرمندانه در سنت‌پترزبورگ شهر موزه‌ها و گالری‌ها و کافه‌ها

 

 موزه مارینا گیسیچ

 


۲- bookvoed


بووک ووید یکی از کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌های معروف شهر سنت پترزبورگ به حساب می‌آید که با رفتن به آن می‌توانید برترین کتاب‌های روسی را با چاپ و نشر اصلی‌شان ببینید. در این کتابفروشی می‌توانید آثار داستایوفسکی، چخوف، تولستوی و دیگر نویسندگان مطرح روس را ببینید و اگر دوست داشتید خریداری کنید. البته در این کتابفروشی کتاب‌های انگلیسی زبان پرشماری نیز می‌توانید بیابید که اگر خواستید آنها را بخرید و اگر نخواستید در همین کتابفروشی رایگان آنها را مطالعه کنید. اگر از غرق شدن در لابه‌لای قفسه‌های کتاب لذت می‌برید، اگر ورق زدن کتاب‌های بزرگ و مشهور دنیا حالتان را خوب می‌کند، اگر در سفر به سنت پترزبورگ می‌خواهید یک تفریح فرهنگی و هنری انجام بدهید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این کتابفروشی تشریف ببرید و در آن زمانی سپری کنید.

 

راهنمای وضعیت آب و هوای سنت پترزبورگ در تمام طول سال

 

 بووک ووید

 


۳- گشت و گذار در سواحل دریای بالتیک


اگر تابستان به سن پترزبورگ رفته‌اید بدون شک باید بدانید که به سواحل دریای بالتیک در این شهر باید سری بزنید. جاییکه تصاویر زیبایی از همنشینی آبی آسمان و آبی دریا به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. جاییکه سواحل شنی تمیز بسیار دارد. سواحلی که پر از کافه‌های دنج هستند برای داشتن یک روز خاطره‌انگیز. زمستان اما اگر به سنت پترزبورگ رفته‌اید این سواحل را چندان به شما توصیه نمی‌کنیم. چرا که بادهای سنگینی در آن می‌وزند و چندان نمی‌توانید از بودن در آنجا لذت ببرید.

 

زیباترین نمادهای سرزمینی در سنت پترزبورگ

 

 سواحل دریای بالتیک

 


۴- بازدید از کلیساهای ارتدکس


سنت پترزبورگ بیشمار کلیسای ارتدکس دارد که بازدید از آنها رایگان می‌باشد. کلیساهایی که هرکدام به لحاظ معماری یکی از جاذبه‌های تاریخی و بصری شهر به حساب می‌آیند و به لحاظ رویدادهایی که درون آنها جاری است یکی از بهترین نقاط برای شناختن بیشتر مردمان این شهر. کلیساهایی که حیاط هرکدامشان یک فضای سبز بسیار زیبا دارند. کلیسای الکساندر نوسکی این شهر یکی از معروف‌ترین کلیساهای سنت پترزبورگ به حساب می‌آید که بسیار مورد استقبال گردشگران این شهر است. کلیسایی که محل زندگی خانواده‌ی تزار روسیه بوده است و امروزه گورستان آنهاست. گورستانی که مزار شخصیت‌های ادبی و هنری روس همچون داستایوفسکی و چایکوفسکی نیز می‌باشد. بازدید از این کلیسا رایگان اما برای بازدید از گورستان آن باید هزینه‌ای بسیار ناچیز بپردازید.

 

۸ فست‌فود معروف سنت پترزبورگ که بهترین برگرهای این شهر را دارد

 

  کلیساهای ارتدکس

 


۵- بازدید از متروی سنت پترزبورگ


متروی سنت پترزبورگ از زیباترین متروهای جهان به حساب می‌آید که باید آن را دید. مترویی که هرکدام از ایستگاه‌های آن از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های معماری شهر به حساب می‌آیند. مترویی که قدمت زیادی دارد و بسیار مورد استفاده مردمان و گردشگران این شهر قرار دارد. برای بازدید از این ایستگاه‌ها باید یک بلیت مترو تهیه کنید اما برای این کار می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. نشان اول آن است که به مقصدی که در این شهر می‌خواهید بروید و نشان دوم آن است که در برخی ایستگاه‌های مشهور آن مانند کروسکی زاوود، آفتوو، بالتیسکایا و ناروسکایا پیاده شوید . آنها را از نزدیک ببینید.

 

 ۶ غذای سنتی روسی که در سفر به سنت پترزبورگ حتما باید امتحان کنید 

 

متروی سن پترزبورگ

 


۶- بازار اولدکا


بازارها از مهمترین جاذبه‌های گردشگری هر شهر به حساب می‌آیند که باید آنها را دید. اولدکا یکی از معروف‌ترین بازارهای سن پترزبورگ است که تمامی آخر هفته‌ها برپا می‌شود و با رفتن به آن جدای آنکه می‌توانید خریدهای نسبتا ارزان و خوب انجام بدهید، می‌توانید با مردمان این شهر نیز بیشتر و دقیق‌تر آشنا بشوید.

۱۳ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران