از مهم‌ترین نمادهای سرزمینی ارمنستان دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
از مهم‌ترین نمادهای سرزمینی ارمنستان دیدن کنید

ارمنستان از آن دسته کشورهایی‌ست که سهم قابل توجهی از منابع دیدنی طبیعی برده و نقاط تاریخی و فرهنگی نفس‌گیری را در خودش جای داده است. جمع این ویژگی‌ها باعث شده تا گردشگران این کشور را به عنوان مقصدی سرگرم‌کننده در نظر بگیرند. با وجود کوه‌ها، دشت‌ها، رودخانه‌ها، کلیساها و صومعه‌ها هرگز گردش و تفریح در این کشور تمامی نخواهد داشت. اگر قصد سفر با تور ارمنستان را دارید این راهنما حتما به شما کمک خواهد کرد تا از مهم‌ترین نمادهای سرزمینی ارمنستان دیدن کنید.

 

 

صومعه تاتو

صومعه قرن نوردهمی تاتو بر روی صخره‌ای ۸۵۰ متری بالای چشمه‌ها و طبیعت باورنکردنی واقع شده است. در واقع طبیعت زیبا و سرسبز این صخره در کنار وجود این سازه تاریخی باعث شده عده زیادی از گردشگران اعم از مذهبی‌ها، طبیعت‌دوستان، عکاسان و معماران برای دیدنش عازم این منطقه شوند. شما می‌توانید برای رسیدن به صومعه از ایستگاه تله‌کابین هالیدزور به بالای صخره بروید و در طول راه از دیدن مناظر پانورامی جذاب و دیدنی لذت ببرید. در ارمنستانِ قرون وسطا این صومعه از مهم‌ترین مراکز آموزشی کشور بوده است.

 

۵ صومعه‌ی تاریخی ارمنستان

 

 

 صومعه تاتو

 

 

آدرس: H45, Tatev 3218, Armenia

 

 

دریاچه سوان

دریاچه سوان یکی از نگین‌های برجسته ارمنستان محسوب می‌شود. این دریاچه آب شیرین که در ارتفاع ۱,۹۰۵ متری از سطح دریا واقع شده، از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مرتفع جهان هم هست. موقعیت منحصر به فرد دریاچه باعث شده تا به مقصدی دل انگیز برای تابستان و زمستان تبدیل گردد. به علاوه در اینجا کلیسای باستانی سواناوانک نیز قرار دارد که از سنگ‌های خام سیاه درست شده و می‌توانید در طی گردش و در مسیر از آن دیدن کنید و از دیدن مناظر زیبای آن لذت ببرید. یکی از فعالیت‌های برجسته در این دریاچه ماهی‌گیری و درست کردن ماهی کبابی است. شما می‌توانید به عنوان سفر روزانه از ایروان به این دریاچه بروید.

 

بازدید از دریاچه سوان ارمنستان؛ یکی از بزرگترین دریاچه‌های حوزه قفقاز

 

 

 دریاچه سوان

 

 

آدرس: Sevan National Park, Yerevan, Armenia

 

 

خور ویراپ

خور ویراپ در یک تپه کوچک در دره آرارات واقع شده است. این صومعه جایی‌ست که سنت گرگوری شفادهنده به مدت ۱۳ سال در آن زندانی بود تا پادشاه تردات سوم را که از بیماری رنج می‌برد، شفا دهد. شفا دادن پادشاه او را تبدیل به رهبر مسیحیت در ارمنستان کرد و باعث شد تا این کشور اولین مملکت مسیحی دنیا در سال ۳۰۱ میلادی شود. امروزه مسافران در بازدید از این صومعه می‌توانن از اتاق‌های زیرزمینی که سنت گرگوری در آن زندانی بود دیدن کنند و به کشف این صومعه زیبا بپردازند. خور ویراپ در یکی از بهترین نقاط تپه قرار گرفته که مناظر چشمگیر بخش‌های آرارات را در معرض دید قرار می‌دهد.

 

  راهنمای گشت و گذار معمارانه در میان بناها و آثار باستانی کشور ارمنستان

 

 

 خور ویراپ

 

 

آدرس: H11, Lusarat, Armenia

 

 

کوه آراگاتس

آراگاتس یک منطقه کوهستانی جذاب‌ست که دارای مناظر طبیعی و فرهنگی متنوع است. از قلعه باستانی و صومعه‌ای که در مسیر صعودتان به سمت قله قرار دارند دیدن کنید و از مراتع و دشت‌های پر گلی که آن را احاطه کرده‌اند دیدن کنید. در تابستان‌ها شما می‌توانید در این منطقه چادر بزنید و از محصولات لبنی و دامی منطقه خریداری نمایید. با قرار گرفتن در ارتفاع  ۳.۱۹۰ متری از سطح دریا باید انتظار مناظری بسیار زیبا و دیدنی و همچنین چشم‌اندازی خیره‌کننده از دریاچه کار را داشته باشید. جالب است بدانید که حتی در روزهای گرم و آفتابی هم می‌توانید در این منطقه برف بازی کنید.

 

 

 کوه آراگاتس

 

 

آدرس: Mmount Aragats, Shirak Province, Armenia

 

 

دره دبد

دره دبد غنی از تاریخ و فرهنگ یکی از جذاب‌ترین نقاط ارمنستان محسوب می‌شود. این منطقه فاقد امکانات توریستی بوده و معمولا گردشگران در وانادزور می‌مانند و به عنوان گردش روزانه از این دره بازدید می‌کنند. در طول مسیر شما می‌توانید از میراث جهانی یونسکو ساناهین، صومعه‌های Haghpat، و همچنین دو روستای کوچک در امتداد رودخانه دبد دیدن کنید. این منطقه با تعداد زیادی کتیبه و لوح کنده‌کاری شده موصون Khachkar پر شده که هنر دوره قرون وسطا و مسیحیت ارمنستان را به تصویر می‌کشند.

 

 معرفی مکان‌هایی که از آنجا می‌توانید زیباترین مناظر ارمنستان را ببینید 

 

 

 دره دبد

 

 

آدرس: Debed Canyon, Neghots, Armenia

 

 

پارک ملی دیلیجان

پارک ملی دیلیجان واقع در استان تاووش به خاطر چشمه‌های معدنی آب معدنی‌اش بین مردم و گردشگران شناخته می‌شود که باعث شده تا برای رفتن به اسپا مقصدی اصلی در نظر گرفته شود. شما می‌توانید در این پارک گردشی خانوادگی را تجربه کرده و از امکانات مختلف آن مثل فعالیت‌های فضای باز، از جمله پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان استفاده کنید. این پارک که در مساحت ۲۴ هکتاری گسترده شده به دلیل تنوع زیستی، فرهنگ و طبیعی هیچ عجیب نیست که به سوئیس ارمنستان شناخته می‌شود. شما می‌توانید در مسیرهای اکوتوریسم گردش کرده و شب را در پارک چادر بزنید.

 

 گشت و گذار یک روزه هیجان‌انگیز در پارک ملی دیلیجان ارمنستان

 

 

 پارک ملی دیلیجان

 

 

آدرس:  Haghartsin Road, Dilijan, Armenia

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران