پربازدیدترین معابد بالی که دیدن آن‌ها نباید را از دست بدهید

جاذبه‌های گردشگری بالی
پربازدیدترین معابد بالی که دیدن آن‌ها نباید را از دست بدهید

معابد بالی هم از موهبت بودن در دامنه‌های مرتفع برخوردار هستند و هم سواحل زیبا و دیدنی و هم قرن‌ها معماری و زیبایی را با خودشان به همراه دارند. بیشتر این معابد به عنوان نماد سرزمین شناخته می‌شوند و زینت بخش عکس‌های پوستری هستند. البته بهترین زمان بازدید از آن‌ها جشنواره معبد است که بر اساس تقویم گریگوری سالی دوبار برگذار می‌شود . در روزهای دیگر این معابد مکانی عالی برای بازدید و گردش با تور بالی  شناخته می‌شوند. هر کدام از این معابد به نوبه خود منحصر به فرد هستند.

 

 

تاناه لوت

تاناه لوت (Tanah Lot) یکی از معابد بسیار پرطرفدار بالی است که می‌توانید تصویر آن را بر روی کارت پستال‌های بالی ببینید. که البته این ویژگی منحصر به فرد را به لطف محل قرار گیری‌اش به دست آورده است. اگر به این معبد رفتید اصلا غروب زیبا و به شدت چشمگیرش را از دست ندهید. این معبد که در ساحل روستای برابان قرار گرفته از برجسته‌ترین نقاط بالی است که معمولا در تورهای گردشی هدایت شده بازدید از آن لحاظ می‌شود. شما می‌توانید خودتان به صورت مستقل و بدون نیاز به تور از تاناه لوت دیدن کنید. اگر از کوتا یک رانندگی کوتاه ۴۵ دقیقه‌ای را تحمل کنید می‌توانید به راحتی به معبد برسید.

 

 ۵ جزیره کوچک زیبا در نزدیکی بالی

 

 

تاناه لوت

 

 

آدرس: Beraban, Kediri, Tabanan Regency, Bali 82121, Indonesia

تلفن: +62 361 880361

 

 

معبد اولوواتو

معبد اولوواتو یکی دیگر از نقاط مذهبی بالی است که احتمالا تصویرش را بر روی کارت پستال‌ها زیاد دیده‌اید. این معبد که بر روی صخره‌ای سر سبز با منظره دریا قرار گرفته به طرز شگفت‌انگیزی در غروب خورشید به زیبایی تاناه لوت به نظر می‌رسد. حتی ممکن است بین آن‌ها شباهت‌هایی نیز پیدا کنید. با توجه به ارتفاع قرارگیری معبد شما می‌توانید با رفتن به آن از تماشای دیدن مناظر پانورای جزیره مبهوت شوید. سعی کنید غروب را در اطراف معبد پرسه بزنید و از تماشای غروب طلایی خورشید لذت ببرید. بی‌شک از اینجا می‌توانید یکی از زیباترین غروب‌های جزیره را شاهد باشید. به علاوه وجود جنگل متراکمی که در نزدیکی معبد واقع شده به شما موقعیت خوبی برای قدم‌زنی و سرک کشید می‌دهد.

 

 

معبد اولوواتو

 

 

آدرس: Pecatu, South Kuta, Badung Regency, Bali, Indonesia

 

 

معبد بساکی

بساکی که مجموعه‌ بزرگی از معابد را در خود جمع کرده معمولا به عنوان معبد مادر در بالی شناخته می‌شود. این مجموعه معبد در ارتفاع هزار متری بالاتر از سطح دریا و در دامنه‌های جنوب غربی کوه آگونگ قرار گرفته است. در سال حدود ۷۰ جشنواره در این معبد برگزار می‌گردد زیرا هر سالنی جشن مخصوص به خودش را دارد. بنابراین وقتی به سفر می‌روید بررسی کنید تا اگر جشنی در کار بود حتما در آن شرکت کنید. با این همه بیشتر بازدیدها در معبد اصلی و مرکزی یعنی پورا پناتاران آگونگ انجام می‌گیرد. به علاوه معبد مهم دیگری هم به نام پورا پاسیمپانگان در قسمت شرقی معبد اصلی واقع شده است. چند معبد دیگر نیز در دسترس هستند که می‌توانید از آنان هم بازدید کنید. مبلغی که برای ورودی پرداخت می‌کنید برای حفظ و نگه داری معبد هزینه می‌شود. به علاوه اگر دوست داشتید سوغاتی بخرید، می‌توانید از غرفه‌های اطراف پارکینگ پارچه‌های خوبی خریداری کنید.

 

 ۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوباد بالی

 

 

معبد بساکی

 

 

آدرس: Besakih, Rendang, Karangasem Regency, Bali 80863, Indonesia

تلفن: +62 823-3919-8076

 

 

گوا گاجا

با این که این معبد به غار فیل ترجمه می‌شود اما هیچ جانور سخت پوستی را در این غار پیدا نخواهید کرد. گوا گاجا یک مجموعه باستان‌شناسی با اهمیت تاریخی فراوان است. به همین دلیل تاریخ دوستان فراوانی از سراسر جهان در سفر به بالی از این معبد دیدن می‌کنند. اگر در اوباد هستید به عنوان گردشی یک روزه رفت به این معبد انتخاب فوق‌العاده‌ای است. قدمت این معبد به قرن ۱۱ بر می‌گردد و در اصل به عنوان جایی برای مدیتیشن و مراقبه ساخته شد. چند قدم پایین‌تر از حاشیه جاده شما به معبد خواهید رسید. در نزدیکی فضای باز با ستون‌های سنگی باستانی یک استخر حمام مربوط به سال ۱۹۵۴ هم قرار گرفته است.

 

 

گوا گاجا

 

 

آدرس: Ubud, Bali, Indonesia

 

 

اولون دانو براتان

این معبد بسیار معروف که در حاشیه قسمت غربی دریاچه براتان واقع شده از دیگر نمونه‌های کارت پستالی بالی است که از نمادهای سرزمینی برجسته این جزیره نیز شمرده می‌شود. اگر از دور حس کردید این معبد شناور است اصلا تعجب نکنید، به دلیل سطح روشن دریاچه خطای دید در شما ایجاد می‌شود. دامنه کوه‌ها و فضای باز این منطقه نه تنها برای گردش بی‌نظیر است بلکه زمینه وهم و رویابافی را هم فراهم می‌آورد. باغ‌های درخشان و سرسبز با گل‌های زیبا و رنگی نیز زمینه عکاسی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد. به علاوه شما می‌توانید در اینجا از دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری لذت ببرید.

 

 ۵ فعالیت هیجان‌انگیز در کوتا‌، بهشت موج‌سواری بالی

 

 

اولون دانو براتان

 

 

آدرس: Danau Beratan, Candikuning, Baturiti, Tabanan Regency, Bali 82191, Indonesia

تلفن: +62 368 2033050

۱۰ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران