۱۰ جاذبه‌ی گردشگری لارناکا که در سفر به قبرس باید از آنها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری قبرس
۱۰ جاذبه‌ی گردشگری لارناکا که در سفر به قبرس باید از آنها دیدن کنید

لارناکا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی کشور قبرس است. شهری خلوت که مأمن پرندگان در فصل مهاجرت است. شهری که بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را می‌شود در رستوران‌ها و کافه‌هایش نوش جان کرد و خاطره‌هایی فراموش ناشدنی از این شهر ساخت. شهری که در تابستان تبدیل به بهشت می‌شود و مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند. در سفرتان با تور قبرس  به لارناکا اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری این شهر هستید همراه ما باشید تا ۱۰ جاذبه‌ی گردشگری مهم این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- قلعه‌ی لارناکا


این قلعه یکی از باشکوه‎‌ترین بناهای تاریخی قبرس است. جاییکه یادگار رشادت‌هاست. جاییکه در قرن دوازدهم میلادی برای حفاظت این شهر در بستر ساحلی ساخته شده است و امروزه به هنگام غروب آفتاب یکی از جذاب‌ترین سازه‌های جهان به حساب می‌آید. این قلعه امروزه یک موزه است که در سفر به لارناکا حتما باید به دیدن ان بروید.

 

۹ نقطه عالی در قبرس برای گرفتن بهترین عکس‌های اینستاگرامی

 

 

قلعه‌ی لارناکا

 


۲- کلیسای سنت لازاروس


این کلیسا یکی از مقدس‌ترین و قدیمی‌ترین کلیساهای قبرس است. جاییکه تاریخ ساختش بازمی‌گردد به قرن نهم میلادی. جایی باشکوه با تزئینات رویایی. جایی روحانی که مسیحیان معتقدند یکی از حواریون مسیح به نام لازاروس در شهر بتانی مرده است اما مسیح او را جانی دوباره بخشیده تا در این شهر به حیاتش ادامه دهد. این کلیسا امروزه محل دفن و عبادت لازاروس نیز به حساب می‌آید. کلیسایی که به نوعی نماد هنر روم و سبک معماری باروک است. کلیسا سنت لازاروس در میدان اصلی لارناکا واقع شده است.

 

 

 کلیسای سنت لازاروس

 


۳- کانال آبی کامارس


یک کانال آبی قدیمی که تاریخ ساختش بازمی‌گردد به نیمه‌ی قرن هجدهم میلادی. کانالی که امروزه از آن تنها ۳۳ قوس بزرگ و باشکوهش باقی مانده است. کانالی که در گذشته آب این شهر را تامین می‌کرده است و اکنون تنها یادگار مهندسی این شهر و مردمانش است.

 

 

کانال آبی کامارس

 


۴- موزه باستان شناسی پیریدس


اگر می‌خواهید قبرس را بیشتر و بهتر بشناسید و با تاریخ ۴ هزار ساله‌ای که برای آن متصور هستند آشنا بشوید باید به این موزه تشریف ببرید. جاییکه بنایش در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است و باستان شناسان زیادی برای سر و سامان دادن به آن تلاش کرده‌اند.

 

بهترین نقاط قبرس برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت بکر

 

 

موزه باستان شناسی پیریدس

 


۵- ساحل لارناکا


این شهر به هیچ چیزش ننازد، به ساحلش بی‌اندازه افتخار می‌کند. ساحلی زیبا که در روزهای گرم تابستانی یکی از بهترین سواحل قبرس برای تفریحات آبی و شناست. ساحلی تمییز که ساعت‌ها می‎شود روی ماسه‌هایش قدم زد و لذت برد. ساحلی که در پناهش می‌شود آفتاب گرفت و انواع ورزش‌های آبی را تجربه کرد.

 

۱۰ ساحل برتر و زیبای قبرس برای آفتاب گرفتن و ریلکس کردن

 

 

ساحل لارناکا

 


۶- حالا سلطان تکه


یک مسجد و عبادتگاه مختص مسلمانان که در یک بافت تاریخی و رویای قرار گرفته است. مسجدی که در مجاورت دریاچه نمک این شهر قرار دارد و همواره برای مسلمانان این شهر جایگاه ویژه‌ای داشته است. مسجدی که مزار یکی از زنان نزدیک به پیامبر اسلام در آن قرار دارد.

 

 

 حالا سلطان تکه

 


۷- موزه باستان شناسی


این موزه یکی از مکان‌های ویژه‌ی لارناکا است. چرا که اشیای تاریخی قبرس در آن نگهداری می‌شود. اشیایی حاصل از کاوش باستان شناسان و متعلق به هزار سال پیش. تفاوت این موزه با موزه‌ی باستان شناسی پیریدس آن است که این موزه هم معتبر است و هم غنی‌تر و نیز همچنین مجسمه‌‎های زیادی را در خود جای داده است.

 

 

موزه باستان شناسی

 


۸- لفکارا


لفکارار یکی از جذاب‌ترین روستاهای این شهر است. روستایی که بهترین کافه‌ها و رستوران‌های محلی را در اختیار دارد و از مهمانانش با بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها پذیرایی می‌کند. روستایی جذاب که می‌گویند لئوناردو داوینچی نیز از آن دیدن کرده است. روستایی که رفتن به آن یک روز متفاوت در لارناکا برایتان می‌سازد.

 

روزهای سال نو را در این ۹ روستای دیدنی قبرس جشن بگیرید

 

 

 لفکارا

 


۹- محله ترک نشین


این محله پس از حمله‌ی ارتش ترکیه در سال ۱۹۷۴ میلادی به وجود آمده است و امروزه تبدیل به یکی از خاص‌ترین محله‌های شهر شده است. جاییکه برای دیدن بهترین صنایع دستی لارناکا می‌توانید به آن بروید. جاییکه چندین کارگاه سرامیک سازی دارد و یکی از مناطق تامین کننده‌ی اقتصاد این شهر به حساب می‌آید.

 

 

 محله ترک نشین

 


۱۰- صومعه‌ی آیاناپا


یک صومعه‌ی ایتالیایی قدیمی که توسط ونیزی‌ها در این شهر ساخته شده است. صومعه‌ای واقع شده در دل غار که امروزه اثر چندانی از غار باقی نمانده است. صومعه‌ای مربوط به دوران بیزانس که بازدید از آن جزو بازدیدهای مهم از مراکز گردشگری لارناکا به حساب می‌آید.

 

 

صومعه‌ی آیاناپا

۲۵ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران