راهنمای کاهش هزینه خورد و خوراک در زمان سفر به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای کاهش هزینه خورد و خوراک در زمان سفر به آنتالیا

با توجه به هزینه‌های مربوط به ارز، بسیاری از ما که اهل سفر هستیم با کمی صرفه‌جویی می‌توانیم در عین داشتن سفری لذت‌بخش، هزینه‌های حضورمان در کشورهای مختلف را مدیریت کرده و با خیالی راحت برنامه سفرهای بعدی را بچینیم. کسانی که برای یک بار هم با تور آنتالیا یا بسیاری مقاصد گردشگری دیگر سفر کرده باشند می‌دانند که هزینه‌ای که برای صرف غذا در کشورهای خارجی می‌شود، عموما بسیار بیشتر از داخل کشور است. به این ترتیب با صرفه جویی در این بخش، می‌توان کل هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش داد.
به همین منظور امروز به نکاتی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید، پس همراه ما باشید.

 


۱- غذاهای خیابانی


کباب دونر یکی از انواع مختلف غذاهای خیابانی ترک است که به صورت ساندویچ عرضه شده و با قیمت پایین ناهار خوشمزه و لذیذ در این شهر ساحلی محسوب می‌شود. این غذا که همان کباب ترک خودمان است به صورت گوشت قرمز و گوشت مرغ تهیه شده که تفاوت آن‌ها بین ۶ لیر مدل گوشت قرمز و ۳ لیر گوشت مرغ است. این تنها یکی از مدل‌‌های مختلف غذاهای خیابانی خوشمزه‌ای است که می‌توانید در آنتالیا پیدا کنید. غذاهای بسیار خوبی که قیمت پایینی دارند، خوشمزه هستند و انتخابی مناسب به حساب می‌آیند.
جدا از این غذاها، رستوران‌های محلی را هم باید در همین راستا قرار دهیم، جایی که می‌توانید غذاهای ترکی همچون کوفته، دلمه یا از این دست سفارش دهید که خیلی گران نیستند، اما از خیلی از غذاهای اروپایی خوشمزه‌ترند.

 

 بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن ۱۰ غذای خوشمزه‌ و لذیذ

 

 

 غذاهای خیابانی

 


۲- گوزلمه


شاید عجیب باشد، اما بعضی غذاها به تنهایی می‌توانند انتخابی عالی برای یک ناهار خوشمزه در یک شهر باشند. گوزلمه یکی از این غذاهاست که اروپایی‌ها به اشتباه آن را پنکیک ترکی می‌نامند. اما این غذا با پنکیک فرق می‌کند و به صورت نان‌هایی است که در آن با مواد مختلف پر شده و همیشه به صورت برش خورده و خانگی سرو می‌شوند. این نان‌ها با پنیر مرغوب، گوجه، اسفناج و گوشت ریش شده پر شده و همراه سالاد سرو می‌شوند. قیمت ۵ لیری در کنار خوشمزه و مغذی بودن گوزلمه آن را به انتخابی عالی بدل می‌کند.

 

 

گوزلمه

 


۳- غذای خانگی


آن‌هایی که به صورت دسته جمعی به سفر آنتالیا می‌روند و به جای هتل سوییت کرایه می‌کنند، بهترین راه را باید در پخت غذای خانگی ببینند. شاید برای ناهار برگشتن به سوییت و دوباره از سر گرفتن گردش و تفریح کار سختی باشد، اما برای شام حتما باید این کار را انجام دهید. پخت یک غذای ۵ نفره بیشتر از ۱۰ لیر برایتان تمام نمی‌شود و این قیمت را به هیچ وجه نمی‌توان با هزینه‌ی شام در رستوران‌ها مقایسه کرد.

 

  ۶ رستوران فرهنگی آنتالیا که فقط برای غذاخوردن به آنها نمی‌روید! 

 

 

غذای خانگی

 


۴- پیده سالُنو


پیتزای ترکی یکی از معروف‌ترین غذای ترکیه الخصوص آنتالیا به شمار می‌رود که این روزها در سایت‌های آشپزی ایرانی هم طرفداران زیادی پیدا کرده و دستور پختش دست به دست می‌شود. خمیر این پیتزا کمی با خمیر معملی متفاوت است و به صورت نازک پهن شده رویش را با تکه‌ای گوشت، گوجه، فلفل دلمه‌ای و پنیر می‌پوشانند و در فر یا تنور مخصوص می‌گذارند. این پیتزاها تنها ۵ لیر قیمت دارند و از پیتزاهای موجود در فست فودها هم سالم‌ترند و با ۵ لیر قیمت ارزان‌تر هم به حساب می‌آیند. البته قبلا تنها به همین صورت کلاسیک پیده سالُنو درست می‌کردند، اما حالا می‌بینید که در بعضی موارد از سوسیس هم استفاده می‌کنند و در نهایت همان پپرونی تحویل شما می‌دهند اما ارزان‌تر!

 

 

پیده سالُنو

 


۵- غذاخوری‌های ساحلی


اگر در فصول گرما با تور آنتالیا سفر کرده‌اید، حتی نیاز نیست ساحل را ترک کنید تا برای غذا خوردن به جای دیگری بروید. عموما غذاخوری‌های زیادی هستند که غذاهای سالم و ارزان در کنار ساحل سرو می‌کنند. البته اینجا در مورد رستوران‌های گرانقیمت ساحلی نمی‌گوییم، در مورد غذاخوری‌های کوچکی می‌گوییم که غذاهای برنجی یا غذاهای دریای سرو می‌کنند و عموما می‌توانید با قیمتی بسیار پایین ناهار را روی شن‌های ساحل میل کنید.

 

 

 غذاخوری‌های ساحلی

۳۰ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران