سفری ۴ روزه به کرابی ؛ جزیره زیبایی‌های پنهان و ماجراجویی‌های جذاب

جاذبه‌های گردشگری کرابی
سفری ۴ روزه به کرابی ؛ جزیره زیبایی‌های پنهان و ماجراجویی‌های جذاب

کرابی یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند محسوب می‌شود و امروزه بسیاری اشخاص معروف نیز در هتل‌ها و اقامتگاه‌های مدرن آن به سپری کردن تعطیلات مشغولند. سواحل بسیار زیبا، طبیعتی جذاب، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار عالی و صد البته جشن‌ها و تفریحاتی که تمامی ندارند، از کرابی مکانی عالی برای سفر ساخته است.
با توجه به اینکه تورهای کرابی عموما کم‌تر از ۵ روز نیستند، راهنمایی آماده کرده‌ایم برای مسافرتی ۴ روزه به این جزیره زیبا، راهنمایی که شاید به شما کمک کند با بخش زیادی از زیبایی‌های این مقصد عالی سفر آشنا شوید و بتوانید برنامه‌ریزی درستی برای گردش‌ در سفر با تور تایلند خود داشته باشید.

 


روز اول


ساحل Railay


بدون شک ساحل Railay از جمله زیباترین سواحل کل تایلند و از زیباترین‌ها در جهان است و بسیاری از مسافران در اولین فرصت ممکن اقدام به رفتن به این مکان رویایی می‌کنند. البته رفتن به Railay تنها با قایق امکان‌پذیر است با این همه آنقدر معروف هست که همیشه جمعیت زیادی در آن باشند، اما همین زیبایی باعث می‌شود دیدنش ارزش تحمل جمعیت را داشته باشد، ساحلی احاطه شده با جنگل و صخره‌های بزرگ که نمایی متفاوت از دیگر سواحل تایلند را داراست.

 

تجربه سفری فراموش نشدنی در کرابی با اقامت در بهترین هتل‌های ساحل رایلی

 

 

  ساحل Railay

 


گشت زدن در مرکز کرابی


گشت زدن در مرکز شهر، مسیری عالی برای دیدن فرهنگ تایلندی مردم این شهر است. خانه‌ها، مغازه‌ها، بنادر، کافه‌ها و رستوران‌ها هر چقدر هم که جدید باشند کاملا در حال و هوای فرهنگی این مردم ساخته شده‌اند و خانه‌های قدیمی و بازارهای کهن نیز در این بخش تایلند کم نیستند. خوردن غذا از رستوران‌های دریایی محلی کرابی در مرکز شهر یکی از لذت‌های سفر به این جزیره است.

 

 

گشت زدن در مرکز کرابی 

 


خوشگذرانی در Soi RCA


شب‌ها در Soi RCA جمعیت زیادی را خواهید دید که به خوشگذرانی در زیر نورهای نئون مشغولند. جایی عالی مملو از نقاطی که می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را با قیمتی خوب سفارش دهید.

 

 

 خوشگذرانی در Soi RCA

 


خرید در بازار شبانه‌ Ao Nang


اگر چه در تیتر گفته‌ایم که برای خرید به بازار شبانه Ao Nang بروید، اما قبل از هر چیز باید بگوییم که بهترین غذاهای خیابانی را می‌توانید در این بازار میل کنید. انواع غذاها و دسرهای خوشمزه که مثالش در هیچ جای شهر نیست. این بازار شلوغ همه چیز در خورد دارد، از انواع لباس‌ها و کیف و کفش، تا آثار هنری و زیورآلات مصنوعی.

 

برای خرید در کرابی، کجا برویم؟

 

 

 بازار شبانه‌ Ao Nang

 


روز دوم

 


دیدن جزایر اطراف


جزایر بسیار زیادی اطراف کرابی وجود دارد که هر کدامش از دیگری زیباترند. بهترین کار برای دیدن  بهترین‌ها، رفتن به تورهای ۴ جزیره است که شرکت‌های زیادی در کرابی آن‌ها را برپا می‌کنند. به وسیله این تورها شما طی چند ساعت به دیدن چند جزیره‌ی زیبا و معروف در اطراف کرابی خواهید رفت. البته می‌توانید به جای این چهار جزیره، تنها به دیدن فی‌فی بروید که خودش دنیایی از زیبایی‌هاست.

 

 

جزایر کرابی

 


ماجراجویی در زیر آب


یکی از راه‌های لذت بردن از ظهرها و بعد از ظهرهای کرابی، زدن به آب و دیدن زیبایی‌‌های زیر آب این جزیره است. حتما نیازی نیست به سراغ تورها غواصی پیچیده بروید، غواصی‌های چند ساعته کم عمق بهترین انتخاب برای شماست، مخصوصا اینکه مناطق زیادی هستند که تنها با یک متر رفتن زیر آب، چهره به چهره‌ی ماهیان زیبایی خواهید شد. انتخاب‌ تورهای گران‌تر و عمیق‌تر اگر چه کمی برایتان دردسر دارد، اما تجربه‌ای برایتان رقم می‌زند که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد.

 

 ۷ ماجراجویی طبیعی و جذاب در کرابی 

 

 

 کرابی

 


قدم زدن اطراف ساحل Ao Nang


اطراف این ساحل جزو شلوغ‌ترین محله‌های کرابی به حساب می‌آید و بسیاری رستوران‌ها و کافه‌ها در این منطقه قرار دارند. گشت زدن در شلوغی‌های غروب و اول شب این منطقه می‌تواند برای وقت‌گذرانی و دیدن مغازه‌های کرابی لذت‌بخش باشد.

 

 

 Ao Nang

 


شامی رمانتیک در دل غار


اگر خیلی قیمت ۱۲۵ دلاری غذا در The Grotto برایتان آزار دهنده نیست، پیشنهاد می‌کنیم شب دوم را حتما به خوردن غذا در این رستوران بسیار جذاب که در دل غار درست شده و منظره‌ای کم نظیر دارد، مشغول شوید. اگر دو نفره به سفر رفته‌اید، بدون شک یکی از عاشقانه‌ترین قرارهای شامتان در زندگی خواهد بود.

 

 بعد از ماجراجویی در کرابی، در این ۱۰ رستوران برتر غذا بخورید

 

 

The Grotto

 


روز سوم

 


شنا در استخر زمردین و آب‌تنی در چشمه آب گرم


دیدن و شنا کردن در آب‌های بی‌نهایت زیبای استخرهای زمردین معروف کرابی را به هیچ وجه از دست ندهید. بخش عمده‌ای از تورهای گردشی به پارک‌های ملی کرابی حداقل به سراغ یکی از این استخرها رفته و در کنارش شما را به سراغ چشمه‌های آب گرم می‌برند که می‌توانید در آب داغ آن‌ها نیز به آبتنی مشغول شوید.

 

 

  استخر زمردین

 


بالا رفتن از ۱۲۳۷ پله برای رسیدن به معبد ببر


اگر به دنبال یک تفریح بدنی عالی و دیدن از جایی شگرف هستید، زحمت این ۱۲۳۷ پله را کشیده و خود را به این غار و معبد بسیار زیبا برسانید. جدا از دیدنی‌های خود معبد تندیس‌های بسیار جذاب بودا، منظره‌ای شگرف نیز در انتظار شماست، پس‌زمینه‌ای بسیار عالی از کرابی که در زیر پای شما قرار می‌گیرد.

 

 

معبد ببر

 


سواری هنگام غروب بر کشتی‌های تفریحی


با توجه به اینکه روز خود را با دو گردش طولانی مدت سر کرده‌اید، غروب دم سوار یکی از کشتی‌های کروز تفریحی شوید و در کنار تماشای غروب خورشید، شام را نیز بر عرشه این کشتی میل نموده و با صدای موسیقی و جشن‌هایی که عموما بر این کشتی‌ها برگزار می‌شود، شب سوم خود را سر نمایید.

 

 

 کشتی‌های تفریحی

 


روز چهارم

 


دیدن از جنگل‌های بی‌نظیر پارک ملی Khao Sok


یکی از نقاط بی‌نظیر در کرابی، پارک ملی Khao Sok است. مکانی پر از برکه‌های زیبا، غارهای جذاب، آبشارهای پنهان و پیدا، جنگل‌های بی‌پایانی که تا ساعت‌ها می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید و دیدنی‌هایی که تمامی ندارد. برای رفتن به این پارک ملی باید از تورهای نیم روزه استفاده کنید.

 

 

  پارک ملی Khao Sok

 


کایاک سواری در Ao Thalane


بعد از صرف ناهار، بهترین تفریحی که می‌توانید پیدا کنید، کایاک سواری در Ao Thalane است. آرامش بسیار جذاب این منطقه در کنار دیدن از جنگل‌های مانگرو و صخره‌های زیبا می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی در طول سفر برایتان بسازد.

 

 

Ao Thalane

 


Paka Park


بهترین کاری که برای شب آخر می‌توانید انجام دهید، رفتن به مکانی فرهنگی به نام Paka Park است. جدا از جذابیت‌های ظاهری این پارک، برنامه‌های فرهنگی بسیاری هر شب در این مکان برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایش‌های بسیار خوبی اشاره کرد که به وسیله هنرمندان بومی با موسیقی و آواز خوانی اجرا می‌شود. رستوران‌ و کافه نیز در این محوطه پیدا می‌شود و می‌توانید بعد یا قبل از مراسم همراه خانواده چیزی میل کنید.

 

 

  Paka Park

 

۲۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران