تور تفلیس

درباره تور تفلیس

تفلیس از سه سمت در آغوش کوه‌هایی که به دورش قرار دارند کشیده شده و از میانش رودی چشم‌نواز جریان دارد. پایتخت گرجستان هم از نظر طبیعت بکر اطرافش و هم از نظر معماری خاص این منطقه با سقف‌های شیروانی سفالی، بسیار زیباست. از آن شهرهایی که نمی‌شود از جز‌ء جزءش اسم برد و باید تمامش را زیبا توصیف کرد.

چرا به شهر تفلیس گرجستان سفر کنیم؟

گرجستان سرزمینی در منطقه‌ی اوراسیاست، جایی میان اروپا و آسیا که شاخصه‌های هر دو ملت را می‌توان در مردمش دید و در این بین، تفلیس نماد این فرهنگ غنی‌ست. خوشبختانه تفلیس یکی از مقاصد مرقون به صرفه از نظر اقتصادی‌ست و هزینه‌های داخل شهر نسبت به بسیاری از مقاصد دیگر پایین‌تر خواهد بود.
زیبایی‌های طبیعی این شهر تنها به دریاچه‌های تفلیس و لیسی ختم نمی‌شود و هر جا که سر بچرخانید، طبیعت بکر و کم‌نظیری چشمان شما را نوازش می‌دهد. پارک‌های جنگلی و ملی گرجستان اطراف این شهر در هر فصلی به یک رنگ در می‌آیند و زیبایی خاص خود را دارند. توصیه می‌کنیم در زمان رزرو تور گرجستان به این نکته که برنامه گردشگری تور شما حتما شامل شهر زیبای تفلیس و جاذبه های توریستی آن باشد.

نمایی از شهر تفلیس

 

 

یادبودها و بناهای قدیمی بسیاری در تفلیس هستند که در آن‌ها می‌توان المان‌های معماری اروپایی و آسیایی را یکجا دید. از طرفی جاذبه‌های دیدنی تفلیس و مکان‌های تازه ساخت جذابی نیز در این شهر وجود دارد، اماکنی همچون پل صلح که نماد یک معماری مدرن و زیباست.
سفر به تفلیس، رفتن به شهری‌ست که مردمش مهمان‌نوازی را به بهترین شکل به جا می‌آورند و در طول حضورتان بهترین و گرم‌ترین برخورد را با شما خواهند داشت و شما می‌توانید با شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌های تفلیس خاطره‌ای خوش به‌یادگار ببرید. امنیت خوبی در این شهر برپاست و به راحتی می‌توان شب‌ها شکم‌گردی در تفلیس را همراه با قدم زدن در خیابان‌ها و یا نشستن در کافه‌های تفلیس و نوشیدن و خلوت‌ کردن امتحان کرد.

 

کافه‌های خیابانی در تفلیس

 

تفلیس، شهری است با محله‌های معروف و دیدنی که آشنایی با آنها به گشت و گذار شما در سفر کمک می‌کند؛ خیابان شاردنی، خیابان روستاولی، خیابان مرجانیشویلی.


سواحل تفلیس

دریای تفلیس

 

تفلیس دریا ندارد اما دریاچه‌ای دارد که همچون دریاچه خزر آن را دریا صدا می‌کنند. "دریای تفلیس" تابستان‌ها مکانی ایده‌آل برای آب‌تنی و قدم زدن کنار ساحلش است و منظره‌ی زیبایش لحظات فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران رقم می‌زند.

 

آب و هوای تفلیس

تفلیس هم همچون شهرهای دیگر گرجستان به واسطه آب و هوای مرطوبی که دارد و نزدیکی‌اش به دریا و دریاچه‌های اطراف، بارندگی زیادی در سال را تجربه می‌کند. این شهر تابستان‌های گرمی دارد و زمستان‌هایش هم نسبتا سرد می‌شود. دمای هوا در گرم‌ترین روزهای سال نهایتا به ۳۲ درجه می‌رسد و با توجه به رشته کوه‌های قفقاز که جلوی ورود سرمای روسیه را می‌گیرد، دمای هوا در زمستان هم عموما تا ۲ درجه کاهش می‌یابد. البته دمای هوا در ارتفاعات این شهر کاملا متفاوت با سطح شهر است و در زمستان عموما سفیدپوش است.

 

فرودگاه‌های تفلیس گرجستان

Tbilisi International Airport، در گذشته این مکان را با نام نوو الکسیوکا می‌شناختند، حالا اما این فرودگاه به بزرگ‌ترین مرکز ترافیک هوایی گرجستان بدل شده است. فرودگاه بین‌المللی تفلیس در فاصله ۱۷ کیلومتری از جنوب‌شرقی تفلیس قرار دارد.

فرودگاه تفلیس

 جورجین‌ایر، قشم‌ایر، زاگرس و آتا مهم‌ترین خطوط هوایی هستند که بیشترین حجم مسافران ایرانی را به تفلیس می‌رسانند.

هتل‌های تفلیس

با فهرستی از برترین هتل‌های تفلیس آشنا شوید:
Rooms: یکی از برترین هتل‌های گرجستان با معماری خاص و پنجره‌هایی با منظره رو به شهر. هزینه اتاق‌های این هتل حداقل ۲۰۵ دلار برای هر شب خواهد بود.
آدرس: 14 Merab Kostava St, Tbilisi 0108


Radisson Blu Iveria:
هتلی بزرگ با ۲۴۹ اتاق که تمامی آن‌ها با دیواره‌ی شیشه‌ای منظره‌ای زیبا از سطح شهر را به میهمانان عرضه می‌کند. هزینه هر شب حضور در این هتل که چندین رستوران با مدل‌های متفاوت غذایی در دل خود دارد حداقل ۱۹۰ دلار خواهد بود.
آدرس: 1 Rose Revolution Square


British House: از نظر امکانات و شمایل از سطح بالایی برخوردار است اما اتاق‌های ارزان قیمت با سرویس معقول‌تر نیز در این هتل وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با حداقل قیمت ۷۰ دلار برای هر روز اجاره کرد، اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها وجود دارد و اکثریت موارد دیگر هزینه‌ی بالایی به همراه خواهد داشت.
آدرس: 32 Belinski St, Tbilisi 0108


فهرستی از هتل‌های خوب با قیمت معقول را بهم به‌خاطر بسپارید:
Betsy's Hotel: اتاق‌ها و سرویس بسیار خوب، امکانات رفاهی متعدد، استخر و تنها ۶۹ دلار برای اجاره هر شب به ازای هر نفر.
آدرس: 32/34 Kote Makashvili St, Tbilisi 0108


No12 Boutique: این هتل هم از پرطرفدارترین اقامت‌گاه‌ها در تفلیس محسوب می‌شود که عموما باید از چند وقت قبل برای حضور در آن اتاق رزرو کنید. اتاق‌های بسیار خوب و موقعیت شهری مناسب از جمله دلایل انتخاب این هتل محسوب شده و برای اقامت حداقل باید مبلغ ۷۷دلار در شب برایش هزینه کنید.
آدرس: 12 Vakhtang Beridze St, Tbilisi 0105


Cron Palace: هتلی که از نظر قیمت ۱۰۵ دلاری‌اش به ازای هر شب تقریبا میان رده محسوب می‌شود. اما امکانات، معماری و بخش‌های متنوع این هتل نزدیک به مکان‌های بسیار گرانقیمت محسوب می‌شود.
آدرس: 12-13 Kheivani I Street I Dead End


 

چه زمانی به تفلیس سفر کنیم؟

زیبایی‌های طبیعی تفلیس به گونه‌ای‌ست که هر فصلش جذابیت خاص خودش را دارد، اما اگر می‌خواهید هوایی مطبوع را در این شهر تجربه کنید، پیشنهاد ما بهار و در ماه‌های فروردین و خرداد است. اگر هم بخواهید در دریای تفلیس شنا کنید که باید ماه‌های وسط تابستان را برای سفر انتخاب کنید.

آنچه باید از تفلیس بدانید

ساعت رسمی تفلیس نیم‌ساعت از تهران جلوتر است و زبان رسمی این کشور گرجی‌ست. آن‌ها برای داد و ستد از واحد پولی «لاری» استفاده می‌کنند. از نظر اتصالات برقی نیز ولتاژ برق و نوع پریزها دقیقا همان‌هایی‌ست که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 کد تلفن این کشور ۹۵۵+ است و برای تماس اضطراری برای هر واقعه‌ای باید شماره ۱۱۲ را شماره‌گیری کنید.
جمعیت این شهر و اطرافش به حدود ۱.۵ میلیون نفر می‌رسد و مساحتش حدود ۷۲۰ کیلومترمربع است. برای اطلاعات شهری نیز می‌توانید به وب‌سایت رسمی شهرداری این شهر tbilisi.gov.ge مراجعه کنید.


مراکز خرید تفلیس

بازارچه‌های کوچک و بزرگ زیادی در سطح شهر برپا می‌شود که می‌توان از آن‌ها به راحتی خرید کرد. اما خب بهتر است که با شناخت چند نمونه از مراکز خرید و بازارچه‌ها، بدانیم که در تفلیس از کجا خرید کنیم؟

تفلیس مال

 Tbilisi Mall، East Point، Grato، بازار Vagzali و بازار Dezerter مشهورترین و پرطرفدارترین مراکز خرید تفلیس هستند.


برترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس گرجستان

در این شهر جاذبه‌های فراوان طبیعی، اماکن باستانی و سازه‌های مدرن وجود دارد که در فهرست ۵ مکان دیدنی در تفلیس که باید ببینید به‌چشم می‌خورد، در نظر داشته باشید که نمونه‌های فهرست شده فقط بخشی از ده‌ها جاذبه‌ی گردشگری این شهر زیباست.

 پل صلح در تفلیس


به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ بازدید از باغ ملی گیاه‌شناسی، مسجد تفلیس، کلیسای جامع Tbilisi Sioni Cathedral، پل صلح، کلیسای جامع تثلیث تفلیس، پارک ملی تفلیس و دریاچه لیسی را حتما در برنامه‌های خود بگنجانید.

مراکز تفریحی تفلیس

جاذبه‌های توریستی تفلیس به طبیعت زیبا و اماکن مختلفش ختم نمی‌شود و مراکز بازی و تفریح‌های هیجان‌انگیز رایگان تفلیس بسیارزیاد هستند که می‌توانید از آنها لذت ببرید.
می‌توانید به باغ وحش تفلیس بروید که حیوانات متنوعی را در یک مکان زیبا گردآوری کرده‌اند و یا اینکه سوار بر تله‌کابین تفلیس از بالا به تمام زیبایی‌های شهر نگاه کنید.پارک‌های بازی زیادی در سطح شهر وجود دارد که از برترین آن‌ها می‌توان به Mtatsminda Amusement Park اشاره کرد یا به پارک‌های آبی متنوعی که در سطح شهر وجود دارد رفته و در آن‌ها آب‌تنی کنید. پارک‌هایی همچون Europark و Gino Paradise.

مراکز تفریحی در تفلیس

 فعالیت‌های هیجان انگیز زیادی نیز در این شهر مهیاست. بالن‌سواری یکی از ایده‌آل ترین آن‌هاست که در بیشتر ایام سال برپا می‌شود. پارک آسترا امکان بازی‌های جذاب کامپیوتری و بازی‌های روی‌میز را برایتان مهیا می‌کند و از همه جذاب‌تر پارک موتور بین‌المللی Rustavi که برای علاقه‌مندان به ماشین‌سواری بسیار عالی‌ست.