سفرهایی شگفت‌انگیز به زیباترین جزایر دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
سفرهایی شگفت‌انگیز به زیباترین جزایر دنیا

جزایر زیبا ، رویای بهشت را به حقیقت تبدیل می‌کنند. کم‌تر کسی هست که دلش نخواهد به جایی با آب‌های آرام و کریستالی که شن و ماسه کف دریا را به نمایش می‌گذارند سفر نکند. البته همه‌ی جزایر چنین ویژگی‌هایی را ندارند و تنها برخی از آن‌ها با چنین زیبایی‌هایی محاصره شده‌اند. جزایر زیبا و فوق‌العاده‌ای که سفرهای به یادماندنی و شاهانه را ترتیب می‌دهند در سراسر نقاط گرمسیری دنیا پراکنده شده‌اند. حال باید برای سفری بهشتی و رویایی به کجا سفر کرد؟

 

مالدیو

مالدیو محل قرارگیری برخی از بی‌نظیرترین جزایر دنیاست که در حقیقت به دلیل آب‌های کریستالی آبی‌رنگ به این زیبایی و چشم‌نوازی رسیده است. مالدیو با داشتن ۲۶ خشکی کم ارتفاع‌ترین کشور دنیاست که بلندترین بخش آن به بیش از ۳ متر نمی‌رسد و هرسال از مساحت آن کم می‌شود و به زیر آب می‌رود. زیر آب‌های شفاف و کریستالی آن صخره‌های مرجانی فوق‌العاده‌ای وجود دارد که غواصان را شیفته و شیدای خود می‌کنند. این مجمع‌الجزایر زیبا که با لوکس‌ترین اقامتگاه‌های دریایی دنیا پر شده است به دلیل تغییرات عمده جوی در خطر قرار گرفته است. گردشگران لاکچری پسند برای استراحت و دور شدن از زندگی ماشینی و یا برای ماه عسل این مجمع‌الجزایر را هدف قرار می‌دهند.

 

 زیباترین نقاط دنیا به انتخاب سی‌ان‌ان 

 

مالدیو

 

 

فرانسه، مجمع‌الجزایر بورا بورا

این جزیره آتشفشانی سرسبز و چشمگیر در اقیانوس آرام جنوبی برای خودش امپراطوری غیر قابل رقابتی راه انداخته که کم‌تر مقصدی می‌تواند از پس زیبایی‌های باورنکردنی آن بربیاید. اصلی‌ترین زیبایی این جزیره رنگ زمردین آب‌های آنست. ماهی‌ها، لاک پشت‌ها، کوسه‌ها و سفره‌ ماهی‌ها در آب‌های شفاف شنا می‌کنند و جزایر کوچک و سرسبز روی آب‌های سبز آبی خودی نشان می‌دهند. زیبایی این منطقه به حدی‌ست که هیچ جنله‌ای نمی‌تواند به حق توصیفگر آن باشد. غواصی بین جانواران دریایی و مرجان‌های رنگی و شگفت‌انگیز و همچنین پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی پر پیچ و خم از بیهترین کارهایی‌ست که می‌توان در اینجا انجام داد.

 

 بی‌نظیرترین جزایر جنوب شرقی آسیا که باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 مجمع‌الجزایر بورا بورا

 

 

فیلیپین، پالاوان

این استان جزیره‌ای که از جنوب غربی تا برنئو کشیده شده با صخره‌های سنگ آهکی که همچون جواهر از آب‌های شفاف آبی سر برآورده‌اند تمثیلی از بهشت را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. در حالی که خشکی‌های روی آب با چادری از جنگل‌های سرسبز گرمسیری پوشیده شده در کف دریا مرجان‌های رنگی خود نشان می‌دهند. ماهی‌های رنگی و متنوع بر زیبای دنیای آب افزوده‌اند و آن را تبدیل به یکی از بهترین نقاط دنیا برای غواصی کرده‌اند. به علاوه در کنار زندگی دریایی و زیبایی‌ها جنگلی، روستاهای ماهیگیری هم بخش فرهنگی آن را غنی کرده‌اند. کرون جایی برای پیدا کردن آرام‌ترین استراحتگاه‌هاست و ال‌نیدو برای زیبایی‌های طبیعی باورنکردنی شهرت پیدا کرده‌ است. به علاوه شما از اینجا می‌توانید به جزایر زیبای دیگر هم بروید.

 

  بهترین کارهایی که می‌توانید در پالاوان فیلیپین انجام دهید

 

پالاوان

 

 

سیشل

سیشل با طبیعت بکر و دست نخورده‌اش یکی از باارزش‌ترین جاهایی‌ست که باید به آن سفر کرد و به یگانگی خالق قادر ایمان آورد. این مجمع‌الجزایر در شرق کنیا، با ۱۱۵ جزیره بزرگ و کوچک مرجانی و صخره‌ای و جنگل‌های غنی که به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌اند میزبان مشکل پسندترین مسافران دنیاست. صخره‌های مرجانی چشمگیر، سواحل پودری و نخل‌های ساحلی از ویژگی‌های اصلی این منطقه جزیره‌ای هستند. تقریبا نیمی از مساحت این مجمع‌الجزایر استوایی حفاظت شده است. غواصان ماجراجو به سیشل می‌روند تا از رویایی‌ترین مناظر زیر آب دیدن کنند.

 

 

سیشل

 

 

اندونزی، بالی

تور بالی با طبیعتی باورنکردنی و فرهنگی عجیب و غریب از برجسته‌ترین مقاصد آسیاست که از لحاظ زیبایی با مالدیو رقابت می‌کند اما تا اندازه پرهزینه و لاکچری نیست. معابد شگفت‌انگیز هندو، تراس‌ها برنج و مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیز از کم‌ترین کارهایی است که می‌توانید اینجا انجام دهید. اما موج‌سواری، شنا، غواصی، خرید و همچنین گشت و گذار در حومه از اصلی‌ترین کارهای اینجاست. برای بخش معنوی به اوبود بروید. از سیمینیاک دیدن کنید و در سانور خانوادگی تفریح کنید. در ادامه هم از بخش توریستی کوتا دیدن کنید.

 

 ۶ اقامتگاه جادویی و رویایی در جنگل‌های بالی 

 

 بالی

 

 

تایلند، کوه فی‌فی

کوه فی‌فی در حقیقت مجمع‌الجزایری کوچک در استان کرابی است که از صخره‌های سنگ آهکی سر برآورده از آب تشکیل شده است. این جزایر که با دریای گرمسیری محاصره شده و به شدت زیبا و دیدنی است یکی از مقاصد توریستی برجسته در تایلند محسوب می‌شود. البته به دلیل سونامی سال ۲۰۰۴ متحمل خسارات زیادی شد اما حالا اوضاع آن روبراه شده و بهبود یافته است. زیبایی‌های گرمسیری اینجا حتی به فیلم‌های هالیوودی راه پیدا کرده است. فیلم بیچ با بازی رئونالدو دی‌کاپریو در مایا جزیره کوچک‌تر در همسایگی فی‌فی فیلم‌برداری شده است. کوه فی‌فی‌ تنها جزیره مسکونی این مجمع‌الجزایر است که سفرهای روزانه به جزایر اطراف خود ارائه می‌دهد.

 

 ساموئی جزیره‌ی شن‌های سفید؛ جایی برای شنا کردن و آفتاب گرفتن 

 

 کوه فی‌فی

۲۰ شهریور ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 06 بهمن 1398)

نظرات کاربران