با بهترین محله‌های چینی دنیا آشنا شوید

اخبار
با بهترین محله‌های چینی دنیا آشنا شوید

شهر چینی از زمانی در دنیا رواج پیدا کرد که چینی‌ها اقدام به مهاجرت به دیگر نقاط دنیا کردند. این پدیده منحصر به فرد فرهنگی و اجتماعی از ابتدا به این شکل هم نبود اما مهم نیست چه زمان و در کدام کشور این پدیده به وقوع به پیوندد اما چینی‌ها هر کجا که باشند سه ویژگی را با خودشان به آن‌جا می‌برند، سال نوی چینی، تجارت و غذا. ما در این پست بهترین شهر چینی‌های دنیا را معرفی می‌کنیم.

 

 

آمریکا، سان فرانسیسکو

شهر چینی سان فرانسیسکو که در سال ۱۸۴۸ تاسیس شده قدیمی‌ترین شهر چینی در آمریکای شمالی و همچنین خارج از آسیا شناخته می‌شود. بیشتر توریست‌های سان فرانسیسکو از این منطقه دیدن کرده و از دروازه پل طلایی عبور می‌کنند. شما می‌توانید در این محله از فضای امن و جذاب، معابد، تئاترها، رستوران‌ها، مغازه‌های عتیقه و مغازه‌های سوغاتی فروشی دیدن کنید و از محیط رنگی و شلوغش لذت ببرید. این محله به جشن‌های سنتی چینی که باشکوه و دیدنی برگزار می‌شوند شهرت دارد.

 

  با توجه به سال چینی که در آن به دنیا آمده‌اید، بهتر است به کجا سفر کنید؟ 

 

 

 سان فرانسیسکو

 

 

تایلند، بانکوک

جاده وائووارات جایی‌ست که شهر چینی در آن واقع شده است. این قسمت یکی از قدیمی‌ترین نقاط شهر است که هم جنبه گردشی برای مسافران دارد و هم اینکه طیف گسترده‌ای از انواع رستوران‌ا را در خود میزبانی می‌کند. در شهر چینی بانکوک تجارت طلا به شدت رواج داشته و همچنین بازاری ۲۰۰ ساله را در خود جای داده است. به علاوه یکی دیگر از شگفتی‌های جاده وائووارات وجود معبد تیرایمیت است که در آن بزرگ‌ترین مجسمه طلای بودای دنیا با وزن ۵.۵ تن قرار دارد.

 

در سفر به تایلند و مالزی مشهورترین محله‌های چینی‌ دنیا را ببینید

 

 

 شهر چینی بانکوک

 

 

هند، کلکته

مانند هزاران نفری که در قرن ۱۹ام به خاطر جنگ و فقر میهن‌شان را به سمت دیگر نواحی ترک کردند. چینی‌های جنوب کشور نیز مسیرشان را به سمت کلکته سابق، پایتخت انگلیسی هند پیش گرفتند. طبق برآوردهای کلی هنوز بین ۵ تا ۱۰ هزار چینی در کلکته زندگی می‌کنند. شما در این محله می‌توانید انواع خوراکی‌ها و غذاهای چینی را با قیمتی بسیار ارزان پیدا کنید و در بازارهای دستفروشی آن غوطه‌ور شوید. طیف بی‌نظیری از کالاها با قیمت‌های مناسب وجود دارد که می‌توانید در سفر با تور هند به عنوان سوغاتی بخرید. غذاهای چینی محبوب‌ترین سلیقه غذایی در کلکته هستند.

 

معروف‌ترین قلعه‌های هند برای بازدید

 

 

 chinatowns

 

 

انگلستان، لندن

شهر چینی لندندر اطراف خیابان جرارد در  شهر وست مینستر واقع شده است. این شهر چینی کم کم در دهه ۱۹۵۰ درست زمانی که مهاجرت چینی‌هایی که عموما از هنگ کنگ می‌آمدند شدت گرفته بود، شکل گرفت. شما در این محله غذاخوری‌های ارزانی را پیدا می‌کنید که بهترین نودل‌های ممکن را عرضه می‌کنند. به علاوه به نظر می‌رسد برای خرید خوراکی‌ها و ادویه‌ها نیز بهترین نقطه باشد. مانند اغلب شهرهای چینی دنیا این منطقه هم برای جشن‌ها و اعیادش شناخته شده و محبوب است.

 

 

 chinatowns

 

 

فیلیپین، مانیل

بینندو که به شهر چینی در مانیل شناخته می‌شود یکی از جاذبه‌های اصلی تور فیلیپین محسوب می‌شود. البته این محله که تاسیسش را به ۱۵۹۴ می‌دانند قدیمی‌ترین شهر چینی دنیا هم هست که دوره‌های مختلف تاریخی را در دل این کشور و در کنار مردم فیلیپین تجربه کرده است. بینندو مرکز تجارت چین حتی قبل از دوره استعمار اسپانیا در این کشور بوده و هست. در واقع بینندو حالا منطقه‌ای تجاری در مانیل است که در آن چینی‌ها فیلیپینی‌ها در کنار یکدیگر رشد می‌کنند و به همه کسب و کاری مشغول هستند.

 

نکاتی که در اولین سفر به فیلیپین باید بدانید

 

 

 chinatowns

 

 

سنگاپور

این محله در منطقه ایوترام واقع شده و آن را به "نیو چه شوئی" هم می‌شناسند. شهر چینی سنگاپور بین دو منطقه متفاوت قرار گرفته که یک سمتش را آسمان خراش‌ها و سمت دیگرش را محله‌ای دولتی نشین و تاریخی پر کرده‌اند. همانند تمامی شهرهای چینی شما در این خیابان با چراغ‌های چینی قرمز که همه جا آویزان هستند روبرو می‌شوید. به علاوه غرفه‌های ارزان فروشی نیز در مسیرهای تنگ و باریک باعث ایجاد شلوغ‌تر دیده شدن مسیرها شده‌اند. بین مغازه‌ها بچرخید و چیزهایی که توجه‌تان را جلب می‌کنند، بخرید.

 

 ۷ دیدنی جدید سنگاپور که دنیای شما را تغییر می‌دهد! 

 

 

 chinatowns

 

 

کانادا، تورنتو

حدود ۶ منطقه چینی در تورنتو وجود دارد اما شهر چینی مرکزی که در خیابان دونداس غربی و آپادینا در مرکز تورنتو واقع شده بزرگ‌ترین آن‌ها در این شهر است. به علاوه شهر چینی مرکزی در تورنتو یکی از بزرگ‌ترین شهرهای چینی شمال آمریکا هم هست. هر خصیصه‌ای که از شهر چینی می‌شناسید در این محله وجود دارد. بنابراین می‌توانید انواع خوراکی‌های اصیل چینی لذیذ، میوه‌ها و سبزیجات تازه، گیاهان دارویی و مغازه‌های خرید لوازم چینی را به راحتی پیدا کنید. قرار گرفتن در جو این منطقه خودش به تنهایی حس سفر به چین را به عنوان غنیمتی در تورنتو به شما ارزانی می‌دارند. با تمام توصیفاتی که شد اگر زمستان به تورنتو سفر می‌کنید. بهتر است سال نوی چینی را در این  محله از دست ندهید.

 

 

chinatowns

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران