۹ رسم عجیب ازدواج در کشورهای مختلف

اطلاعات مفید
۹ رسم عجیب ازدواج در کشورهای مختلف

ازدواج امری همگانی در تمام کشورهای مختلف است، اما همه‌ی مردم دنیا با ادیان و باورهای مختلف، رسم و رسومات یکسانی ندارند. حتی در یک کشور کوچک نیز رسم و رسومات متعددی به این منظور وجود دارد و همه‌ی جشن‌ها به یک شکل گرفته نمی‌شود. اما فارغ از مسائل بزرگ‌تر در مورد ازدوج‌ها، رسم‌‌های کوچک و بعضا عجیبی وجود دارد که تعریف کردنش شاید خالی از لطف نباشد. مثلا دیده‌ایم که غربی‌ها دسته گل عروس را در پایان مراسم به سمت مجرد‌های جمع پرت می‌کنند، اما همین رسم عجیب هم بعید است در مقابل لیستی که ما برای شما تدارک دیده‌ایم، آنقدرها جالب به نظر بیاید!

 


پرتاب تیر به سمت عروس!


در فرهنگ عروسی مردم یوگور چین رسم عجیبی وجود دارد. داماد در این مراسم کمان به دست گرفته و سه تیر که نوک آن‌ها گرد شده‌اند را به سمت عروس پرتاب می‌کند. این سه تیر که به عروس می‌خورند بر زمین افاتده و سپس داماد باید به سراغ آن‌ تیرها برود و هر سه را از وسط به دو نیم کند. آن‌ها بر این باورند که با این کار پیوند بین زوج همیشگی می‌شود.

 

 

 ازدواج

 


کمپ‌های چاقی برای دختران جوان


یکی از عجیب‌ترین کارهایی که با دختران جوان انجام می‌پذیرد، در موریتانی است. در این کشور مردم بعضی از مناطق دخترهای ۵ تا ۱۵ سال را به کمپ‌های چاقی می‌فرستند تا با خودن غذای زیاد و رژیم‌های خاص چاق و فربه شوند! این سنت که در موریتانه به "لبلو" شهرت دارد به این دلیل انجام می‌شود که مردم این کشور باور دارند، هر چه جثه‌ی زن بزرگ‌تر باشد، در دل شوهرش جای بیشتری باز می‌کند. در همین حال برای دخترانی که جثه‌ی بزرگ‌تری دارند، عموما خواستگارهای پولدارتری نیز پیدا می‌شود!

 

۱۰ مقصد بی‌نظیر در دنیا برای ثبت عکس‌های عروسی!

 

 

 ازدواج

 


سیاه کردن داماد


مراسم عجیب اسکاتلندی‌ها روزی وحشتناک را برای عروس و داماد رقم می‌زند. درست روز قبل از عروسی، هر دو به دست دوستان و فامیل ربوده شده و آن‌ها را انواع مواد بد بو و بد شکل همچون شیر خراب شده، غذای فاسد، ماهی مرده و پر کثیف می‌کنند و تا جای ممکن سعی می‌کنند تا روزی بد را برایشان بسازند. مردم اسکاتلند بر این نظرند که وقتی عروس و داماد همچین روز بدی را قبل از عروسی می‌گذرانند، در زندگی خود همه‌ی مشکلات را از سر خواهند گذراند.

 

 

 ازدواج

 


گریه برای داماد


چین آنقدر بزرگ و خاص هست که یک دو جین رسم و رسومات عجیب در آن پیدا کنید. در این یکی که بین مردم توجیا رسم است، عروس باید به مدت یک ماه، هر روز یک ساعت برای داماد گریه کند! ۱۰ روز آخر ماه مادر او نیز باید به وی ملحق شده و سپس در چند روز آخر مادر بزرگ نیز اگر زنده باشد باید در این جمع به گریه بنشیند.

 

 برای ماه عسل رویایی، به کدام شهر زیبای ترکیه سفر کنید؟ 

 

 

 ازدواج

 


زدن پاهای داماد


در بخشی از کره، داماد باید قبل از عروسی پاچه‌های شلوارش را بالا زده و پاهایش را در اختیار مردان متاهل فامیل بگذارد تا آن‌ها با ماهی یا نیشکر تا می‌توانند او را کتک بزنند! کره‌ای‌ها معتقدند با این کار، عیار واقعی داماد در تحمل درد و رنج مشخص می‌شود.

 

 

 ازدواج

 


ازدواج با درخت


در قسمتی از هند، دخترهایی به دنیا می‌آیند که به آن‌ها مانگلیکس گفته می‌شود. این دخترها در روزی خاص از نظر طالع بینی به دنیا آمده‌اند که مریخ و زهل هر دو در خانه هفتم قرار گرفته‌اند، به همین خاطر آن‌ها را نفرین شده تلقی می‌کنند! این دختران برای ازدواج ابتدا باید طلسم را باطل کنند در غیر این صورت باعث مرگ زودرس شوهرهایشان می‌شوند. برای از بین بردن نفرین هم ابتدا آن‌ها را به عقد درختی در می‌آروند (!) سپس درخت را قطع می‌کنند.

 

 ۱۰ مکان افسانه‌ای در هند برای برپایی یک جشن عروسی باشکوه 

 

 

 ازدواج

 


لباس مردانه


در فرهنگ مردم اسپارتا در یونان زنان قبل از عروسی باید موهای خود را به صورت کامل بتراشند و سپس برای یک روز لباس مردانه بپوشند!

 

 

ازدواج

 


پاهایی که نباید از روی زمین بلند شوند


در بعضی مناطق ایرلند، وقتی عروس و داماد برای اولین بار با هم می‌رقصند، عروس به هیچ وجه نباید کف پاهایش را از زمین بلند کند. ایرلندی‌ها بر این باورند که اگر زن در این موقع پاهای خود را باز کند، شیطان از طریق کف پاهایش به او نفوذ می‌کند.

 

 

 ازدواج

 


 شکستن ظرف‌ها


در آلمان، مهمانان جشن ظرف‌هایی غیر شیشه‌ای می‌آورند و آن‌ها را در جشن می‌شکنند تا ارواح شیطانی از این ازدواج به دور باشند. بعد از جشن، این عروس و داماد هستند که باید همه‌ی وضعیت به وجود آمده را تمیز کنند، تا بدانند که ازدواج آسان نیست مگر اینکه در کنار هم باشند تا بر مشکلات غلبه کنند.

 

 

ازدواج

۰۱ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران