۷ مکان عالی برای جشن گرفتن فستیوال هولی، خارج از هند

اطلاعات مفید
۷ مکان عالی برای جشن گرفتن فستیوال هولی، خارج از هند

فستیوال هولی، جشنی بزرگ و شلوغ است که در شمال هند و نپال برگزار شده و به نوعی پاسداشت آمدن بهار محسوب می‌شود که آن را با رنگ و عشق جشن می‌گیرند. بخش‌های مختلف هند به شیوه‌های متفاوتی این فستیوال را برگزار می‌کنند، اما چیزی که خارجی‌ها از بطن آن برداشت می‌کنند، موسیقی، شادی و پودرهای رنگی است. پس اگر شما هم می‌خواهید جشنی بزرگ و رنگارنگ را خارج از هند تجربه کنید، برای فستیوال هولی در این کشورها آماده گردید.

 


اسپانیش فورک، آمریکا


شاید عجیب به نظر برسد، اما بزرگ‌ترین جشن هولی در دنیا –از جمله هند- در ایالت یوتای آمریکا برگزار می‌شود. در حاشیه شهر اسپانیش فورک، معبد بودایی کریشنا واقع شده که جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر هر ساله برای شرکت در فستیوال رنگ‌ها به این نقطه از آمریکا می‌آیند. جشنی که دو روز به طول می‌انجامد و از سال ۱۹۸۹ در این مکان برگزار می‌شود. این جشن به طور کلی جوی مفرح دارد و همه از هر ادیانی در آن شرکت می‌کنند، اما به طور کلی برای هندوها نیز خالی از مراسمات مخصوصشان نیست و در خود معبد مراسمات خاص آن‌ها برگزار می‌گردد.

 

بهترین شهرها در هند برای شرکت در جشن هولی، فستیوال رنگ‌ها

 

 

اسپانیش فورک

 


ملبورن، استرالیا


تازه چند سالی است که این فستیوال در استرالیا جشن گرفته می‌شود، اما در همین چند ساله به قدری طرفدار پیدا کرده که در تمام کشور مناطق مختلفی هستند که برنامه‌های متنوعی به این منظور برگزار می‌کنند. اما بزرگ‌ترین آن‌ها در گیلونگ برگزار می‌شود، جایی حدودا یک ساعت و نیم دورتر از مرکز شهر ملبورن. از نظر زمانی نیز، ملبورن بهترین آب و هوا را داشته و با یک هوای جذاب به استقبال رنگ‌ها و موسیقی و مردم می‌رود.

 

 

ملبورن

 


لندن، انگلستان


هولی جشنی به مناسبت آمدن بهار است و در زمانی که آن را در هند و دیگر نقاط دنیا برپا می‌کنند، هوا در لندن به هیچ وجه بهاری نیست، به همین خاطر مسئولان این شهر نوآوری به خرج داده و برنامه‌هایشان را در تابستان برگزار می‌کنند! مثلا در سال ۲۰۱۹، این جشن در پارک ومبلی برگزار شده مردم در آن رنگ و آب به هم پرتاب می‌کنند و در جشنی بزرگ شرکت کرده روزی مفرح را از سر می‌گذرانند. برنامه‌هایی در سالن‌های مختلف نیز برگزار شده که بیشتر به وجود موسیقی و جشن و پایکوبی و این دست کارها مربوط به می‌شود.

 

پاییز را با فستیوال‌های فصلی هند جشن بگیریم

 

 

انگلستان

 


دبی، امارات متحده عربی


تازه سومین سال است که جشن‌های هولی در دبی برگزار می‌شود و عموما چند جا به این کار اختصاص داده می‌شود. مثلا امسال هم بخش تفریحی هتل Ja Jebel Ali و هم بخشی پارک بالیوود به این کار اختصاص داده شده است. تنوع جشن‌ها، تنوع کسانی که از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند و هزینه‌هایی که باعث می‌شود جشن بزرگ و رنگارنگ باشد، از جمله ویژگی‌های فستیوال هولی در دبی است. یکی از جذاب‌ترین جشن‌ها اما در اقامتگاه صحرایی معروف دبی برگزار می‌شود که حدود ۸۰ درهم برای هر نفر هزینه داشته اما بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین جشن هولی در تمام دبی است.

 

فستیوال‌ها و برنامه‌هایی که ایام نوروز در دبی برپا می‌شود

 

 

امارات متحده عربی

 


بندر لوییس، موریس


بیش از نیمی از جمعیت موریس به باور هندو گرایش دارند و برگزاری فستیوال‌های هندی از جمله هولی، در این کشور سابقه‌ی درازی دارد. اما وقتی پای این جشن بزرگ به میان می‌آید، تقریبا تمام مردم محلی به دور از هر گونه گرایش یا مذهبی، به آن وارد شده و همه روزی فوق‌العاده را در این بندر جشن می‌گیرند. گردشگرانی هم که در آن روز به بندر لوییس آمده‌اند، پا به پای محلی‌ها به پرتاب رنگ و آب به هم مشغول می‌شوند. در موریس هم هولی را با موسیقی و رقص جشن می‌گیرند و از جمله مفرح‌ترین فستیوال‌ها در این کشور به شمار می‌آید.

 

 

بندر لوییس

 


برلین، آلمان


آلمانی‌ها سابقه زیادی در برگزاری فستیوال هولی دارند و این جشن را در شهرهای مختلفی همچون فرانکفورت، مونیخ یا هامبورگ مشاهده خواهید کرد. اما برلین جشن بزرگ‌تر و اصلی را بزرگ‌تر را برگزار کرده و به همین خاطر همه دوست دارند در این جشن شرکت کنند. در آلمان هم با توجه به وضعیت آب و هوایی، جشن هولی به تابستان موکول می‌شود.

 

۱۲ ماه و ۱۲ فستیوال زیبا در سراسر جهان

 

 

برلین

 


کیپ تاون، آفریقای جنوبی


بعد از سال ۲۰۱۳ که جشن گرفتن هولی در شهرهای گردشگرپذیر آفریقای جنوبی جا افتاد، به سرعت به یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های این کشور بدل شد. یکی از معروف‌ترین جشن‌های هولی د رتمام دنیا در کیپ‌تاون برگزار می‌شود که با نام "Holi One" هر ساله هزاران بلیطش در عرض چند ساعت به فروش می‌رود و در آن روز، همه‌ی آن چند هزار نفر را می‌بینید که در حال رقص و پرتاب رنگ به یکدگیر، روزی عالی را از سر می‌گذرانند.

 

 

آفریقای جنوبی

 

۰۵ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران