در سفر به شرق آسیا چمدان‌های خود را از چه لباس‌هایی پر کنیم؟

اطلاعات مفید
در سفر به شرق آسیا چمدان‌های خود را از چه لباس‌هایی پر کنیم؟

وقتی قرار باشد به کشوری دیگر سفر کنیم، باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که آب و هوا، شرایط و همچنین فرهنگ مردم مقصد سفرمان، در انتخاب لباس‌هایمان کاملا دخیل است. خوشبختانه انتخاب لباس برای سفر به شرق آسیا کار چندان سختی نیست، فقط چند مورد است که بهتر می‌بینیم به شما یادآوری کنیم.

 


شرایط آب و هوایی


به طور کلی آب و هوای شرق آسیا گرم و استوایی است، مخصوصا مقاصد مهم سفری که تورهایش در ایران اجرا می‌شود به کشورهایی مثل تایلند است که به واسطه قرار گیری در خط استوا، آب و هوایی همیشه گرم دارند و فقط در زمانی از سال که به آن فصل بارانی می‌گویند، باران‌های گاه و بی‌گاه در آن شروع به بارید می‌کند.

 

۵ راهکار ساده برای چمدان بستن

 

 

شرایط آب و هوایی

 


با توجه به اینکه بهتر است ساک سبکی ببندید برای سفر، کافی است لباس‌های سبک و خنک همراه داشته باشید و از بردن لباس‌های بافت پرهیز کنید. حتی در زمان بارندگی هم دمای هوا در این ناحیه پایین نمی‌آید و به راحتی بعد از بارش باران می‌توانید دوباره به دریا بزنید.
با توجه به رطوبتی که در کشورهای شرق آسیا وجود دارد، پوشیدن لباس‌هایی کتان سبک می‌تواند باعث کم‌تر اذیت شدن شما شود.

 


جین، شلوارهای بلند یا شلوارهای کوتاه؟


شلوارهای جین در کشورهای شرق آسیا به شدت طرفدار دارند و از نظر آن‌ها شیک است، با این حال این شلوارها کلفت و سنگین و گرم هستند و به درد روزهای گرم و آفتابی نمی‌خورند و می‌توان از آن‌ها در شب‌های نسبتا خنک‌تر استفاده کرد.
البته بسیاری از گردشگران به صورت خودکار با توجه به گرمای هوا از شلوارهای کوتاه استفاده می‌کنند که به همه چه آقایان و چه خانم‌ها توصیه می‌شود. اما برای سر زدن به معابد و مراکز مهم شهری نمی‌توانید به این شکل وارد شوید. به همین خاطر شلوارهای نازک بلند نیز همراه داشته باشید. پس اگر خیلی به اینکه حتما شلوار جین داشته باشید فکر مقید نیستید، بردن شلوار کوتاه و شلوارهای خنک بلند برای سفر به این منطقه بهتر هستند، مضاف اینکه در نهایت برای شستشو در سفر نیز هزینه کم‌تری برایتان خواهند داشت.

 

 

 چی بپوشیم

 


شستشوی لباس‌ها هنگام سفر به شرق آسیا


اگر هتل شما سیستم شست و شوی لباس ندارد، اصلا نگران نباشید. یکی از چیزهایی که نسبتا در شرق آسیا برایتان ارزان تمام می‌شود استفاده از خشک‌شویی‌هایی است که در همه جای شهر پیدا می‌شود. شکل حساب کردن عموما به صورت وزنی است در صورتی که بعضی جاها همچون بالی، لباس‌ها را بر اساس تعداد قیمت گذاری می‌کنند. البته با توجه به قیمت بالای برق در این کشور، لباس‌ها به شکل سنتی و با پهن کردن خشک می‌شوند و فقط در صورتی که مبلغ بیشتری پرداخت کنید از دستگاه‌های خشک کن و اتو بخار برایتان استفاده می‌شود. به همین خاطر است که بردن جین با توجه به هزینه شستشو برایتان گران در می‌آید و بردن چند جین هم ساکتان را سنگین می‌کند.

 

وقتی چمدانمان در فرودگاه گم شد، چه باید کنیم ؟

 

 

 لباس شرق آسیا

 


خرید لباس


البته در بیشتر موارد حتی نیازی به آوردن لباس‌های متنوع ندارید وقتی می‌توانید لباس‌های ارزان را در بازارهای اکثر کشورهای جنوب شرق آسیا پیدا کنید. بالی، تایلند، اندونزی و جزایری که در این کشورها وجود دارد، همیشه بازارهایی را در خود دارند که لباس‌های ارزان و خوب مطابق با آب و هوا و شرایط کشور مقصد در آن‌ها به فروش می‌رسد. حتی اگر لباس‌های شیک بخواهید هم، مسلما در بانکوک، بالی، جاکارتا و شهرهای اینچنینی، می‌توانید به دنبال برندهای معروف جهانی یا طراحی‌های فوق‌العاده کارهای داخلی نیز بگردید.

 

 

خرید لباس

 


بردن لباس‌هایی مناسب برای همه جا


در نهایت باز هم ممکن است که بعضی لباس‌ها مخصوص از نظر فرم، برایتان مشخص نباشد که در کشور مقصد مناسب است یا نه. چاره‌ی کار این است که چند دست لباس که برای همه جا مناسب هستند انتخاب کنید. تی‌شرت‌های تگ رنگ، شلوارهای بلند و خنک یا لباس‌های اینچنینی که برای ورود به مراکز مختلف یا حتی معابد و مساجد هم با آن‌ها به مشکلی بر نخورید.

 

راهکار سفر با لباس عروس در هواپیما!

 

 

 خرید لباس

 


رنگ‌های متنوع


کشورهای این منطقه از دنیا عاشق رنگ‌های شاد و روشن هستند، پس از بردن لباس‌هایی با رنگ‌های متنوع اصلا دریغ نکرده و خود را درگیر لباس‌های مشکی و تیره نکنید. در واقع در فرهنگ بسیاری از این کشورها، عملا لباس‌های مشکی تنها برای مراسمات مذهبی یا مرگ و یا حضور در رستوران‌ها و اماکنی که کد لباس دارند و آن‌ هم تنها با لباس‌های مجلسی در نظر گرفته می‌شود.

 

 

رنگ‌های متنوع

 

۱۰ شهریور ۱۳۹۷

نظرات کاربران