سفری رنگی‌ به زیباترین شهرهای پاستیلی دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
سفری رنگی‌ به زیباترین شهرهای پاستیلی دنیا

هر زمان هم که باشد کشف شهرهای جدید لذت‌بخش است. به‌ویژه هنگامی که این شهرها گویی با پاستل رنگ شده باشند و هر خانه با یک نمای جذاب و متفاوت به شما خوش آمد بگوید. برای سفر به تمام شهرهای رنگی، شما نیاز به یک سفر خیلی طولانی مدت دارید و ممکن است یک سال طول بکشد تا به همه سر زده باشید، به همین علت به شما توصیه می‌کنیم که قبل از سفر شهرهایی که از همه بیشتر جذاب و رنگی هستند را انتخاب کنید و لذت ببرید.

 


کیپ تاون، آفریقای جنوبی (Cape Town, Güney Afrika)


در زمان‌های قدیم بردگان مالزیایی را به این منطقه آورده بودند و الان نیز محله مالزیایی‌ها و مسلمانان جنوب شرقی آسیاست. خانه‌های این منطقه مانند رنگین کمان با رنگ‌های آبی، بنفش، زرد و سبز نئونی رنگ شده‌اند. در قرن شانزدهم جامعه مسلمانان به عنوان بیان رهایی و رستگاری جنبش رنگ‌آمیزی را به راه انداختند که این جنبش هنوز هم زنده است و شما اگر در کوچه و خیابان‌های این شهر قدم بزنید، می‌بینید که هر خانه و مغازه به یک رنگ است و حتی بسیاری ساختمان‌ها هم این رویه را ادامه‌ داده‌اند و این تنها برج‌های بی روح هستند که در میان آن‌ها به وضوح مشخصند. بهترین زمان بازدید از این شهر در ماه ژانویه است.

 

بهترین شهرهای دنیا برای یک سفر به یادماندنی و دوستانه

 

 

 آفریقای جنوبی

 


جیپور، هند


ساختمان‌ها و بناهای هند با تنالیته‌ای  از رنگ قرمز آراسته شده‌اند، این شهر از قرن نوزدهم شهر صورتی نام گرفته است. زمانیکه هند هنوز مستعمره انگلیس است به افتخار ورود پرنس ادوارد ولز به هند شهر را به رنگ صورتی درآوردند و از آن زمان تا به حال به همین صورت باقی مانده است و سعی می‌شود در ساختمان‌ها و خانه‌های جدیدی که می‌سازند نیز این عنوان شهر صورتی را برای خود نگه دارند و خانه‌ها را با همان طیف قرمز رنگ می‌کنند. اگر می‌خواهید از سفر با تور هند به جیپور لذت ببرید بهتر است ماه فوریه را برای سفر انتخاب کنید.

 

جیپور؛ شهر صنایع‌دستی و جواهرات هندوستان

 

 

جیپور

 


ترینیداد، کوبا


گرچه فرهنگ کوبا در هاوانا مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای هیجان دادن به سفرتان و آشنایی با فرهنگ قدیمی کوبا حتما به شهر ترینیداد بروید. خانه‌های کوبا که در قرن شانزدهم توسط اسپانیایی‌ها ساخته شده بود و هنوز هم شکل قدیمی خود را حفظ کرده است در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. بهترین زمان بازدید از کوبا در ماه مارس است.

 

 

ترینیداد

 


سالوادور، برزیل


شهر سالوادور که زمانی شهر بازار برده‌ها بود در سال ۱۸۳۵ باز پس گیری و دوباره از نو ساخته شد. اما این بار همه‌ی خانه‌ها را با رنگ‌های مختلف و شاد آرایش کردند و طرحی نو در شهر خود انداختند. رنگ‌های این شهر که معنای آزادی می‌دهند در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و به نوعی به باور این مردم بدل شده است. این‌ها را اضافه کنید به غذاهای خوشمزه و رقص وموزیک‌اش که یک شهر تاریخی و جذاب از آن ساخته و بهترین زمان بازدید از آن جا نیز در ماه آوریل است.

 

شهرهایی که بسیاری آن‌ها را با پایتخت کشور اشتباه می‌گیرند!

 

 

سالوادور

 


ناتینگ‌هیل، انگلستان


به منطقه ناتینگ‌هیل، رنگی‌ترین منطقه انگلستان که به آب‌و‌هوای بارانی دارد خوش آمدید. به خصوص زمانیکه در مسیر پورتوبلو پیاده‌روی می‌کنید می‌توانید یک بار دیگر شاهد این باشید که چرا لندن شگفت انگیزترین شهر جهان است. اگر می خواهید در آب و هوای آفتابی در سراسر این منطقه و شهر سفر کنید، بهتر است که بلیط خود را برای ماه ژوئن بگیرید.

 

 

ناتینگ‌هیل

 


کپنهاگ، دانمارک


در سفر به کپنهاگ بازدید از ساختمان‌های رنگی در بندر ساحلی نیهاون را از دست ندهید. این شهری بندری زیبا در قلب اروپا، با رنگ‌های شاد ساختمان‌هایش و معابر جذابی که به واسطه کانال‌های آب و قایق‌های رنگی، جلوه‌ای متفاوت از هر شهر دیگر اروپا دارند، یکی از بهترین مقاصد دنیا برای سفری خاطره‌انگیز به حساب می‌آید

 

شهرهای مهم تاریخی دنیا برای یک سفر خاطره‌انگیز

 

 

کپنهاگ

 


چارلستون، کارولینای جنوبی


خانه‌های چارلستون از سال ۱۷۰۰ تا به الان، با وجود جنگ‌های داخلی و بازسازی دوباره‌اش مانند رنگین‌کمانی بسیار زیبا سرپا استاده‌اند. داستان‌ این خانه‌های رنگی از آنجا شروع می‌شود که محققی در این منطقه توصیه می‌کند که برای راحت‌تر پیدا شدن اقامتگاهی برای دریانوردان، خانه‌ها را رنگ کنند. امروزه می‌توانید از این شهر که یکی از محبوب‌ترین نقاط آمریکای جنوبی است، در ماه اوت بازدید کنید.

 

 

چارلستون

 


بورانو، ایتالیا


تشخیص شهر بورانو از ونیز کار سختی نیست. زیرا ساختمان‌های این شهر رنگی‌ هستند. برطبق گفته‌ها ماهیگیران خانه‌هایشان را با رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و بنفش رنگ کرده اند تا براحتی بتوانند در هوای مه‌آلود راه‌ خانه‌هایشان را پیدا کنند. اکنون این عمل به صورت قانون درآمده است و ساکنان جزیره برای رنگ کردن خانه هایشان باید از دولت اجازه بگیرند. بهترین زمان بازدید نیز ماه سپتامبر است.

 

رمانتیک‌ترین شهرهای جهان که باید لحظات عاشقانه‌تان را در آنجا خاطره کنید

 

 

بورانو

 


بوینس‌آیرس، آرژانتین


منطقه معروف کامینیتو در کنار رودخانه Riachuelo قرار گرفته است. این زیبایی منحصربه‌فرد دلیلی عجیب دارد. این خانه‌ها از باقیمانده کارخانه کشتیرانی محلی درست شده‌اند و با رنگ‌هایی که باقیمانده‌اند رنگ شده‌اند. این منطقه که مجله کارگرنشین‌هاست امروزه از گردشگران سراسر جهان استقبال می کند. شما هم اگر می‌خواهید این منطقه که La Boca نام دارد را به لیست سفر خود اضافه کنید بهتر است در ماه اکتبر به این مکان سفر کنید.

 

 

بوینس‌آیرس

 


ویلمستاد، جزیره کوراسائو


این جزیره در جنوب دریای کارائیب و شمال ونزوئلا قرار گرفته و یکی از چهار کشوری است که پادشاهی هلند را به سرزمین اصلی آورد. ویلمستاد مرکز کوراسائو یکی دیگر از شهرهای رنگی است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. با توجه به روایت محلی؛ در سال ۱۸۰۰ فرماندار مستعمره هلندی ادعا کرد که رنگ سفید باعث میگرن او می‌شود و دستور داد که تمام ساختمان‌ها با رنگ‌هایی به‌‌غیراز سفید رنگ شوند. امروزه ویلمستاد جزو فهرست میراث جهانی یونسکو است، و در ماه نوامبر منتظر گردشگران می‌باشد.

 

 

ویلمستاد

 


تفلیس، گرجستان


اگر یک بار با تور گرجستان یه شهر قدیم تفلیس رفته باشید، می‌دانید که چرا این شهر جزو شهرهای رنگی دنیا محسوب می‌شود. جایی که هر خانه به یک رنگ است و در محیط جذاب شهر تفلیس خودنمایی خاصی می‌کند. به طور کلی شهر تفلیس با مردمی که پوشش‌های رنگی دارند، ساختمان‌هایی که هر کدام به یک رنگند و پارک‌ها و باغ‌های گوناگونی که در آن پیدا می‌کنید، یک حس و حالی خاصی دارد، مخصوصا وقتی که موسیقی خیابانی معروف تفلیس را به آن اضافه کنید و البته در بهار خوش آب و هوا به آن جا مسافرت کنید.

 

۱۱ مکان فوق‌العاده در تفلیس که شب‌ها تا دیرهنگام می‌توانید در آنها بمانید و تفریح کنید

 

 

تفلیس

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

نظرات کاربران