زیباترین کشورهای دنیا با مناظر طبیعی و رویایی

اطلاعات مفید
زیباترین کشورهای دنیا با مناظر طبیعی و رویایی

حالا که تمام مطالب دنیا پر شده از لیست‌هایی مربوط به سیاست، نفت و اقتصاد، شاید بد نباشد ما به لیستی متفاوت‌تر نگاه کنیم. لیستی که ما عاشقان سفر بیشتر به آن چشم خواهیم داشت تا هر چیز دیگری. در بین تمامی کشورهای جهان، همیشه هستند مناظر طبیعی و مناطق شگرفی که زیبایی خاصی دارند، اما در نهایت بعضی کشورها هستند که آنقدر تعداد این مناظر و مناطق در آن‌ها زیاد است که باید آن‌ها را زیباترین کشورهای دنیا از نظر طبیعت، برای سفر به حساب آورد.

 


۱۵- کنیا


کنیا به واسطه برکه‌های زیبا، مناطق کوهستانی شگرف و بسیاری نقاط طبیعی فوق‌العاده، بدون شک باید در لیست ما قرار می‌گرفت. مخصوصا به واسطه دره Great Rift که چه از نظر زیبایی، عالی به شمار می‌رود و هم از نظر تنوع حیات وحش. کنیا دومین قله آفریقا را نیز در خود دارد و به واسطه همین قله نیز بسیاری در طول سال به این کشور آفریقایی سفر می‌کنند.

 

 بهترین شهرهای دنیا برای یک سفر به یادماندنی و دوستانه 

 

 

 کنیا

 


۱۴- اندونزی


کشوری با چندین و چند پارک ملی و البته تنها پارک ملی و زیستگاه عمده‌ی اژدهای کومودو باید در لیست ما قرار می‌گرفت. جایی که جزیره بی‌نظیر بالی و جنگل‌های بارانی سولاوسی را در خود دارد و در آن تعداد بسیار زیادی آتش فشان خفته است.

 

 

اندونزی

 


۱۳- فرانسه


فرانسه تنها پاریس نیست. این کشور شهرها زیادی دارد که در دل طبیعت شگرفش ساخته شده‌اند و پارک‌های ملی بسیار زیبایی همچون La Réunion در جزیره‌ای به همین نام که در شرق ماداگاسکار قرار گرفته است و در آن می‌توانید مناظر زیبایی از جنگل‌های بارانی غرق در ابرهای زیبا را ببینید، مناظری که نفس را در سینه‌تان حبس خواهد کرد.

 

 زیباترین و به‌ یادماندنی‌ترین منظره‌ی غروب آفتاب را در این شهرهای آسیایی تماشا کنید 

 

 

 فرانسه

 


۱۲- ایتالیا


شاید بسیاری برای دیدن معماری خاص شهرها و بناها، دیدن از پیشینه یکی از بزرگ‌ترین امپراطوری‌هایی که بشر به خود دیده، فرهنگ خاص این مردم یا حتی غذاهایش به آن سفر کنند، اما این کشور زیبایی‌های طبیعی منحصر به فردی دارد. تا جایی که یونسکو Dolomites در این کشور را زیباترین منظره کوهستانی در تمام دنیا معرفی کرده است.

 


۱۱- اکوادور


با دو آتش فشان فعال، جنگل‌های بارانی متعدد، چندین پارک ملی بی‌نهایت زیبا از جمله سانگای و چندین جانداری که تنها چند مورد از آنها در این کشور زندگی کرده و در خطر انقراض اند، نه تنها اکوادور را باید جزو زیباترین کشورهای دنیا دانست، بلکه اگر لیستی از خاص‌ترین‌ها هم خواستیم بسازیم، باید اکوادور را جزوی از این لیست لحاظ کنیم.

 

 

 اکوادور

 


۱۰- آمریکا


کشوری به بزرگی آمریکا با ۵۸ پارک ملی استثنایی از جمله Grand Canyon باید در لیست ما حضور داشته باشد. هر ایالتی از این کشور پهناور زیباست اما جاهایی همچون هاوایی بدون شک در آن به شکل دیگری می‌درخشند. در این بین البته نباید بعضی از پارک‌های ملی کشور را نادیده گرفت که جزو نوادر دنیا محسوب می‌شوند.

 

 ۲۰ منظره‌ی زیبای دنیا به انتخاب سایت تریپ‌ادوایزر 

 

 

 آمریکا

 


۹- اسپانیا


همچون دیگر کشورهای اروپا، چیزی که بیشتر به خاطر آن گردشگران به اسپانیا سفر می‌کنند، شهرهای زیبا و فرهنگ خاص مردمش است، با این حال اسپانیا پر شده از بعضی زیباترین نقاط دنیا. کافی است یک بار به پارک ملی دونانا بروید تا آن پرندگانی که خاص این منطقه هستند و تا حدودی در خطر انقراض قرار دارند را ببینید یا به پارک ملی گاراجونای در جزیری قناری بروید تا دقیقا زیبایی این کشور را درک کنید.

 

 

اسپانیا

 


۸- تانزانیا


تازنیا جایی است که کوه کلیمانجارو در آن واقع شده است. بزرگ‌ترین کوه آفریقا و یکی از زیباترین نقاط در تمام دنیا. این کشور مامن تنوع با شکوهی از انواع حیوانات است و در طول ماه‌هایی خاص بعضی گونه‌های وحشی به این محل کوچ کرده و به این تنوع خاص، تعداد بی‌شماری هم اضافه می‌شود.

 

 

تانزانیا

 


۷- تایلند


هر کسی که یک بار راهی تور تایلند شده باشد، حتی اگر تمام نقاط دنیا را هم دیده باشد، باز هم آن را در بین ده کشور زیبای دنیا قرار می‌دهد. کشوری که چند مورد از زیباترین جزایر دنیا را در خود جای داده است. از کرابی و آن صخره معروفش گرفته تا فی‌فی، پوکت و بسیاری نقاط ساحلی دیگر. این‌ها جدا از جنگل‌های بارانی بسیاری است که شما در دل پارک‌های ملی این کشور پیدا خواهید کرد.

 

 ۱۳ ساحل رویایی تایلند که زیبایی بی‌نظیرش شما را جادو می‌کنند 

 

 

تایلند

 


۶- استرالیا


یکی دیگر از کشورهای بزرگ جهان که به تنوع زیست محیطی در این کشور مشهور است و به هر گوشه‌ای که از آن نگاه کنید، زیبایی منحصر به فردی را پیدا خواهید کرد. استرالیا همه چیز دارد. از دریا و کرانه‌ی زیبایش تا صحراهایی با تنوع جانوری خاص. از نظر پارک‌های ملی بی‌نهایت زیبا با جانداران متنوعی که در همه جایش سکونت گزیده‌اند نیز هر چه که بگوییم کم است.

 


۵- چین


چین سرزمینی رویایی است. جایی که شما جنگل‌هایی را در آن خواهید یافت که به اندازه عمر زندگی در زمین باقی بوده‌‌اند و آنقدر سحر انگیزند که تا ابد در خاطرتان باقی خواهند ماند. رودخانه Parallel ، دره هوانگلونگ و بسیاری نقاط دیگر در این کشور هستند که بسیاری از گردشگران دنیا تنها برای دیدن یکی از آن‌ها زحمت سفرهای چندین ساعته را به خود می‌دهند. تمام این زیبایی‌ها را بگذارید در کنار پناهگاه‌های پانداها و در نظر بگیرید بیش از یک سوم جمعیت پانداها در این کشور زندگی می‌کنند و شما تنها با تور چین است که می‌توانید به دیدنشان بروید.

 

 پانداهای مشهور چین که گردشگران، فقط برای دیدن آنها می‌آیند 

 

 

چین

 


۴- پرو


کشوری که در خود بازمانده‌های با شکوهی از امپراطوری ایکاها را دارد، جدا از ارزش باستانی، یکی از زیباترین کشورهای دنیا از نظر طبیعی نیز به حساب می‌آید. حتی بسیاری از این خرابه‌های تاریخی در نقاطی از این کشور قرار گرفته‌اند که بودن در آن شبیه به قدم زدن در کارت‌های پستال یا حتی نقاشی‌هاست.

 

 

پرو

 


۳- کاستاریکا


این کشور زیبای ساحلی با وجود جزیره‌هایی همچون Cocos و پارک‌های ملی خاصش که اکثرا در همین جزایر واقع شده‌اند و در دل خود جنگل‌های بارانی با شکوهی دارند، تقریبا در تمامی لیست‌های سایت‌ها مختلف دربین ۵ کشور زیبای دنیا قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که کاستاریکا یکی از گردشگر‌پذیرترین کشورهای دنیا با توجه به مساحتش است و سالانه میلیون‌ها مسافر را به خود می‌بیند.

 

 

کاستاریکا

 


۲- مکزیک


کشورهای آمریکای جنوبی همگی زیبا هستند و به همین واسطه است که بخش زیادی از ۱۰ کشور برتر لیست ما را این کشورها به خود اختصاص داده‌اند. مکزیک با خرابه‌های تولوم، مجموعه‌ای بسیار با شکوه از جنگل‌های بارانی Sian Ka'an و جنگل‌های حرایی که در دل جزایر Revillagigedo قرار دارند، بدون شک از زیباترین کشورهای آمریکای جنوبی و البته جهان به حساب می‌آید.

 

 

مکزیک

 


۱- برزیل


شاید سلایق مختلف از میان چند کشور آخر یکی دیگر را به عنوان زیباترین کشور دنیا از نظر مناظر طبیعی برگزینند، اما در نهایت برزیل در چند مورد آخر همه قرار خواهد گرفت. کشوری که مجموعه‌ای از جذاب‌ترین مناظر دنیا را یک جا در خود دارد. از جنگل آتلانتیک تا آمازون، از سواحل ریودوژانیرو تا مناطق محافظت شده برای حیوانات، این کشور بی‌‌نهایت زیباست و در لیست آرزوهای سفر بخش بزرگی از مردم جهان قرار دارد.

 

 

برزیل

۰۷ شهریور ۱۳۹۷

نظرات کاربران

امیر

پس کو ایران

نفس

هه دلت خوشه هااااا !!!
ایران کجا و ........... اونجا کجا!