شهرهایی که بسیاری آن‌ها را با پایتخت کشور اشتباه می‌گیرند!

اطلاعات مفید
شهرهایی که بسیاری آن‌ها را با پایتخت کشور اشتباه می‌گیرند!

بله! بخش زیادی از کسانی که علاقه‌ای به اطلاعات عمومی ندارند، شهرهایی خاص را که به واسطه معروفیت یا بزرگی‌شان بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرند را با پایتخت کشور مذکور اشتباه می‌گیرند. بزرگ‌ترین مثال این موضوع برای مردم ما استانبول است که بسیاری بر این باورند که پایتخت ترکیه محسوب می‌شود، در صورتی که این مسئله واقعیت ندارد.
البته شهرهای بیشتری می‌توانست در لیست ما قرار بگیرد، اما واقعیت این است که ما با کشورهای گردشگرپذیر و آن‌هایی که میزبان تورهای گردشگری هستند کار داریم.

 


۱- ریودوژانیرو پایتخت برزیل است؟


وقتی می‌شنوید که بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها در ریودوژانیرو برگزار می‌شود، یا اینکه بزرگترین کارناوال دنیا را این شهر میزبانی می‌کند، انتظار شما این است که حتما باید پایتخت باشد، اما نه، پایتخت برزیل شهر برازیلیا است که در سال ۱۹۶۰ به جای همین شهر به عنوان پایتخت برگزیده شد. اما نکته جالب در مورد برزیل این است که پرجمعیت‌ترین شهر آن نه برازیلیا و نه ریودوژانیرو، بلکه سائو پائولو است!

 

دیدنی‌ترین شهرهای جهان که باید با قطار به آنها سفر کنید

 

 

ریودوژانیرو

 


۲- سیدنی پایتخت استرالیا است یا ملبورن؟


سیدنی و ملبورن هر دو به واسطه شهرت و البته نمادهای باشکوهی که در خود دارند می‌توانند پایتخت‌هایی فوق‌العاده برای یک کشور باشند. مخصوصا اینکه سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود می‌بینند و هر بار که به عکسی از این کشور نگاه کنید، نمادهای این دو شهر را در آن‌ها می‌بینید. اما واقعیت این است که هیچ کدام از این شهرها پایتخت استرالیا محسوب نمی‌شوند.

 

 

 استرالیا

 


کانبرا، شهری که همچون واشنگتن و برازیلیا، اساسا برای اینکه پایتخت باشد بنا شده، پایتخت این کشور است. کانبرا از سال ۱۹۰۸ و با توجه به تصمیم‌گیری‌های بریتانیا برای استرالیا، پایتخت آن برگزیده شد.

 


۳- استانبول پایتخت ترکیه نیست


خیلی عجیب است که شهری به این شکوه پایتخت کشوری نباشد. آن هم شهری که نماد تلفیق فرهنگی در ترکیه محسوب می‌شود. نیمی آسیایی، نیمی اروپایی، همچون فرهنگ مردمی که در میانه‌ی این دو قاره گیر افتاده‌اند و کردارشان بخشی به این سو و بخشی به سوی دیگر می‌زند.

 

گشت و گذار یک روزه در استانبول، شهر زیبایی‌های رویایی

 

 

استانبول

 


آنکارا زمانی به عنوان پایتخت انتخاب شده بود که بنای آن می‌رفت، فاصله کافی تا زمام‌داران سکولار آن زمان عثمانی‌ها را داشته باشد و در نهایت از آن موقع به عنوان پایتخت باقی ماند. حالا آنکارا ۵ میلیون نفر را میزبانی می‌کند، در صورتی که استانبول، مهم‌ترین و البته معروف‌ترین شهر ترکیه، میزبان ۱۴ میلیون نفر و البته میلیون‌ها گردشگر است که هر ساله با تور استانبول به آن مسافرت می‌کنند.

 


۴- تورنتو، مونترال یا ونکوور، پایتخت کانادا کجاست؟


بله، تورنتو زمانی پایتخت به حساب می‌آمد و بعدها حدود ۵ سال هم مونترال پایتخت این کشور بود، اما ونکوور هیچ گاه پایتخت کانادا نبود و حالا هر سه این شهرها هم پایتخت نیستند! پایتخت حالای کانادا اوتاوا محسوب می‌شود که از نظر پهناوری قابل زیست، سه برابر کوچک‌تر از تورنتو است.

 

۱۰ شهر پرجمعیت دنیا که شلوغی‌های آنها شما را جادو می‌کند

 

 

تورنتو

 


۵- نه زوریخ پایتخت سوییس است و نه ژنو


تمام سفرهای سیاسی به سوییس به شهرهایی همچون ژنو یا زوریخ انجام می‌شود و گردشگران نیز بیشتر به خاطر دیدن کوه‌های آلپ به این سرزمین سبز سفر می‌کنند. با این حال این کشور به واسطه اینکه یک کشور فدرال است و حکومت مرکزی نداشته و دارای رییس جمهور یا نخست وزیر نیست، مراکز مختلف کشور در شهرهای متفاوتی پراکنده هستند.اما پایتخت اسمی سوییس در حال حاضر برن محسوب می‌شود.

 

ارزان‌ترین شهرها برای سفر در سال ۲۰۱۸ به انتخاب مجله فوربس

 

 

سوییس 

 


۶- مراکش، فز، کاسابلانکا ... پایتخت مراکش کجاست


پایتخت این کشور رباط است نه بسیاری دیگر از شهرهای معروفی که چه بسا آن‌ها را در فیلم‌های مختلف هم دیده باشید. البته با توجه به درگیری‌های پادشاهی در این کشور چندین بار پایتخت تغییر پیدا کرده، اما از سال ۱۹۱۲ رباط به عنوان پایتخت برگزیده شده است.
در حال حاضر کازابلانکا پر جمعیت‌ترین شهر این کشور و مراکش و فز جز گردشگرپذیرترین شهرهای مراکش محسوب می‌شوند.

 

عاشقانه‌ترین شهرهای آسیا برای ماه‌ عسل رویایی با هر بودجه‌ای

 

 

مراکش

۱۳ تیر ۱۳۹۷

نظرات کاربران