با عجیب‌ترین فستیوال‌هایی که در آسیا برگزار می‌شوند آشنا شوید!

سرگرمی و تفریح‌ها
با عجیب‌ترین فستیوال‌هایی که در آسیا برگزار می‌شوند آشنا شوید!

مطمئنا بارها شده که در اینترنت به عکس‌هایی از فستیوال‌ها و جشن‌های عجیب بر می‌خورید که اتفاقا بسیاری از آن‌ها در همین آسیا نیز برگزار می‌شود. شاید فکر کنید، بسیاری از این فستیوال‌ها زاده‌ی قرون جدید باشند، یا مراسمی بی‌معنی و خالی از بعد به نظر بیایند. اما در واقع بیشتر این مراسمات که بعضا بیش از اندازه نیز عجیبند، ریشه در گذشته‌ای دور دارند. با هم نگاهی به چند مورد از معروف‌ترین فستیوال‌های عجیب آسیا بندازیم؛


فستیوال هولی، هند


یکی از معروف‌ترین و البته زیباترین فستیوال‌های هند که به صورت سالانه برگزار می‌شود و در آن مردم پایان زمستان و سر رسیدن بهار را با پرتاب کردن رنگ به هم جشن می‌گیرند! این پودرهای رنگی زیبا که به هوا بلند می‌شود و مردمی که سراسر بدنشان از چنیدن و چند رنگ زیبا پوشانده شده، بعضی از زیباترین عکس‌ها را از این کشور پهناور به دنیا مخابره می‌کند. این جشن باستانی در هند برای قرن‌هاست که برگزار می‌شود و حالا با معروفیت جدی‌اش در قطع جهانی، بسیاری گردشگران برای حضور در آن، زمان سفر خود با تور هند را در بازه‌ی زمانی این فستویال تنظیم می‌کنند.

 

جذاب‌ترین فستیوال‌های سالانه هند

 

 

فستیوال هولی

 


کوناکی سامو، ژاپن


شاید از عجیب‌ترین‌های لیستمان همین فستیوال باشد، آن هم از کشوری که کارهای عجیب در آن کم اتفاق نمی‌افتد. در این مراسم عجیب و بعضا کمی مشکل ساز، کشتی‌گیران غول پیکر سامو که از محبوبیت و احترام زیادی در بین مردم برخوردارند، باید بچه‌های نوزاد را روبروی خود در آغوش بگیرند. بچه‌ای که دیرتر از همه به گریه بیفتد برنده مسابقه خواهد بود و اگر دو بچه همزمان با هم گریه کنند آنکه بلندتر گریه کرده برنده می‌شود! تنها کافی است چندین مرد تنومند را با آن ردای معروف کشتی سامو تصور کنید که نوزادهایی را جلوی صورت خود گرفته‌‌اند و در نظر بگیرید که قرن‌هاست این مراسم هر ساله در ژاپن برگزار می‌شود!

 

زیباترین شهرهای آسیایی که باید در بهار مسافر آنها شوید

 

 

کوناکی سامو

 


بوریونگ، فستیوال گلی، کره جنوبی


بر خلاف آن دنیای رنگی در هولی هند، در محلی مملو از گل به بازی و کشتی گرفتن مشغول می شود تا اینکه تماما از گل پوشانده شده و از گود خارج شوند و جای خود را به دیگران دهند! البته این فستیوال یا مراسم خیلی مشخص نیست که از چه زمانی در این کشور به راه افتاده، اما در این سال‌های اخیر به شکلی جدی به دیگر کشورها سرایت کرده و حالا در همه جای دنیا می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

 

بوریونگ

 


فستیوال روحانی بالی، اندونزی


همانطور که از اسم این فستیوال پیداست، در این مراسم بزرگ که سال پیش بیش از ۶ هزار نفر با تور بالی در آن شرکت کردند، کارگاه‌ها و نشست‌های بسیاری برگزار می‌شود که بخش زیادی از آن‌ها به یوگا و ارتباطات روحی تخصیص دارد. روش‌های مدیتیشن، رقص‌‌های آرام و همگرایی با طبیعت به وسیله بزرگ‌ترین مربیان این حوضه در این محل آموزش داده می‌شود وشما می‌توانید در محیطی آرامش بخش، با افراد زیادی به مراوده مشغول شوید، با آن‌ها به خوردن غذاهای گیاهی مشغول شوید و همپایشان در کنار ساحل قدم بزنید.

 

۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید

 

 

فستیوال روحانی بالی

 


بوفه میمون‌ها، تایلند


این بار در تایلند کشوری که برای میمون‌ها ارزش زیادی قائل می‌شوند فستیوال عجیبی برگزار می‌شود که در آن تپه‌های بزرگی از غذا درست می‌شود تا جمعیت میمونن‌ها بتوانند هر چقدر که طلب می‌کنند، در این روز خاص به خوردم مشغول شوند. البته این مراسم در مراکزی انجام می‌شود که جمعیت زیادی از میمون‌ها وجود دارند و البته برای حضور در این مراسم باید خود را آماده کنید، چون به ناگاه تعداد بسیار زیادی میمون به این تپه‌های غذایی می‌آیند و البته فکر برداشتن یکی از موزهایشان را نیز باید از سر بیرون کنید!

 

مناطق جادویی تایلند که حتما باید به دیدنشان بروید

 

 

بوفه میمون‌ها

 


آتی‌آتیهان، فیلیپین


این فستیوال را باید مهم‌ترین فستیوال این کشور و مسلما عجیب‌ترین آن‌ها به شمار آورد. در این فستیوال که به پاسداشت هجرت بزرگ مردم این منطقه و سکونتشان در دنیایی جدید هر ساله برگزار می‌شود، مردم بدن خود را به رنگ مشکی در آورد و با راه انداختن کارنوال‌های مختلف، ساعت‌ها در شهر به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند. اگر می‌خواهید با رقص و آواز این مردم شاد همراهی کنید، تنها باید یاد بگیرید که در هنگام اوج موسیقی بلند داد بزنید: "حالا بیرا" !

 

 

آتی‌آتیهان

 


سونگ‌کاران، تایلند


چه کسی است که حالا از فستیوال آب تایلند خبر نداشته باشد. روزهایی از سال که مردم با پاشیدن آب به یکدیگر بزرگ‌ترین جنگ آبی دنیا را به راه می‌اندازند. در این روز همه مسلح به وسایل آب پاش هستند و هیچ کس حق اعتراض در مقابل خیس شدن را ندارد. فستیوالی که این سال‌ها تنها مختص به تایلندی‌ها نیست و هر ساله تعداد بی‌شماری گردشگر برای شرکت در آن با تور تایلند به این کشور سرازیر می‌شوند.

 

کارهای عجیبی که هنگام سفر به تایلند می‌توانید انجام دهید

 

 

سونگ‌کاران

۰۵ تیر ۱۳۹۷

نظرات کاربران