اقامت در ۶ هتل لوکس دنیا که قبلا زندان بوده‌اند!

اطلاعات مفید
اقامت در ۶ هتل لوکس دنیا که قبلا زندان بوده‌اند!

در دنیا هتل‌های زیادی وجود دارد که در اماکن تاریخی بنا شده‌اند یا قبلا به عنوان مرکزی خاص مورد بهره برداری قرار می‌گرفته‌اند. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که در هتلی اقامت کنید که قبلا زندان بوده باشد؟ برای مثال بعید است به این فکر کرده باشید که هتل چهار فصل سلطان احمد استانبول با آن طراحی زیبای ترکی قبلا زندان بوده باشد.
حالا در این مقاله، به معرفی ۶ هتل لوکس در دنیا خواهیم پرداخت که همه‌ی آن‌ها قبلا به عنوان زندان فعال بوده‌اند.

 


Hotel Liberty (آفنبورگ، آلمان)


این زندان سابق در آلمان، حالا به یک هتل بسیار لوکس با نمای شیشه‌ای و ۳۶ اتاق و سوییت بدل شده که با استفاده از چرم و چوب بلوط در آن، نمای داخلی‌اش شکلی متفاوت و بسیار زیبا پیدا کرده است. شاید تنهای چیزی که از زمان قدیم این هتل هنوز پا برجا مانده است، چهارچوب کلی ساختمان و چند در استیل باشد که چشمه‌ای از آن زندان سابق را به رخ می‌کشد. رستوران فوق‌العاده Wasser&Brot در این هتل به سرو غذاهای بسیار با کیفیت شهرت دارد اما در منوی این رستوران یک گزینه نان و آب رژیمی وجود دارد که کنایه‌ای به غذای این زندان در گذشته‌ای نه چندان دور می‌زند.

 

یک‌شب را در هتل‌هایی با معماری عجیب و دیدنی بگذرانید

 

 

Hotel Liberty

 


Malmaison Oxford (آکسفورد، انگلستان)


این مکان داستان زیادی را پشت سر گذرانده تا نهایتا به هتلی که الان می‌بینید بدل شود. Malmaison Oxford بیش از هزار سال عمر دارد و در زمان قرون وسطا به عنوان یک قلعه سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته تا اینکه در آن سال‌های تاریک اروپا به زندانی مهم بدل می‌گردد. این زندان چندین بار بازسازی شد و تا سال ۱۹۹۶ هم به همانصورت مورد استفاده قرار می‌گرفت تا در نهایت به یکی از لوکس‌ترین هتل‌ بوتیک‌های دنیا بدل شد. با توجه به معماری با شکوه و فضای زیبای این مکان، فارغ از تمام داستان‌هایش، Malmaison Oxford یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای برپایی عروسی در این منطقه محسوب می‌شود.

 

مخوف‌ترین هتل‌های دنیا را بشناسید

 

 

Malmaison Oxford

 


Liberty Hotel (بوستون، ایالات متحده آمریکا)


این هتل بسیار زیبا قبلا به عنوان زندان خیابان چارلز شناخته می‌شد و تا سال ۱۹۹۰ و به مدت ۱۴۰ سال نیز به عنوان زندان مورد بهره برداری قرار می‌گرفت، جایی که آزادی خواه بزرگ مالکولم اکس را در آن نگهداری می‌کردند. حالا این مکان به یک هتل لوکس در دل یکی از شلوغ‌ترین شهرهای آمریکا بدل شده است، با ۲۹۸ اتاق که هنوز همان دیوارهای قدیمی را البته با شمایلی بسیار زیباتر در خود دارد.

 

 

Liberty Hotel

 


هتل چهار فصل استانبول (استانبول، ترکیه)


این هتل بسیار زیبا معنای واقعی یک هتل لوکس و شیک است و دقیقا به همین دلیل است که کسی باور نمی‌کند که این مکان در گذشته زندان مخوف سلطان احمد بوده باشد که در سال‌های اولیه ۱۹۰۰ ساخته شده بود تا اینکه نهایتا طی سال‌های اخیر تغییر ماهیت داده و به هتلی که حالا به آن اشاره داریم بدل شد. هنوز در چوبی قدیمی زندان البته به صورت بازسازی شده وجود دارد که به محوطه اصلی باز می‌شود، جایی که با تغییر ماهیت این مکان به سالنی مجلل و زیبا تغییر ماهیت داده.
باغ بسیار زیبای هتل چهار فصل استانبول که نمایی کلی از ایاصوفیه را نیز در خود دارد قبلا سالن تمرین و استراحت زندان محسوب می‌شده است.

 

راهنمای سفر تنها به استانبول؛ شهر شب‌های روشن

 

 

هتل چهار فصل استانبول

 


Het Arresthuis (رورموند، هلند)


این مکان زندانی قدیمی در سده ۱۹ محسوب می‌شد که بعدها متروکه گشت. سال ۲۰۱۱ با بازسازی اساسی آن به دست گروه هتل داری معروف هلندی با نام ون دِ والک، آن را به هتلی که حالا می‌بینید بدل کردند. ۱۰۵ سلول این هتل حالا به ۴۰ اتاق بسیار شیک بدل گشته که به یک محوه بیرونی اشراف دارند که قبل‌تر محیط استراحت زندانیان محسوب می‌شد. مثل چند نمونه دیگر از هتل‌هایی که یاد کردیم، هنوز چند در از زندان درون هتل باقی مانده است که یادگاری کوچکی از فضای قدیمی آن باشد.

 

 

Het Arresthuis

 


de la Paix Luang Prabang (لانگ پرابانگ، لائوس)


این هتل در مرکز شهر لانگ پرابانگ واقع شده و در واقع تا همین چند سال پیش نیز به عنوان زندان اصلی شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت. با تغییر مکان زندان به بیرون شهر، حالا طراحان داخلی زبردست، سلول‌های آن را تبدیل به ۲۳ اتاق بسیار شیک و لوکس کرده‌اند که به یک باغ بسیار زیبا و چند استخر اختصاصی مشرف شده است. البته برای اینکه ماهیت این مکان به کلی از دست نرود، در بخش‌های مختلف ساختمان سعی شده چند نمونه از مسالح زندان قدیمی حفظ شود تا یادواره‌ای از آن ساختمان قدیمی بر جای بماند.

 

 

de la Paix Luang Prabang

 

۰۵ خرداد ۱۳۹۷

نظرات کاربران