۲۰ منظره‌ی زیبای دنیا به انتخاب سایت تریپ‌ادوایزر

اطلاعات مفید
۲۰ منظره‌ی زیبای دنیا به انتخاب سایت تریپ‌ادوایزر

همانطور که در این پست به بررسی برترین مقاصد سال به انتخاب سایت محبوب تریپ‌ادوایزر پرداخته بودیم، این‌بار به سراغ انتخاب‌های این سایت در زمینه بهترین مناظر جهان می‌رویم.نام‌های آشنای بسیاری در میان این ۲۰ گزینه وجود دارد که احتمالا بعضی از آن‌ها در بالای لیست سفر همه‌ی ما جای دارند، اما در این میان انتخاب‌های جذاب و خاصی نیز هستند که بهتر است مقاله را تا پایان دنبال کنید تا به آن‌ها برسیم؛

 


۱- آنگکور وات، سیم ریپ، کامبوج


برای اولین بار که به این منطقه قدم بگذارید، با تصویری خاص از محلی جادویی و مرموز مواجه خواهید شد که به طرز خارق‌العاده‌ای زیبا نیز هست. مجموعه‌ای از معابد و بزرگ‌ترین مجموعه مذهبی در تمام دنیا که در محیطی به مساحت ۱۶۲ هکتار بنا شده است.

 

زیباترین دهکده‌های ناشناخته در آسیا که باید ببینید

 

۲- مسجد شیخ زائد، ابوظبی، امارات متحده عربی


این تنها خود مسجد و معماری با شکوهش و استفاده کم‌نظیر از مرمر سفید نیست که آن را تا این اندازه مهم، خاص و زیبا کرده است، بلکه باغات سبز و درخشانی که در اطراف آن کار شده نیز به جلوه‌های آن کمک کرده و باعث شده زیبایی آن چند برابر شود.

 

 

 مسجد شیخ زائد

 


۳- مسجد-کلیسای جامع قرطبه، کوردوا، اسپانیا


وقتی وارد صحن مسجد می‌‌شوید، با انبوهی از ستون‌ها مواجه خواهید شد که به شکلی بسیار زیبا شما را به سمت قبله هدایت می‌کنند. قوس‌های بسیار زیبا و کنگره دار این بنا با گچ‌بری‌های خاصش نه از معماری پیچیده، بلکه از زیبایی‌های هنری در معماری بهره برده‌اند و آن را تا این حد زیبا ساخته‌اند.

 

۹ کشور دنیا با زیباترین سازه‌های معماری به انتخاب سایت Lonely Planet

 


۴- کلیسای سن پیترو، واتیکان، ایتالیا


وقتی وارد سالن اصلی این کلیسا می‌شوید و نوری که از میان پنجره‌های منقشش عبور می‌کند به چشم‌های شما می‌رسد و رنگ طلایی قالب در تمام سطوح را به رخ شم می‌کشد، متوجه زیبایی‌های آن و بودن این کلیسای معروف در این لیست خواهید شد.

 

 

 کلیسای سن پیترو

 


۵- تاج محل، آگرا، هند


یکی از نمادهای هند و یکی از شگفتی‌های معماری جهان در مکانی قرار گرفته که به واسطه شرایط محیطی و باغی که در مسیر و حول محور آن ساخته شده، نمایی در خور نام تاج محل را پدید آورده است. منظره‌ای شگرف و زیبا که سالانه میلویون‌ها نفر برای دیدنش با تور هند به این نقطه از دنیا سفر می‌کنند.

 

 تاج محل؛ نماد عشق و از عجایب هفتگانه جدید دنیا

 

 

 تاج محل

 


۶- کلیسای ناجی در خون، سن پترزبورگ، روسیه

 

کلیسای ناجی در خون یکی از مکان‌های دیدنی است که تمام گردشگران تور روسیه حتما به دیدنش می‌روند.این کلیسا را می‌توان یکی از نمونه‌های ارزشمند استفاده والا از هنر، در معماری دانستد. جایی که زیبایی‌ها با جلوه‌های فوق‌العاده از رنگ در هم می‌آمیزند و جذابیتی بیش از انتظار به فضای شهری پیرامونش می‌دهد.

 

ویژگی‌های جذاب ۳ ورزشگاه میزبان تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه

 

 

کلیسای ناجیِ در خون

 


۷- دیوار بزرگ، پکن، چین


دیوار بزرگ چین تنها یک دیوار طویل و سنگی نیست، این دیوار در جایی بسیار زیبا میان کوهستانی شگرف بنا شده و در پس زمینه خود در هر فصلی زیبایی شگرف طبیعت را نیز در دل خود دارد. پکن یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست که بخش زیادی از این موضوع را مدیون همین دیوار است.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید ببینید

 

 

دیوار بزرگ

 


۸- ماچو پیچو، پرو


این شهر باستانی متعلق به اینکاها بر فراز کوهستانی بسیار زیبا بنا شده و تا دامنه‌های کوه ساخت و ساز ادامه داشته است. وقتی هوا ابری می‌شود و شعاع نور از لا به لای ابرها به دیوارهای سنگی بناها، کوهستان و رودی که در زیرش می‌گذرد می‌تابد، منظره‌ای رویایی را پدید می‌آورد.

 

 

 ماچو پیچو

 


۹- پلازا د اسپانا، سویل، اسپانیا


میدان نیم‌دایره‌ای با شکوه شهر سویل با آن ساختمان‌هایی فوق‌العاده، آبگیری که در دورش جریان دارد و فواری‌ای که در وسطش بنا شده یکی از زیباترین مناظر شهری اسپانیا محسوب می‌شود.

 

شهرهای مهم تاریخی دنیا برای یک سفر خاطره‌انگیز

 

 

  پلازا د اسپانا

 


۱۰- دومو دی میلانو، میلان، ایتالیا


بناهایی بی نهایت زیبا هم در نمای بیرونی و هم معماری داخلی. جدا از بناهای اطراف این ساختمان و جزییاتی که در نمای بیرونی‌اش کار شده، معماری داخلی آن به گونه‌ای بوده که نور بعد از ظهرها به شکلی خیره کننده در سالن‌های آن تابیده می‌شود.

 

 

 ومو دی میلانو

 


۱۱- پل گلدن گیت، سان فرانسیسکو، آمریکا


مهم نیست آن را در فیلم‌ها دیده باشید یا در واقعیت، وقتی هوا آفتابی باشد یا مهی غلیط بلندترین نقاط پل را پوشانده باشد، گلدن گیت نمادی از آمریکا و جلوه‌ای از پل‌های مدرن در جهان محسوب می‌شود.

 

 

 پل گلدن گیت

 


۱۲- بنای یادبود لینکولن، واشنگتن، آمریکا


از دیگر بناهای معروف آمریکا که در لیست مناظر زیبای تریپ‌ادوایزر قرار دارد، باید از بنای یاد بود لینکولن نام برد. مجسمه‌ای در خور یکی از مهم‌ترین اشخاص تاریخ آمریکا در سازه‌ای زیبا که نگاه‌ها را به سمت این یادبود می‌کشاند.

 

 ۲۰ کشور جذاب گردشگری در ۲۰۱۸ به انتخاب سایت تریپ‌ادوایزر 

 

 

 بنای یادبود لینکولن

 


۱۳- برج ایفل، پاریس، فرانسه


نمی‌توان پاریس یا حتی فرانسه را بدون دیدن نمایی از برج ایفل تصور کرد. برجی که در خاطره‌ی همه‌ی مردم جایی برای خود دارد و تقریبا تمام کسانی که به پاریس سفر می‌کنند، دوست دارند در هتلی اقامت کنند که صبح‌ها بتوانند نمایی از این برج زیبا را در نور اول صبح نظاره کنند.

 

 

  برج ایفل

 


۱۴- پارلمان بوداپست، مجارستان


ساختمان پارلمان بوداپست یکی از زیباترین بناهای مجارستان محسوب می‌شود. سازه‌ای همجوار رودخانه‌ی دانوب در قلب شهر که وقتی از فاصله‌ای خاص به آن نگاه می‌کنید، نمایی فوق‌العاده زیبا از جلوه‌ی ادغام طبیعت با هتر معماری را به چشم خواهید دید.

 

 دیدنی‌ترین شهرهای جهان که باید با قطار به آنها سفر کنید 

 

 

 پارلمان بوداپست

 


۱۵- کلیسای نوتردام، پاریس، فرانسه


دیگر نمای زیبای پاریس را می‌توانید با نظر به کلیسای معروف نوتردام ببینید. کلیسای تاریخی بسیار زیبایی که شما را قادر می‌سازد به صورت تا در یک قاب هم زیبایی‌های پاریس را مشاهده کنید هم نظری به تاریخ آن بندازید.

 

 

 کلیسای نوتردام

 


۱۶- تندیس مسیح، ریودوژانیرو، برزیل


شاید از نظر بسیاری این بنای زیبا درست در جایی که می‌تواند نظر خود را برای همیشه بر روی شهر حفظ کند، باید جایگاه بالاتری به نسبت خیلی از مناظر ذکر شده، با این حال تندیس مسیح مشهور برزیل، در جایگاه 16ام برترین مناظر زیبای جهان از نظر تریپ‌ادوایزر قرار گرفته است.

 

 ۱۰ شهر پرجمعیت دنیا که شلوغی‌های آنها شما را جادو می‌کند 

 

 

 تندیس مسیح

 


۱۷- بیگ بن، لندن، انگلستان


ساعت بیگ بن، بناهای ساخته شده اطرافش، پلی که به روی رود بنا شده و پارک معروف آن نمایی درخشان از یک شهر کلاسیک با معماری زیبا هستند. یک قاب بسیار دوست داشتنی که پر از ساختمان‌های غول آسا نیست، اما جلوه‌ای بی‌نهایت جذاب از زیبایی‌های شهری را در خود دارد.

 

 

 بیگ بن

 


۱۸- آکروپولیس، آتن، یونان


از سمتی آکروپولیس نماینده‌ی شهری از زمان باستان است. مکانی تاریخی که جایگاهش به عنوان آغازگر تمدن در اروپا محفوظ است. اما همین حالا هم زیبایی‌های این بناهای شگفت انگیز در مکانی بسیار جذاب از آن یک منظره فوق‌العاده ساخته است.

 

 

 آکروپولیس

 


۱۹- معبد بودای لم داده، بانکوک، تایلند


اگر دیدن این معبد طلایی را از دست بدهید، حتما بخشی از سفر خود با تور تایلند به بانکوک را از دست داده‌اید، بخشی مهم که می‌توانست خاطره‌ای جذاب از نمایی بی‌نهایت زیبا را پیش چشمتان به نمایش بگذارد.

 

 این ۸ معبد شگفت‌انگیز و مهم بانکوک را حتما ببینید 

 


۲۰- برج خلیفه، دبی، امارات متحده عربی


دبی برج‌های زیادی ساخته که هر کدام می‌توانند نمادی برای یک شهر محسوب شوند، اما با توجه به ساختار این برج، مکان قرار گیری و اصرار مسئولان عرب برای نمایش آن، مسلما برج خلیفه مهم‌ترین منظره‌ی این شهر را خواهد ساخت.منظره‌ای که گردشگران بی‌شماری را با تور دبی به خود می‌کشاند

 

 راهنمای سفر عاشقانه به دبی؛ شهر آسمان‌خراش‌ها و سواحل آرام 

 

 

برج خلیفه دبی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظرات کاربران